AnonymBruker Skrevet 16. juli #1 Skrevet 16. juli Er det veldig dumt å ha katt og hund i samme hjem? Hva gjør man da om de ikke kan være sammen lengre? Anonymkode: 5d925...676
AnonymBruker Skrevet 16. juli #2 Skrevet 16. juli Vår hund og katt er bestevenner, og det til tross for at katten var nærmere fem år før hunden kom. Det tok litt tid før hunden ble akseptert da, men det gikk seg til. Vil dog tro det er enklere å ha hund først, deretter skaffe seg en kattunge Anonymkode: 45d3a...24b 1
gulsol Skrevet 16. juli #3 Skrevet 16. juli Hos svigers bor de sammen uten problem. Om de ikke kommer overens, så kan man enten bare velge å ignorere det eller ta et valg om hvilken man vil beholde.
AnonymBruker Skrevet 17. juli #4 Skrevet 17. juli AnonymBruker skrev (9 timer siden): Vår hund og katt er bestevenner, og det til tross for at katten var nærmere fem år før hunden kom. Det tok litt tid før hunden ble akseptert da, men det gikk seg til. Vil dog tro det er enklere å ha hund først, deretter skaffe seg en kattunge Anonymkode: 45d3a...24b Men etter hvert så blir det katten som er eldst om man vil ha en valp senere igjen. Anonymkode: 5d925...676
Svisle Skrevet 17. juli #5 Skrevet 17. juli jeg har alltid hatt flere katter og flere hunder sammen. En liten tilvenningsperiode også går det bra.
Helene Skrevet 17. juli #6 Skrevet 17. juli Nå har jeg ikke hund. Men det har min søster. Hun anskaffet seg katt da de oppdaget mus i huset. Siden søster er et hundemenneske, katt ble med på alt. Katten tror han er en hund. Gå tur, hunden gjør ifra seg, katten gjør det samme. Nå er katten til min søster smart. Hun eier også 2 hunder. Tiger og hund, bestevenner. Alt er mulig bare du venner på ting. 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli #7 Skrevet 17. juli Her gikk det fint. Katten kom først. 4 år etter kom hunden som vi overtok fra noen andre. De ble gode venner. Anonymkode: 3b587...a56
AnonymBruker Skrevet 17. juli #8 Skrevet 17. juli Alltid gått fint her. De sover sammen, har mye godt selskap i hverandre, koser. Og det er tre forskjellige katter. Anonymkode: 227f7...f71
Trolltunge Skrevet 17. juli #9 Skrevet 17. juli AnonymBruker skrev (23 timer siden): Vår hund og katt er bestevenner, og det til tross for at katten var nærmere fem år før hunden kom. Det tok litt tid før hunden ble akseptert da, men det gikk seg til. Vil dog tro det er enklere å ha hund først, deretter skaffe seg en kattunge Anonymkode: 45d3a...24b Vi hadde katt først. Jeg tror det er enklere. Katten ble fort sjefen over valpen. Dyr skjønner at andre dyr er "barn". Litt oppdragelse ga katten når valp ble for pågående, eller stjal mat, men da en kjapp rapp med labben uten klør ute. Som regel var et strengt blikk fra pus tilstrekkelig. 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli #10 Skrevet 18. juli Trolltunge skrev (8 timer siden): Vi hadde katt først. Jeg tror det er enklere. Katten ble fort sjefen over valpen. Dyr skjønner at andre dyr er "barn". Litt oppdragelse ga katten når valp ble for pågående, eller stjal mat, men da en kjapp rapp med labben uten klør ute. Som regel var et strengt blikk fra pus tilstrekkelig. I oppveksten hadde vi katt først, deretter hund. Den katten var direkte ondskapsfull i sitt «lederskap» over valpen, så det gikk IKKE. Da det var min erfaring, ble jeg veldig glad det gikk fint hos oss nå, men derfor tror jeg fortsatt hund før katt er enklere. Har hatt nok voksne katter til å innse at de er sære dyr (men jeg elsker de da) Anonymkode: 45d3a...24b
AnonymBruker Skrevet 18. juli #11 Skrevet 18. juli I de aller fleste tilfeller så går det helt fint å ha hund og katt sammen. Jeg hadde katt først og valpen kom etterpå. De gikk veldig godt sammen, litt uenighet når hunden var ung men når den ble voksen var den forsiktig med katten som var mye mindre. Jeg har også opplevd at når hund nr2 kom, så flyttet katten ut på eget initiativ. Den bare forsvant og ble aldri funnet igjen. Den nye hunden var en border collie som gjetet katten, hun skadet den aldri men var veldig intens når katten ikke prøvde å stå i det eller ta igjen. Anonymkode: 6eb5f...025
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå