Gå til innhold

min erfaring med tinder som mann i 40 årene

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kvinner her inne må slutte å sutre så mye og komme med antagelser som ikke alltid har rot i virkeligheten. Og det ikke jeg som er utseende fiksert, det er vel heller de litt attraktive kvinnen der inne som er super kresne og bare "forsvinner" ifra en  hyggelig samtale? Eller hva er det de er i følge kvinner her inne?

Anonymkode: bf6e8...4f9

Da må du tenke litt på hvordan du fremstiller deg når flere reagerer likt på dine ord. 

At du syns samtalen er hyggelig og ønsker å fortsette betyr jo ikke at den andre parten er av samme oppfatning. 

Anonymkode: 737a5...e7e

• Liker 4
  • Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg samler ikke likes og dates, jeg holder muligheten åpne for vet at man må møte mange før ting kan klaffe. Ikke mer komplisert en det vettu=)

Kvinner her inne må slutte å sutre så mye og komme med antagelser som ikke alltid har rot i virkeligheten. Og det ikke jeg som er utseende fiksert, det er vel heller de litt attraktive kvinnen der inne som er super kresne og bare "forsvinner" ifra en  hyggelig samtale? Eller hva er det de er i følge kvinner her inne?

Det blir komlisert når du omtaler dem kun basert på utseende, og da ikke spesielt positivt. Jeg kan kun basere meg på det jeg vet om deg, og alt du har sagt om kvinnene du har matchet med er basert på utseende. Det er ikke en antagelse, men basert på det du har skrevet. Om noen liker deg, men forsvinner fra samtalen, er det som regel basert på det du skriver. 

• Liker 9
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
Helene1982 skrev (14 minutter siden):

Det blir komlisert når du omtaler dem kun basert på utseende, og da ikke spesielt positivt. Jeg kan kun basere meg på det jeg vet om deg, og alt du har sagt om kvinnene du har matchet med er basert på utseende. Det er ikke en antagelse, men basert på det du har skrevet. Om noen liker deg, men forsvinner fra samtalen, er det som regel basert på det du skriver. 

igjen, du kommer med antagelser som du ikke vet noe om. Kan du være så snill å slutte med det?

Jeg er alltid hyggelig og ordentlig på tinder, jeg vet hvordan man skal skrive med mennesker. Behandler alle med respekt.

Og hvis du ikke forstår at tinder er meget utseende fiksert, så trenger du å grave litt dypere, for å si det sånn. Fleste kvinner jeg har snakket med på tinder har ikke engang lest profilen min eller satt seg inn i hva som står. Mange kvinner skriver også meget lite selv, for de forstår(i motsetning til deg) at tinder er meget overfladisk.

All respons jeg har fått på tinder har vært basert på hvor gode bilder jeg har og ikke noe annet, så det sier det meste. Resten klarer du å tenke til selv(håper jeg)

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

igjen, du kommer med antagelser som du ikke vet noe om. Kan du være så snill å slutte med det?

Jeg er alltid hyggelig og ordentlig på tinder, jeg vet hvordan man skal skrive med mennesker. Behandler alle med respekt.

Og hvis du ikke forstår at tinder er meget utseende fiksert, så trenger du å grave litt dypere, for å si det sånn. Fleste kvinner jeg har snakket med på tinder har ikke engang lest profilen min eller satt seg inn i hva som står. Mange kvinner skriver også meget lite selv, for de forstår(i motsetning til deg) at tinder er meget overfladisk.

All respons jeg har fått på tinder har vært basert på hvor gode bilder jeg har og ikke noe annet, så det sier det meste. Resten klarer du å tenke til selv(håper jeg)

Det reflekterer ikke deg som person om noen ikke liker deg på tinder eller andre steder. Alle har preferanser, og det betyr ikke annet enn at det ikke var match. Om du ser etter noe mer enn et overfladisk forhold, er mitt første tips å se etter kvinner med utfyllende profil, og å svare de som sender en personlig melding som viser at de har lest din profil. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er du bare opptatt av utseende for du skriver hele tiden om damer og hvilket nivå de ligger på når det gjelder å være attraktiv. I tillegg snakker du med flere samtidig. 

Jeg skjønner også at Tinder handler bare om utseende så kanskje du bør lete andre plasser skal du lykkes. 

Anonymkode: 04a49...7b7

• Liker 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Typisk KG trolling med en gang noen skriver sånne innlegg med et mannsperspektiv. 

Til alle de som moralposerer om personlighet over utseende:

1) Tinder fokuserer primært på utseende gjennom bilder pluss enkelte overfladiske faktoids! - ikke noe annet. 

2) Fåtallet av kvinner legger innsats i å lage en ordentlig profil, og enda mindre en profil som gir et inntrykk av personligheten deres.

3) Fåtallet av de man matcher med gidder å chatte for å få et visst innledende inntrykk av personligheten til den man matcher med.  Et par meldinger for mye og de er borte som spøkelser i morgengryet. 

So much for personality... 

Mitt inntrykk er at folk på Tinder ser oppover på attraktivitetsskalaen. Alle går etter de som er et par trinn over seg selv. (utseendemessig). Uansett hvor mye jeg hater alt pisspratet om "liga", så er det en viss sannhet i det når man snakker om de attraktivitetskomponenter som er synlige på Tinder. Dermed ender folk å bli hekta på Tinder på en usunn måte (damer og menn) og "alle" er misfornøyde. 

Mine empiri er ikke ulikt TS. Men siden jeg har et sosialt nettverk som gjør at jeg treffer folk, så er Tinder et supplement og ikke hovedfokus for meg. Generelt har jeg (gjennom livet og nå etter at jeg ble skilt for noen år siden)  tiltrukket meg mer attraktive kvinner i det fysiske livet enn på datingplattformer. Dette tror jeg er fordi man er ærligere med seg selv i virkeligheten pluss at personlighet vektlegges mer da.  På datingplattformer har jeg opplevd mye å bli ignorert av damer som i stil, dvs utseende, klesstil, holdning pluss det de oppgir som interesser, er tvillingsjeler med meg. Såpass at hadde vi hatt felles venner så hadde de sikkert gått inn for å spleise oss. Men på Tinder kan du bare glemme det. 

Derimot har jeg, i de to periodene jeg har vært på Tinder fått noen få matcher med fotomodell nivå damer, men som ikke matcher på interesser og livsstil. ELLER damer som er for gamle for meg ELLER som utseendemessig er helt skivebom. Den mest klassiske er svært overvektige, røykende damer som vil matche med en slank, aktiv mann som oppgir at han søker etter en å dele utendørs friluftsliv og reising med. Damer burde kjenne seg igjen i denne når de har bmi på 20 og bilder av seg selv i tights og topp på fjelltur og får likes av sjuskete menn med diger mage, ølglass og flekkete Liverpool-trøye. 

Erfaringene har vært blandet. I denne runden har jeg vært mer forsiktig med de veldig attraktive matchene og vurdert dem strengt på om de egentlig matcher. Dette fordi jeg inngikk i et forhold med ei veldig attraktiv ei sist gang og prøvde å få det til å fungere. Men det gjorde det ikke pga forskjellige interesser, verdier og temperament. Jeg får ikke mange sånne matcher, men noen, og jeg skjønner ikke hvorfor. Egentlig har jeg gitt opp Tinder.. 

I det fysiske liv har jeg derimot knyttet bånd i det siste med hun typiske i kretsen som mange menn synes er flott, men som ingen tør å snakke med. Hun er ei utrolig hyggelig og real dame. Vi gikk fort fra å bare være perifert bekjente til å bli skikkelig venner. Vi har mye felles interesser. Nå i ferien driver hun og følger meg opp på hvordan det går og lignende. Nå gleder jeg meg til å se henne igjen etter ferien og Tinder gidder jeg ikke akkurat nå. 

Min konklusjon er at

4) på Tinder handler flertallet (ikke alle) mot sitt eget beste og får stort sett dårlige matcher. 

5) menn og kvinner kunne gjort en bedre jobb med bilder oh profil for å gi et realistisk bilde av hvem dem er. 

6) menn og kvinner kunne vært mer realistiske og gått etter folk som faktisk passer og ikke gått etter chad'en eller influenceren fordi de ser smashing ut på bildet. 

Anonymkode: 30882...3d5

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du selv er passe fiksert på utseende, så da er det kanskje ikke noe rart at du får matcher. det som er faren ved å gå frem slik du gjør er at du tror at personlighet er lettere å endre på enn utseende.

over til det du lurte på; ja mange menn får en del matcher når du ser helt vanlig ut.

Anonymkode: 4ef96...8ee

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Greit nok at Tinder kan være overfladisk osv, men det er litt hva man gjør det til. Hvordan man blir vurdert av andre er ikke nødvendigvis slik man vurderer seg selv. 

Da jeg var der så var jeg ute etter et seriøst forhold og selv om jeg ikke er veldig pen, så var jeg kresen. Jeg silte bort de som virket overfladiske og hadde helt lik profil som de fleste andre menn på Tinder. Ikke gadd jeg overfladiske menn heller og det ser man ganske tydelig om en mann er. 

Ikke hadde jeg giddet en mann som skulle date masse forskjellige kvinner i tillegg til meg. Jeg tror ikke at man finner noen ved å holde på sånn og om man er ute etter noe seriøst så er det å kaste bort andres tid ved å skulle date flere på samme tid. 

Om man er ute etter noe useriøst så er kan man holde på sånn, men man kan ikke tro at man bygger relasjoner ved å hoppe fra den ene til den andre. Jeg gadd ikke å møte mange og fant en flott og seriøs mann som ønsket det samme som meg.

Nå er jeg ganske selektiv og sær på hvem jeg ønsker å møte, men gadd ikke å møte mange forskjellige. Tror man kan bli ganske avstumpet ved å holde på sånn over tid også. 

Anonymkode: 04719...798

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår hvorfor du sveiper til høyre (?) på disse kvinnene som du ikke finner attraktive?

Anonymkode: 9d8b9...6b9

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Er jeg "heldig" som mann på tinder med denne statistikken?

Hva er målet ditt? Tinder er bare et verktøy, er målet ditt å bli flink til å bruke verktøyet? Er målet ditt å ha sex med flest mulig av kvinnene som i dine øyne er finest mulig, eller er målet ditt å finne kjærlighet og en livspartner.

Statistikken du presenterer betyr ingenting uten at du setter den opp mot et mål.

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Typisk KG trolling med en gang noen skriver sånne innlegg med et mannsperspektiv. 

Til alle de som moralposerer om personlighet over utseende:

1) Tinder fokuserer primært på utseende gjennom bilder pluss enkelte overfladiske faktoids! - ikke noe annet. 

2) Fåtallet av kvinner legger innsats i å lage en ordentlig profil, og enda mindre en profil som gir et inntrykk av personligheten deres.

3) Fåtallet av de man matcher med gidder å chatte for å få et visst innledende inntrykk av personligheten til den man matcher med.  Et par meldinger for mye og de er borte som spøkelser i morgengryet. 

So much for personality... 

Mitt inntrykk er at folk på Tinder ser oppover på attraktivitetsskalaen. Alle går etter de som er et par trinn over seg selv. (utseendemessig). Uansett hvor mye jeg hater alt pisspratet om "liga", så er det en viss sannhet i det når man snakker om de attraktivitetskomponenter som er synlige på Tinder. Dermed ender folk å bli hekta på Tinder på en usunn måte (damer og menn) og "alle" er misfornøyde. 

Mine empiri er ikke ulikt TS. Men siden jeg har et sosialt nettverk som gjør at jeg treffer folk, så er Tinder et supplement og ikke hovedfokus for meg. Generelt har jeg (gjennom livet og nå etter at jeg ble skilt for noen år siden)  tiltrukket meg mer attraktive kvinner i det fysiske livet enn på datingplattformer. Dette tror jeg er fordi man er ærligere med seg selv i virkeligheten pluss at personlighet vektlegges mer da.  På datingplattformer har jeg opplevd mye å bli ignorert av damer som i stil, dvs utseende, klesstil, holdning pluss det de oppgir som interesser, er tvillingsjeler med meg. Såpass at hadde vi hatt felles venner så hadde de sikkert gått inn for å spleise oss. Men på Tinder kan du bare glemme det. 

Derimot har jeg, i de to periodene jeg har vært på Tinder fått noen få matcher med fotomodell nivå damer, men som ikke matcher på interesser og livsstil. ELLER damer som er for gamle for meg ELLER som utseendemessig er helt skivebom. Den mest klassiske er svært overvektige, røykende damer som vil matche med en slank, aktiv mann som oppgir at han søker etter en å dele utendørs friluftsliv og reising med. Damer burde kjenne seg igjen i denne når de har bmi på 20 og bilder av seg selv i tights og topp på fjelltur og får likes av sjuskete menn med diger mage, ølglass og flekkete Liverpool-trøye. 

Erfaringene har vært blandet. I denne runden har jeg vært mer forsiktig med de veldig attraktive matchene og vurdert dem strengt på om de egentlig matcher. Dette fordi jeg inngikk i et forhold med ei veldig attraktiv ei sist gang og prøvde å få det til å fungere. Men det gjorde det ikke pga forskjellige interesser, verdier og temperament. Jeg får ikke mange sånne matcher, men noen, og jeg skjønner ikke hvorfor. Egentlig har jeg gitt opp Tinder.. 

I det fysiske liv har jeg derimot knyttet bånd i det siste med hun typiske i kretsen som mange menn synes er flott, men som ingen tør å snakke med. Hun er ei utrolig hyggelig og real dame. Vi gikk fort fra å bare være perifert bekjente til å bli skikkelig venner. Vi har mye felles interesser. Nå i ferien driver hun og følger meg opp på hvordan det går og lignende. Nå gleder jeg meg til å se henne igjen etter ferien og Tinder gidder jeg ikke akkurat nå. 

Min konklusjon er at

4) på Tinder handler flertallet (ikke alle) mot sitt eget beste og får stort sett dårlige matcher. 

5) menn og kvinner kunne gjort en bedre jobb med bilder oh profil for å gi et realistisk bilde av hvem dem er. 

6) menn og kvinner kunne vært mer realistiske og gått etter folk som faktisk passer og ikke gått etter chad'en eller influenceren fordi de ser smashing ut på bildet. 

Anonymkode: 30882...3d5

Enig og merkelig at det nesten utelukkende er kun mannfolk som forstår dette her inne? Kvinner her på kvinneguiden mangler virkelig forståelse når det gjelder hvordan ting funker på tinder og det seksuelle markedet, da spesielt for menn. Må jo være noe med at de tenker med "følelsene" sine eller at de bare mangler selvinnsikt. Vanskelig å forstå seg på...

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg forstår hvorfor du sveiper til høyre (?) på disse kvinnene som du ikke finner attraktive?

Sveiper kun på damer som jeg finner attraktive, men hent at det har seipet feil, uten å gjøre god nok vurdering osv. 90% av de jeg sveiper på er kvinner som er normalt attraktive eller over snittet

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Er jeg "heldig" som mann på tinder med denne statistikken?

Nei. Du er heldig når du finner en kvinne hvor du kan starte et seriøst forhold med.  

Som mann er jeg ikke interessert i hvor mange liker meg eller matcher jeg har. Jeg vil heller ha én god match enn 100 dårlige. Kvalitet fremfor kvantitet.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Attraktivitet, utseende, bla bla. Hvor er alt det andre som er relevant?

Menn er generelt akkurat så heldige som de fortjener på Tinder. Det gjelder også TS. Har du en dårlig profil og/eller leter etter kvinner på feil grunnlag, blir det vanskelig. Å måle kvinner basert på utseende alene kommer du ikke langt med når du er godt voksen selv.

Hvis det er dater med middels attraktive kvinner i en annen by som er der lista ligger, får man vel jobbe utfra det, da. Og bli en mer attraktiv mann for de kvinnene man ønsker seg, hvis det man har sjans på ikke er godt nok. Det har ingenting med flaks eller uflaks å gjøre, det gjenspeiler bare det en har å tilby selv.

• Nyttig 2
Skrevet

Jeg er kvinne i 30 årene og når jeg var på Tinder så jeg på helhet, eller det lille speilet man fikk som inntrykk av mannen. 
utseende er ikke så viktig , hva jeg finner attraktivt er så forskjellig. Jeg liker menn som går tur men ikke er ekstrem sport, kan slappe av i sofaen og elsker hunder. Sistnevnte er viktig da jeg er hundegal.

han må ha orden på økonomien, det betyr ikke enorm inntekt men god økonomisk sans. Han bør være emosjonelle tilgjengelig og støttende. 

høyde og muskler er på en måte ikke på listen min engang 🫣

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Yuvia skrev (2 timer siden):

Jeg er kvinne i 30 årene og når jeg var på Tinder så jeg på helhet, eller det lille speilet man fikk som inntrykk av mannen. 
utseende er ikke så viktig , hva jeg finner attraktivt er så forskjellig. Jeg liker menn som går tur men ikke er ekstrem sport, kan slappe av i sofaen og elsker hunder. Sistnevnte er viktig da jeg er hundegal.

han må ha orden på økonomien, det betyr ikke enorm inntekt men god økonomisk sans. Han bør være emosjonelle tilgjengelig og støttende. 

høyde og muskler er på en måte ikke på listen min engang 🫣

Damer liker odte å skrive at utssende ikke teller,mener det er reinspikka tøys i forhold til moderne dating ihvertfall.

(Tinder treffe noen ute på byen etc)

Jeg har både vært smålubben og bra trent med antydning til SIX pack, ikke noen tvil at jeg scorer best nåt jeg er trent gost kledd også videre, har riktignok opplevd en del av de flotte jeg liker bare er ute etter litt moro, så mulig det er grunt.

Men at om du er godt trent etc har du nok muligheten på 10 ganger så mange enn om da jeg hadde 10kg for mye.

Anonymkode: 816fd...5a5

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du får matcher for høyden og utseende. Du får dates pga du faktisk viser interesse å skrive til de, OG holder kontakten. 

Anonymkode: 495e5...9ca

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Sveiper kun på damer som jeg finner attraktive, men hent at det har seipet feil, uten å gjøre god nok vurdering osv. 90% av de jeg sveiper på er kvinner som er normalt attraktive eller over snittet

Da ser jeg ikke problemet ditt. Du får matcher med damer du syns er attraktive. Da er du heldigere enn mange, både damer og menn. 

AnonymBruker
Skrevet
citysaint skrev (16 timer siden):

Vi kvinner over 30 år vurderer nok attraksjon på andre ting enn høyde og muskelmasse...

Nåja, man kommer ganske langt med som en start skal jeg si deg. Du glemmer det faktum at det er utallige kvinner som har levd et sexløst forhold i årevis og som ikke ønsker annet enn å bli dratt inn i en fantasiverden for en liten periode av sitt liv før de slår seg til ro igjen. Ofte referert til som kukkarusellen. 

Anonymkode: 9c136...a81

• Nyttig 1
Skrevet

Kvinne, 40 her. Synes det er interessant at du skriver om dine erfaringer. Kan ikke forstå at mange blir krenket av slike innlegg. Har erfart det selv her. Det synes å være helt tabu å skrive noe som helst som peker på eget utseendet i litt positiv retning eller om andres. Janteloven kombinert med dårlig selvfølelse og lite selvinnsikt? Er det der som gjør at mange henger seg opp i innlegg fremfor å svare saklig eller se bort fra egne issues? 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...