Gå til innhold

Kjæresten har en lang fertilitetsreise med sin eks. Men jeg synes det er slitsomt.

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vært sammen i ett år, han har to barn med sin eks (3 og 5 år). Det var slutt før yngste ble født og han har vært tilstede hele veien.

Jeg vet de hadde det tøft med spontanaborter, IVF og en dramatisk fødsel på eldste.

Jeg har selv to større barn og ikke denne vanskelige bakgrunnen, som jeg har mye medfølelse for.

Men synes han tar mye av dette forholdet med seg inn i vårt.  Som f.eks. at noen ting hvor eksen er veldig vrang i forhold til avtaler gir han seg så lett for han får dårlig samvittighet etter «alt hun var igjennom». Han har heller aldri slettet gamle poster fra da de var sammen eller delte om spontanaborter i SoME (hun har egen «englebarn»-snap)

Eller når hun er direkte slem mot meg og mine barn  og antyder at jeg var med han før det ble slutt.

Vi har kjent hverandre i mange år men tok opp kontrakt da jeg flyttet tilbake og han ble singel.

Det er nytt forhold med mye bagasje men jeg tror dette kan begynne å bli litt mye.

Anonymkode: 80cae...1f7

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Han må starte i terapi. Han trenger å bearbeide den tøffe tiden de var igjennom pluss skilsmissen etterpå.  
Uten den terapien er han ikke klar for et nytt forhold fordi hans følelser fremdeles er sammenfiltret med hennes. Hans dårlige samvittighet og antagelig også skyldfølelse vil tynge ham ned. Dette må han ta tak i. 

Anonymkode: 2ab1f...15c

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Slette alle gamle poster fra en tidligere partner kan man ikke forvente at folk gjør. Når det gjelder avtaler han gir seg på, må han selv ta konsekvensene av det så det ikke går ut over deg. 

Anonymkode: 0c0ec...6d2

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Han virker ikke helt ferdig. Ble sammen med en kar som hadde vært single bare ett år etter 15 år sammen med en annen. Nå er det 3 år siden og først nå begynner han å klippe over navlestrengen han hadde til henne. Endelig. Hun hadde full kontroll og bestemte absolutt alt over han og hans tid. Veldig slitsomt.

Når en mann oppfører seg slik virker det som om det er fordi de blir holdt som emosjonelle gisler. 

Anonymkode: 440b8...97f

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er klart han er tett med sin eks, hvordan tror du ellers han hadde fått tilgang til det ufødte barnet når det ble brudd før fødsel? Og barnet var bare 2 år da dere ble sammen. 

Still gjerne krav på sikt, men ha litt realisme i situasjonen. Dette er tydeligvis en mann som prioriterer barnet sitt høyt, som er en god ting.

Anonymkode: d114c...8df

• Liker 6
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Vært sammen i ett år, han har to barn med sin eks (3 og 5 år). Det var slutt før yngste ble født og han har vært tilstede hele veien.

Jeg vet de hadde det tøft med spontanaborter, IVF og en dramatisk fødsel på eldste.

Jeg har selv to større barn og ikke denne vanskelige bakgrunnen, som jeg har mye medfølelse for.

Men synes han tar mye av dette forholdet med seg inn i vårt.  Som f.eks. at noen ting hvor eksen er veldig vrang i forhold til avtaler gir han seg så lett for han får dårlig samvittighet etter «alt hun var igjennom». Han har heller aldri slettet gamle poster fra da de var sammen eller delte om spontanaborter i SoME (hun har egen «englebarn»-snap)

Eller når hun er direkte slem mot meg og mine barn  og antyder at jeg var med han før det ble slutt.

Vi har kjent hverandre i mange år men tok opp kontrakt da jeg flyttet tilbake og han ble singel.

Det er nytt forhold med mye bagasje men jeg tror dette kan begynne å bli litt mye.

Anonymkode: 80cae...1f7

Høres ut som det også gar vært mye for han. I tillegg  høres det kanskje ut som hun er litt overdramstiserende og manipulerende.  Og påvirker  han med dette nå.

Aner ikke hvorfor det bøe slutt og hvem som gikk. Men jeg også ville foreslått ennteraoaut inne i bildet her.evnt par terapi,  rett og slett fordi høres ut som.gan ignorerer egne problemer 

Anonymkode: f1a6c...dbd

AnonymBruker
Skrevet

Var det han som gjorde det slutt, kan dette gå seg til på sikt. Var han egentlig ikke helt enig i at de gikk fra hverandre, kan det hende dette aldri blir helt bra.

Anonymkode: 3f3a2...b38

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Emosjonelt gissel var et treffende uttrykk. Det er nå en ting, men med to småbarn i tillegg vil du få denne eksen med dramahistorien sin på maten i et par tiår framover.

Anonymkode: b05ac...4b6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det her handler ikke om 'fertilitetsreisen' deres, men at du tror at det blir uproblematisk å bli sammen med en mann som nylig har gått ut av forhold med bleiebarn. Så naivt at jeg nesten har vansker med å tro at du trodde dette skulle gå bra

Anonymkode: 5bf95...6d5

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Er vel "verre" å ha levende resultater av et tidligere sexliv enn gamle eposter? 

Men, han virker litt veik, kaster deg og dine barn under bussen for å holde fred med eksen.

Er det en sånn mann du vil ha? 

Anonymkode: 25be4...0cd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det her handler ikke om 'fertilitetsreisen' deres, men at du tror at det blir uproblematisk å bli sammen med en mann som nylig har gått ut av forhold med bleiebarn. Så naivt at jeg nesten har vansker med å tro at du trodde dette skulle gå bra

Anonymkode: 5bf95...6d5

Det du skriver her, stemmer ikke helt med det ts skriver . Det var brudd FØR barnet ble født. Ts møtte mannen da barnet var 2 år. Forholdet hadde altså vært over flere år før ts og mannen møttes. 

Anonymkode: d114c...8df

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...