AnonymBruker Skrevet 16. juli #1 Skrevet 16. juli Har du sett beviser på at det stemmer? Personlig sliter jeg med å tro på det. Alt for mange drittsekker jeg vet om lever bedre enn få. Og omvendt. Anonymkode: 8093d...1cf 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli #2 Skrevet 16. juli Nei. Men jeg tror at dårlige valg kan bite deg i ræva nå og da. Anonymkode: fa0f8...92c 3
AnonymBruker Skrevet 16. juli #3 Skrevet 16. juli Nei, ingen «balanse i universet» eller den slags. Så er det selvfølgelig sånn at det sosialt sett iblant straffer seg å være kjip og lønner seg å være grei, men det er nå ikke noen slags religiøs karma over det. Anonymkode: b8ee0...5de 4
AnonymBruker Skrevet 16. juli #4 Skrevet 16. juli Ja, og drager + enhjørninger... Anonymkode: 61981...d20 2
Irak Skrevet 16. juli #5 Skrevet 16. juli AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Har du sett beviser på at det stemmer? Personlig sliter jeg med å tro på det. Alt for mange drittsekker jeg vet om lever bedre enn få. Og omvendt. Anonymkode: 8093d...1cf Jeg gjør ikke det. Har mer tro på at vi som mennesker tar gode og dårlige valg for oss selv, siden vi er mennesker på godt og vondt. Å pårope karma opplever jeg blir som å sparke et menneske som allerede ligger nede, for telling. "Du kan takke deg selv" mentalitet. Det har ikke jeg noe tro på. Det kan skje hendelser i livet vårt som er utenfor vår kontroll.
Catch22 Skrevet 17. juli #7 Skrevet 17. juli (endret) AnonymBruker skrev (På 16.7.2025 den 21.39): Har du sett beviser på at det stemmer? Personlig sliter jeg med å tro på det. Alt for mange drittsekker jeg vet om lever bedre enn få. Og omvendt. Anonymkode: 8093d...1cf Jeg tror på en form for karma og har hatt mange erfaringer med det. Det man sender ut, på godt og vondt, vil omsider vende tilbake til deg, i en eller annen form, og en eller gang i løpet av livet. Det er ikke nødvendigvis det samme man har sendt ut, men også drittsekker får seg en "på tryne" eller en knekk i livet med jevne mellomrom. Det finnes nok mange eksempler på det. Her er noen uttrykk de fleste kjenner og som ligger nært begrepet Karma. Uttrykket "det du sår, skal du høste" er en universell lov som betyr at handlingene og gjerningene dine vil føre til tilsvarende konsekvenser. Dette er en grunnleggende prinsipp som gjelder både i åndelig og praktisk forstand. Det betyr at du vil oppleve de resultatene som samsvarer med dine valg og handlinger Dette prinsippet finnes i mange kulturer og religioner, og er ofte assosiert med ideen om karma. I praksis betyr dette at hvis du sår vennlighet og omsorg, vil du høste vennlighet og omsorg tilbake. Hvis du sår hat og urettferdighet, vil du høste hat og urettferdighet. Det er et prinsipp som oppfordrer til å være bevisst på våre handlinger og å velge å så det som gir positive og gode resultater. "What goes around, comes around" betyr at ens handlinger, både gode og dårlige, vil få konsekvenser for en selv i fremtiden. Det er et uttrykk som ligner "man høster som man sår" og innebærer at ens oppførsel påvirker hvordan man blir behandlet av andre eller hvordan ens liv utvikler seg Uttrykket stammer fra afrikansk-amerikansk kultur på midten av 1900-tallet, men konseptet er også kjent i andre kulturer og religioner, som hinduismen, buddhismen og sikhismen, hvor det er nært knyttet til ideen om karma. Karma, som et begrep, refererer til summen av ens handlinger og deres konsekvenser, som påvirker ens fremtidige liv "Som man reder ligger man" Et godt gammelt ordtak som kan bety at som man steller det til for seg selv, så må man også ta støyten for de valg man gjør. Endret 17. juli av Catch22 2 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli #8 Skrevet 17. juli Nei, har levd for lenge for det. Bare å se hvor mye dritt folk kommer unna med, i alle samfunnslag. Se hva de så kalte mektig kan gjøre uten at det får konsekvenser, karma liksom. Anonymkode: e093c...007 4 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli #9 Skrevet 17. juli Karma er like sannsynlig som enhjørninger. Anonymkode: 9b63e...637 1
Macro Skrevet 17. juli #10 Skrevet 17. juli Folk sier Karma i sosiale settinger som regel. At dårlig sosial oppførsel gir negativ konsekvens er ikke karma. Det er helt naturlig. Gode folk får mye dritt. Og folk med mye drittoppførsel får mange goder. 1 2
AnonymBruker Skrevet 19. juli #11 Skrevet 19. juli Jeg tror på en måte på karma, men jeg tror det er mye mer komplisert enn den versjonen vi har blitt presentert. Anonymkode: 7d503...9a3 1 1
pennyless Skrevet 21. juli #12 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (På 16.7.2025 den 21.39): Har du sett beviser på at det stemmer? Personlig sliter jeg med å tro på det. Alt for mange drittsekker jeg vet om lever bedre enn få. Og omvendt. Anonymkode: 8093d...1cf Ja, jeg tror på det. Se på Netanyahu og Trump nå. Alt som mangler er at Putin dør nå. Tror også fine ting skjer med folk, du må gripe dagen er det noen som sier. Vi er alle Guds barn og fortjener tilgivelse så langt det går. Jesus had but one true message. LOVE. Jeg er bifil og kristen, ser ikke problemer... Jeg tror på karma fordi vi lager vår egen virkelighet. Vær snill med folk, ikke si noe stygt, men det har noe med hvor du bor og. Miljøet skaper folk. Jeg er fremdeles 5år i hodet og trives med det. Det er helt natta med krig, vi ser en smitteffekt. Men barna nå ser ikke tv, hvertfall ikke mine. I algorytmene på internett kan du se karmaen din.💗 Og hvis du prater med folk. For det er greit å være uenig, men MAN SKAL RESPEKTERE HVERANDRE. 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli #14 Skrevet 22. juli Tror er flere forskjellige måter til karma og er interessert intensjonen man hadde bak som spiller mest rolle. Noen kan tolke noe en person gjorde som frekt,men personen selv mente det ikke som frekt og mente bare være snill. Ikke all karma er øyeblikkelig tror jeg. Nie er karma en sparer opp,som kan bli spart opp til et neste inkarnasjon. I bibelen tidligste utgaver og budskap Jesus prøvde å formidle finnes det tekster og ritulaer om reinkarnasjon,men dette ble er redigert bort opp gjennom tidene for at kristendommen ønsket ha kontroll på befolkningen ,ikke at folket skulle vite alt. Anonymkode: 95f6a...319 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli #15 Skrevet 23. juli Nei. Jeg vet en rekke narsissistiske mennesker som lever livets glade dager, tiår på tiår, og genuint gode mennesker som møter motgang mer enn noen andre. Om og om igjen. Karma er ikke bedre enn Gud. Urettferdig som faen. Anonymkode: 8093d...1cf 1 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli #16 Skrevet 23. juli Karma funker ikke. For mange dårlige mennesker som ikke høster det de sår. Anonymkode: 86289...9ac 1
Nowayback Skrevet 24. juli #17 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (På 16.7.2025 den 21.39): Har du sett beviser på at det stemmer? Personlig sliter jeg med å tro på det. Alt for mange drittsekker jeg vet om lever bedre enn få. Og omvendt. Anonymkode: 8093d...1cf Helt enig. Det lønner seg å være drittsekk og de får aldri som fortjent. Kynismen råder, og de som er snille og godtroende blir lidende. 1
Gjest Husomvarderfør Skrevet 24. juli #18 Skrevet 24. juli Catch22 skrev (På 18.7.2025 den 1.29): Jeg tror på en form for karma og har hatt mange erfaringer med det. Det man sender ut, på godt og vondt, vil omsider vende tilbake til deg, i en eller annen form, og en eller gang i løpet av livet. Det er ikke nødvendigvis det samme man har sendt ut, men også drittsekker får seg en "på tryne" eller en knekk i livet med jevne mellomrom. Det finnes nok mange eksempler på det. Her er noen uttrykk de fleste kjenner og som ligger nært begrepet Karma. Uttrykket "det du sår, skal du høste" er en universell lov som betyr at handlingene og gjerningene dine vil føre til tilsvarende konsekvenser. Dette er en grunnleggende prinsipp som gjelder både i åndelig og praktisk forstand. Det betyr at du vil oppleve de resultatene som samsvarer med dine valg og handlinger Dette prinsippet finnes i mange kulturer og religioner, og er ofte assosiert med ideen om karma. I praksis betyr dette at hvis du sår vennlighet og omsorg, vil du høste vennlighet og omsorg tilbake. Hvis du sår hat og urettferdighet, vil du høste hat og urettferdighet. Det er et prinsipp som oppfordrer til å være bevisst på våre handlinger og å velge å så det som gir positive og gode resultater. "What goes around, comes around" betyr at ens handlinger, både gode og dårlige, vil få konsekvenser for en selv i fremtiden. Det er et uttrykk som ligner "man høster som man sår" og innebærer at ens oppførsel påvirker hvordan man blir behandlet av andre eller hvordan ens liv utvikler seg Uttrykket stammer fra afrikansk-amerikansk kultur på midten av 1900-tallet, men konseptet er også kjent i andre kulturer og religioner, som hinduismen, buddhismen og sikhismen, hvor det er nært knyttet til ideen om karma. Karma, som et begrep, refererer til summen av ens handlinger og deres konsekvenser, som påvirker ens fremtidige liv "Som man reder ligger man" Et godt gammelt ordtak som kan bety at som man steller det til for seg selv, så må man også ta støyten for de valg man gjør. 🤗
AnonymBruker Skrevet 3. august #19 Skrevet 3. august bare piss preik, selvfølgelig! alt for mange forbanna drittunger som kommer unna med all mulig søppel hele tiden. Anonymkode: ec648...754 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå