Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lurer på om det er noen her som har hatt fulltidsjobb ved siden av siste året på master? Jeg er ferdig med alle fag, så det er "bare" oppgaven som er igjen. Tror dere at det er mulig å kombinere med jobb? Tenker at det kanskje hadde vært krevende før, men nå har vi jo så mange hjelpemidler tilgjengelig. 

Anonymkode: 99f5d...3e8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skrev master ved siden av 100% nattjobb som sykepleier. Følte det var veldig overkommelig med god planlegging og at man utnytter tiden man har til rådighet godt. Følte jeg hadde såppass god kapasitet at jeg også tok et kurs på toppen av det med flere obligatoriske oppmøter og noen eksamener. Skal sies at jeg brukte ferien på å reise utenlands alene slik at jeg kunne skrive på masteroppgaven i fred og ro i 4 uker.

Anonymkode: 43a79...d1c

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg prøvde, det feilet totalt. Hadde dagjobb da.

Anonymkode: 6379e...c0f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg leverte min i mai, og det gikk bra. Jobbet 100% som kontaktlærer og har barn samtidig som jeg skrev. Utførte forskningen på høsten, samlet teori- og skrev oppgaven fra febr- april. Skrev masse i påskeferien. 

Anonymkode: a0504...004

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer helt an på faget. I mitt fag vet jeg ikke om noen som har gjort det. Gamle sjefen min derimot tok masteren sin midt opp i jobb og unger, i et anna fag.

Anonymkode: fa471...d7d

AnonymBruker
Skrevet

Tror det kommer mye an på fag og metode, ja. Noen datainnsamlinger er for eksempel veldig krevende. Mye analyser på lab, feltarbeid etc. Mens andre har en datainnsamling som består av en 3-4 intervjuer, og that’s it. Som for eksempel en viss tidligere statsråd.

Og så har det selvsagt mye å si om du har barn, støtte fra evt partner… 

Anonymkode: 22fc0...a72

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg prøvde men måtte bare gi meg. De som tar master på deltid har nok langt større sjanse for å klare det. 

Anonymkode: 87c75...415

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...