Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som overskriften sier. Jeg har dated menn med svært høy lønn, menn uten jobb, menn i lavtlønnsyrker, men felles for dem alle er at de er lite spandable, lite omtenksomme og lite ivaretakende.  Hva feiler det meg?

Anonymkode: c899c...bae

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Som overskriften sier. Jeg har dated menn med svært høy lønn, menn uten jobb, menn i lavtlønnsyrker, men felles for dem alle er at de er lite spandable, lite omtenksomme og lite ivaretakende.  Hva feiler det meg?

Det er selvfølgelig alle dem det er noe feil med? Det er ikke du som er storforlangende, krevende og overvurderer hva du kan forlange? 

Anonymkode: 1424c...d68

• Liker 10
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dårlig dømmekraft? Materialist? Krevende? Lav selvinnsikt? Mange muligheter her.

At menn uten jobb eller menn i lavtlønnsyrker er lite spandable kan vel også skyldes at de ikke har penger...?

Anonymkode: 70404...4b6

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

De du dater følger med i tiden. Det er gammeldags og på grensen til nedlatende at mannen foreslår å spandere. Noen kvinner blir faktisk veldig provosert av det.

Noen menn blir også provosert av at kvinner spanderer på dem, men går an å prøve. Hvilke reaksjoner får du når du spanderer på de du dater TS? Spanderer de ikke «tilbake» nesten gang?

Anonymkode: 1478b...bf2

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er selvfølgelig alle dem det er noe feil med? Det er ikke du som er storforlangende, krevende og overvurderer hva du kan forlange? 

Anonymkode: 1424c...d68

Tja. Jeg krever ikke noe mer enn at vi f.eks. spleiser og at ikke jeg betaler for alt. Krever ikke dyre restauranter eller spise ute i det hele tatt. Ikke reise sammen engang. Men bare at ikke jeg dekker alt. Er i et halvveis lavtlønnsyrke selv.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De du dater følger med i tiden. Det er gammeldags og på grensen til nedlatende at mannen foreslår å spandere. Noen kvinner blir faktisk veldig provosert av det.

Noen menn blir også provosert av at kvinner spanderer på dem, men går an å prøve. Hvilke reaksjoner får du når du spanderer på de du dater TS? Spanderer de ikke «tilbake» nesten gang?

Anonymkode: 1478b...bf2

Nei, det går bare fra meg til dem.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor dater du noen som utnytter deg?

og hvorfor tenker du at du skal bli spandert på? 

Anonymkode: ac169...eae

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det «feiler» deg intet. Men du dater jo (som oss alle) menn i eller tilstøtende din egen sosioøkonomiske sfære. Og slike sfærer har en normal forventet adferd. Ønsker du en partner med en doers som avviker fra normalen i din sfære må du gjøre det tusenvis av nordmenn (og -kvinner) gjør: ta ansvar for å migrere deg selv til en annen sosioøkonomisk krets der menn forventes være det du velger å definere som «spandable og omtenksomme».

Anonymkode: 688e3...e7d

AnonymBruker
Skrevet

så det du ser etter en en suggerday

Anonymkode: 73a7e...bb5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er litt rart. Jeg er selvstendig og uavhengig. Aldri forventet at noen mann skal forsørge meg eller spandere på meg. Ei heller kjøpe gaver til meg.

Men jeg har hatt motsatt problem. At de nærmest er umulig å spleise eller spandere på menn. De insisterer på at de ønsker og vil og da gidder jeg ikke å lage noe nummer ut av det.

Jeg har ikke fått vibber om at de ønsker noe annet enn å være en gentleman og er litt sjarmerende gammeldags.

Med forloveden har jeg innsett at det er greit å ta i mot. Jeg kjøper gjerne klær til han, handler inn mat og drikke jeg vet han setter pris på. Jeg er ekstremt kjærlig og omsorgsfull mot han.

Han er også ekstremt oppmerksom, empatisk, kjærlig og omsorgsfull. Han har mye bedre råd enn meg og for han er det en glede og selvfølge å spandere og spytte mer inn i familiepotten tross særkullsbarn.

Anonymkode: b53fb...d43

AnonymBruker
Skrevet

Gjerrige menn har greie på penger, og investerer i større ting enn glitter og stas. 

Anonymkode: 80c0c...12a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje fordi du ser billig ut?

Anonymkode: 28269...6cc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Er det en ny pappa du er ute etter siden du regner med de skal sponse deg? De merker sikkert du er ute etter penger, derfor trekker de seg unna

Anonymkode: e6702...e76

AnonymBruker
Skrevet

Hva forventer du å få påspandert?

Anonymkode: 5da71...744

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor skal de spandere på deg og betale for deg? Er ikke det veldig 1950-tall som roper på deg? I dag har kvinner stort sett egen inntekt, og er i stand til å betale for seg selv, trenger ikke ta til takke med at mannen betaler for å få seg en kopp kaffe eller et måltid mat.

Jeg hadde aldri forventet at en mann skulle betale for meg om vi gikk ut for å spise middag eller noe. Da må han i så fall ha sagt klart i fra på forhånd, og understreket at "jeg betaler og dette er noe jeg veldig gjerne vil få lov til å gjøre. Er det greit?" Da hadde jeg kanskje takket ja, litt avhengig av hvem det er og hvor godt jeg kjenner vedkommende fra før. Dessverre har en del menn som inviterer på date og sier at de skal betale, en baktanke ved det, og forventer å "få noe igjen" fordi de betalte. Altså sex. Det er selvfølgelig uaktuelt. Derfor takker jeg stort sett alltid nei når en mann vil spandere noe, fordi det er så vanlig at de tror de fortjener sex etterpå, bare fordi de betalte for en øl eller noe.

Skrevet

Skyld på feminismen ;) 
Fant meg en mann fra en annen kultur, han vil veldig gjerne betale for alt men det er ikke realistisk akkurat nå da han tjener en god del mindre enn meg. Så foreløpig får jeg lov å betale for noen ting- men han liker det absolutt ikke :D 

AnonymBruker
Skrevet

Og du er tilsvarende spandabel tilbake? 

Anonymkode: 1056c...efd

AnonymBruker
Skrevet

Du må jo føle deg frem til hvilke type dette er. For å si det sånn, ta først en øl/ kaffe og se om han ta regninga. Hvis ikke dump. Bare gå din vei...

Livet er for kort til kjipe menn. Jeg er godt og har tidvis tjent mye penger, og mer enn mannen min. Betalte og da mest hjemme. Men jeg er ikke kjip, og gir av meg selv og penger...og da gidder jeg faktisk ikke en kjip fyr.

Så test...og ved første feil, dump. 

Anonymkode: 1b5e3...259

AnonymBruker
Skrevet

eg krever ikke noe mer enn at vi f.eks. spleiser og at ikke jeg betaler for alt. Krever ikke dyre restauranter eller spise ute i det hele tatt. Ikke reise sammen engang. Men bare at ikke jeg dekker alt. Er i et halvveis lavtlønnsyrke selv.

hvis det er slik så gir jo HI samt overskriften et helt feil inntrykk. 

Å spleise er normalt. Har ikke noe med å være spandabel å gjøre 

Anonymkode: 13d89...f0f

Skrevet

Tja. Jeg krever ikke noe mer enn at vi f.eks. spleiser og at ikke jeg betaler for alt. Krever ikke dyre restauranter eller spise ute i det hele tatt. Ikke reise sammen engang. Men bare at ikke jeg dekker alt. Er i et halvveis lavtlønnsyrke selv.

I hovedinnlegget klager du på et de ikke er "spandable", og spandere betyr jo å betale for den andre. Nå skriver du plutselig om spleising?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...