AnonymBruker Skrevet 16. juli #1 Skrevet 16. juli Jeg har vært på KG i veldig mange år, antagelig flere år enn jeg bør vedkjenne meg selv. Et tegn på at jeg nok har vært her for lenge er at jeg er lei av tråder som: "Han slår meg/kjefter på meg/ler av meg... hva skal jeg gjøre?" Etter 15 år med dette så kjenner jeg at min sympati faktisk er på vei til å forsvinne. Hvis du ikke selv forstår utfra det du skriver at du må gå, så vet jeg ikke hva noen andre kan gjøre. Og folk engasjerer seg. Skriver innlegg etter innlegg. Noen ganger hjelper det, for all del. Mange andre ganger ikke. Og jeg blir sittende igjen og tenke - hvor stor heiagjeng trenger du, og forventer du, før du forstår at forholdet er dårlig? Antagelig forstår du det allerede, siden du skriver tråden. Men du ønsker bare heiarop. Vel, vi som har vært her lenge... vi blir noen ganger lei av heiarop. Når skal kvinner (og menn) stå opp for seg selv og avslutte et dårlig forhold uten å trenge hjelp fra internett? Når skal vi få den selvrespekten i oss selv og ikke utenfra? Anonymkode: e9cdf...f91 18 2 7
Pippi Lotta Skrevet 16. juli #2 Skrevet 16. juli Håper du forstår at det ikke er samme kvinne (eller mann) som skrive alle trådene. Om jeg spør om råd så er jo det fordi jeg trenger råd, og da hjelper det jo ikke om noen andre hat gitt samme råd til noen andre... Så spør du hvor stor heia gjeng noen noen trenger for å gå fra et dårlig forhold. Jeg tror svare somregel er at man ikke trenger det, da jeg ikke er sikker på at KG med sin "altid ta TS" sjargong hjelper de det gjelder.... Er du i et skikelig dårlig forhold, kan du derimot trenge profesjonel hjelp (som du ikke får på KG) for å bygge seg opp nok til å gå. Det triste her er jo at du har lest tråder om dårlige forhold og vold i så mange år, uten å forstå problematiken. Men det illustrerer jo kansje også hvorfor KG trolig ikke er et bra sted å få hjelp for seriøse problemstilinger. Ønsker du og forstå anbefaler jeg å lese seriøs litratur heller. Finnes veldig mye forskning og faglitratur om disse mekanismene, så det er ikke noe mysterie om du undersøker litt. 18 17
AnonymBruker Skrevet 16. juli #3 Skrevet 16. juli AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg har vært på KG i veldig mange år, antagelig flere år enn jeg bør vedkjenne meg selv. Et tegn på at jeg nok har vært her for lenge er at jeg er lei av tråder som: "Han slår meg/kjefter på meg/ler av meg... hva skal jeg gjøre?" Etter 15 år med dette så kjenner jeg at min sympati faktisk er på vei til å forsvinne. Hvis du ikke selv forstår utfra det du skriver at du må gå, så vet jeg ikke hva noen andre kan gjøre. Og folk engasjerer seg. Skriver innlegg etter innlegg. Noen ganger hjelper det, for all del. Mange andre ganger ikke. Og jeg blir sittende igjen og tenke - hvor stor heiagjeng trenger du, og forventer du, før du forstår at forholdet er dårlig? Antagelig forstår du det allerede, siden du skriver tråden. Men du ønsker bare heiarop. Vel, vi som har vært her lenge... vi blir noen ganger lei av heiarop. Når skal kvinner (og menn) stå opp for seg selv og avslutte et dårlig forhold uten å trenge hjelp fra internett? Når skal vi få den selvrespekten i oss selv og ikke utenfra? Anonymkode: e9cdf...f91 Jeg har vært her inne siden 2013 og skjønner at alle har behov for råd og veiledning i blant. Det kan være subtile ting som gjør de usikre, samt psykisk vold og en dårlig oppvekst. Desverre er det altfor mange kvinner som opplever dette. Det er fint å få råd fra utenforstående, for de dømmer ikke ut fra hvem de kjenner. Jeg søkte råd på nett i 2013 for det forholdet jeg var i. Vi hadde da vært sammen siden 2009, jeg var da 21 år og var veldig usikker på hva som var riktig. Fordi moren hans var veldig på at jeg var problemet og jeg fikk ofte kommentarer som "nå må du ikke begrense sønnen min med dine problemer." Samtidig hadde jeg ikke kontakt med egen familie, hadde vokst opp med vold og kontroll. Denne kjæresten bestemte hva jeg fikk lov til å spise, han kikket stygt på meg da jeg forsynte meg med mer enn et kakestykke. Jeg pleide å gå til butikken, så spiste jeg sjokoladen på vei hjem for da skjulte jeg det for han. Han var livredd for at jeg skulle bli overvektig, selv om jeg trente hver dag og hadde bmi på 19. Jeg gikk ned i vekt for at han ikke skulle være utro (igjen.) Så bestemte han seg brått for å ikke ha felles ferie med meg, samtidig følte jeg at det var noe mer galt. Ja, han var utro, men ikke med den jenta han trente med og pratet om. Ei som var totalt skjult for meg. Dette fant jeg ut av 1 måned etter brudd. Og da var det råd herfra som gjorde at jeg holdt fokus når han prøvde å manipulere meg. De neste 5 årene nå så kan det være at jeg gir råd utfra mine erfaringer, men jeg ser ikke ned på de som ber om det. De står i dette nå, selv om tusenvis av andre har stått i det før så vet ikke de bestandig hva som er rett. Anonymkode: 9b7db...595 4 12 10
AnonymBruker Skrevet 16. juli #4 Skrevet 16. juli Tydeligvis ikke vært i et dårlig forhold skjønner jeg Å bryte opp et forhold der det foregår fysisk og psykisk vold kan være direkte livsfarlig. Bare se på nyhetene. Her på KG kan kvinner og menn ta opp tema anonymt og kanskje få en pekepinn på om det som foregår i foholdet er bra eller dårlig. Folk trenger råd rett og slett og kanskje litt peptalk. Det er ikke like enkelt å gå til fastlege eller spesialister. Det kan bli dyrt og det er heller ikke alle som har noen rundt seg som de kan snakke med. Leste en tråd om en som vurderte å være utro. Haglet inn råd og endte med at vedkommende ikke ville være utro likevel (forhåpentligvis) og heller gjøre noe annet for å få forholdet på stell. Synes dette forumet er bra, uansett tema som taes opp. Anonymkode: b2a6e...306 9 12
AnonymBruker Skrevet 16. juli #5 Skrevet 16. juli Du forstår ikke hvorfor folk ikke går ut av et dårlig forhold, men evner selv ikke å logge deg av her, du skriver heller et innlegg om at de som er her irriterer deg. Gjør det du selv foreslår, gjør det slutt med KG, logg av, kom deg unna og slutt å irritere deg. Anonymkode: 900fb...496 8 9
Helene1982 Skrevet 16. juli #6 Skrevet 16. juli Det aller farligste en kvinne kan gjøre, er å forlate en voldelig partner. De aller fleste partnerdrap skjer i situasjoner der kvinner "står opp for seg selv" og forlater et voldelig forhold. De er livredde, nedbrutte og ønsker å høre at det vil gå bra, men sannheten er at det ikke alltid gjør det. Det å "bli lei av å heie" på voldsoffer vitner om naivitet og mangel på empati og kunnskap. 7 15
AnonymBruker Skrevet 16. juli #7 Skrevet 16. juli Du trenger ikke å være kg og du trenger ikke å klikke deg inn på alle tråder… Anonymkode: 3fb68...22d 2 10
AnonymBruker Skrevet 16. juli #8 Skrevet 16. juli AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Jeg har vært på KG i veldig mange år, antagelig flere år enn jeg bør vedkjenne meg selv. Et tegn på at jeg nok har vært her for lenge er at jeg er lei av tråder som: "Han slår meg/kjefter på meg/ler av meg... hva skal jeg gjøre?" Etter 15 år med dette så kjenner jeg at min sympati faktisk er på vei til å forsvinne. Hvis du ikke selv forstår utfra det du skriver at du må gå, så vet jeg ikke hva noen andre kan gjøre. Og folk engasjerer seg. Skriver innlegg etter innlegg. Noen ganger hjelper det, for all del. Mange andre ganger ikke. Og jeg blir sittende igjen og tenke - hvor stor heiagjeng trenger du, og forventer du, før du forstår at forholdet er dårlig? Antagelig forstår du det allerede, siden du skriver tråden. Men du ønsker bare heiarop. Vel, vi som har vært her lenge... vi blir noen ganger lei av heiarop. Når skal kvinner (og menn) stå opp for seg selv og avslutte et dårlig forhold uten å trenge hjelp fra internett? Når skal vi få den selvrespekten i oss selv og ikke utenfra? Anonymkode: e9cdf...f91 100 % enig! Anonymkode: 079f2...cbc 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli #9 Skrevet 16. juli AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Jeg har vært på KG i veldig mange år, antagelig flere år enn jeg bør vedkjenne meg selv. Et tegn på at jeg nok har vært her for lenge er at jeg er lei av tråder som: "Han slår meg/kjefter på meg/ler av meg... hva skal jeg gjøre?" Etter 15 år med dette så kjenner jeg at min sympati faktisk er på vei til å forsvinne. Hvis du ikke selv forstår utfra det du skriver at du må gå, så vet jeg ikke hva noen andre kan gjøre. Og folk engasjerer seg. Skriver innlegg etter innlegg. Noen ganger hjelper det, for all del. Mange andre ganger ikke. Og jeg blir sittende igjen og tenke - hvor stor heiagjeng trenger du, og forventer du, før du forstår at forholdet er dårlig? Antagelig forstår du det allerede, siden du skriver tråden. Men du ønsker bare heiarop. Vel, vi som har vært her lenge... vi blir noen ganger lei av heiarop. Når skal kvinner (og menn) stå opp for seg selv og avslutte et dårlig forhold uten å trenge hjelp fra internett? Når skal vi få den selvrespekten i oss selv og ikke utenfra? Anonymkode: e9cdf...f91 Jeg var en slik kvinne. Mobbeoffer gjennom hele barndommen, ingen venner, alltid kalt udugelig og stygg. Ukysset i en alder av 19, selv om jeg var åpen, morsom og guttegæren. Så møtte jeg eksen, som var over 20 år eldre. Han flørtet og var gentleman, ville stifte familie, virket voksen og god etter all mobbingen fra gutter på min egen alder. Jeg dro med ham til Norge og giftet meg. Noen måneder inn i ekteskapet begynte misbruket. Sakte, usynlig, til jeg ble ingenting. Han trykket på de rette knappene, trigget flashbacks fra barndommen, og klarte å overbevise meg om at jeg ikke kom til å finne venner, jobb eller kjæreste noen gang, og at han var den eneste som orket å leve med meg. Det tok meg fire år før jeg gikk. Anonymkode: 582de...631 25
moroklompen Skrevet 16. juli #10 Skrevet 16. juli (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har vært på KG i veldig mange år, antagelig flere år enn jeg bør vedkjenne meg selv. Et tegn på at jeg nok har vært her for lenge er at jeg er lei av tråder som: "Han slår meg/kjefter på meg/ler av meg... hva skal jeg gjøre?" Etter 15 år med dette så kjenner jeg at min sympati faktisk er på vei til å forsvinne. Hvis du ikke selv forstår utfra det du skriver at du må gå, så vet jeg ikke hva noen andre kan gjøre. Og folk engasjerer seg. Skriver innlegg etter innlegg. Noen ganger hjelper det, for all del. Mange andre ganger ikke. Og jeg blir sittende igjen og tenke - hvor stor heiagjeng trenger du, og forventer du, før du forstår at forholdet er dårlig? Antagelig forstår du det allerede, siden du skriver tråden. Men du ønsker bare heiarop. Vel, vi som har vært her lenge... vi blir noen ganger lei av heiarop. Når skal kvinner (og menn) stå opp for seg selv og avslutte et dårlig forhold uten å trenge hjelp fra internett? Når skal vi få den selvrespekten i oss selv og ikke utenfra? Anonymkode: e9cdf...f91 Traumebånd! For alt du vet, kan den støtten fra andre på forumet være det som bekrefter deres egen virkelighet og som er en stor hjelp i veien mot å gå. Det er ikke uvanlig at man blir eller selv isolerer seg fra omverdenen, da kan slike heiarop bety mye! Vær glad for at du ikke har opplevd slike forhold og ha omtanke for dem som står i det. Endret 16. juli av moroklompen 4 9
Mardina Skrevet 16. juli #11 Skrevet 16. juli AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har vært på KG i veldig mange år, antagelig flere år enn jeg bør vedkjenne meg selv. Et tegn på at jeg nok har vært her for lenge er at jeg er lei av tråder som: "Han slår meg/kjefter på meg/ler av meg... hva skal jeg gjøre?" Etter 15 år med dette så kjenner jeg at min sympati faktisk er på vei til å forsvinne. Hvis du ikke selv forstår utfra det du skriver at du må gå, så vet jeg ikke hva noen andre kan gjøre. Og folk engasjerer seg. Skriver innlegg etter innlegg. Noen ganger hjelper det, for all del. Mange andre ganger ikke. Og jeg blir sittende igjen og tenke - hvor stor heiagjeng trenger du, og forventer du, før du forstår at forholdet er dårlig? Antagelig forstår du det allerede, siden du skriver tråden. Men du ønsker bare heiarop. Vel, vi som har vært her lenge... vi blir noen ganger lei av heiarop. Når skal kvinner (og menn) stå opp for seg selv og avslutte et dårlig forhold uten å trenge hjelp fra internett? Når skal vi få den selvrespekten i oss selv og ikke utenfra? Anonymkode: e9cdf...f91 Skjønner det ikke jeg heller 🤔 Hvorfor vil man bli værende i et opplagt dårlig forhold? 🤔 2
AnonymBruker Skrevet 16. juli #12 Skrevet 16. juli AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har vært på KG i veldig mange år, antagelig flere år enn jeg bør vedkjenne meg selv. Et tegn på at jeg nok har vært her for lenge er at jeg er lei av tråder som: "Han slår meg/kjefter på meg/ler av meg... hva skal jeg gjøre?" Etter 15 år med dette så kjenner jeg at min sympati faktisk er på vei til å forsvinne. Hvis du ikke selv forstår utfra det du skriver at du må gå, så vet jeg ikke hva noen andre kan gjøre. Og folk engasjerer seg. Skriver innlegg etter innlegg. Noen ganger hjelper det, for all del. Mange andre ganger ikke. Og jeg blir sittende igjen og tenke - hvor stor heiagjeng trenger du, og forventer du, før du forstår at forholdet er dårlig? Antagelig forstår du det allerede, siden du skriver tråden. Men du ønsker bare heiarop. Vel, vi som har vært her lenge... vi blir noen ganger lei av heiarop. Når skal kvinner (og menn) stå opp for seg selv og avslutte et dårlig forhold uten å trenge hjelp fra internett? Når skal vi få den selvrespekten i oss selv og ikke utenfra? Anonymkode: e9cdf...f91 Du har tråkket ekstremt hardt ned i ei tankefelle. Du har vært så lenge på KG at du har begynt å anse KG som et eget individ i seg selv. Selv om du egentlig vet at KG består av tusenvis av individuelle brukere, så stiller du spm om "hvorfor ikke KG har lært nå etter så mange år..." Anonymkode: 99fb3...093 5 10
AnonymBruker Skrevet 16. juli #13 Skrevet 16. juli Det merkeligste med tråden til ts er vel at fokuset er å skylde på offeret, er lei av de som er offer for fysisk/psykisk vold og manipulering. Burde ikke fokuset være at man er j*vlig lei av menn som er voldelig mot sine partnere? Er det ikke slike menn man bør være lei, slike menn man ber om å skjerpe seg, slutte med vold og søke alternativ mot vold? Når skal menn begynne å sette grenser for hverandre og ta avstand fra voldelige handlinger? Når skal menn vise at de er "lei" av menn som utøver vold? Når skal menn (og noen kvinner) få mer empati med offerene for vold enn de har for voldsmannen (eller -kvinnen)? Hvorfor er det greit å starte en egen tråd for å rakke ned på kvinner som utsettes for vold, ts? Gir de deg ikke den underholdningen du ønsker deg? Anonymkode: 3bd2c...845 7 13
AnonymBruker Skrevet 16. juli #14 Skrevet 16. juli De fleste kvinner trenger bekreftelse. Uansett om de sitter med 99%av avgjørelsen. Det er MC-en ikke så vanskelig å gi, eller? Anonymkode: 40516...5b7
AnonymBruker Skrevet 16. juli #15 Skrevet 16. juli AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har vært på KG i veldig mange år, antagelig flere år enn jeg bør vedkjenne meg selv. Et tegn på at jeg nok har vært her for lenge er at jeg er lei av tråder som: "Han slår meg/kjefter på meg/ler av meg... hva skal jeg gjøre?" Etter 15 år med dette så kjenner jeg at min sympati faktisk er på vei til å forsvinne. Hvis du ikke selv forstår utfra det du skriver at du må gå, så vet jeg ikke hva noen andre kan gjøre. Og folk engasjerer seg. Skriver innlegg etter innlegg. Noen ganger hjelper det, for all del. Mange andre ganger ikke. Og jeg blir sittende igjen og tenke - hvor stor heiagjeng trenger du, og forventer du, før du forstår at forholdet er dårlig? Antagelig forstår du det allerede, siden du skriver tråden. Men du ønsker bare heiarop. Vel, vi som har vært her lenge... vi blir noen ganger lei av heiarop. Når skal kvinner (og menn) stå opp for seg selv og avslutte et dårlig forhold uten å trenge hjelp fra internett? Når skal vi få den selvrespekten i oss selv og ikke utenfra? Anonymkode: e9cdf...f91 Du må lese om narsissisme og traume bånd. Slemt innlegg! Anonymkode: 9f782...8a0 4
AnonymBruker Skrevet 17. juli #16 Skrevet 17. juli AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg har vært på KG i veldig mange år, antagelig flere år enn jeg bør vedkjenne meg selv. Et tegn på at jeg nok har vært her for lenge er at jeg er lei av tråder som: "Han slår meg/kjefter på meg/ler av meg... hva skal jeg gjøre?" Etter 15 år med dette så kjenner jeg at min sympati faktisk er på vei til å forsvinne. Hvis du ikke selv forstår utfra det du skriver at du må gå, så vet jeg ikke hva noen andre kan gjøre. Og folk engasjerer seg. Skriver innlegg etter innlegg. Noen ganger hjelper det, for all del. Mange andre ganger ikke. Og jeg blir sittende igjen og tenke - hvor stor heiagjeng trenger du, og forventer du, før du forstår at forholdet er dårlig? Antagelig forstår du det allerede, siden du skriver tråden. Men du ønsker bare heiarop. Vel, vi som har vært her lenge... vi blir noen ganger lei av heiarop. Når skal kvinner (og menn) stå opp for seg selv og avslutte et dårlig forhold uten å trenge hjelp fra internett? Når skal vi få den selvrespekten i oss selv og ikke utenfra? Anonymkode: e9cdf...f91 Høres ut som det etter 15 år er på tide å ta deg litt pauser fra KG, om det plager deg at folk på et diskusjonsforum om samliv ber om råd om forholdet sitt. Logisk sett, så hører du ingenting på KG om folk som avsluttet forholder sitt uten å lage diskusjon om det på KG.... Anonymkode: a227a...e0b 4
Sander33 Skrevet 17. juli #17 Skrevet 17. juli (endret) Ørlite enig. Men: Gruppeterapi via nett er aldri dumt. Jeg var vel 33 ser jeg når jeg trengte hjelp. Vært her alt for lenge. Nå forstår jeg kvinner (og livet) litt bedre, men det er mer fra egen erfaring enn forumråd, tror jeg. Blir aldri utlært. Endret 17. juli av Sander33 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli #18 Skrevet 17. juli AnonymBruker skrev (11 timer siden): Etter 15 år med dette så kjenner jeg at min sympati faktisk er på vei til å forsvinne. Hvis du ikke selv forstår utfra det du skriver at du må gå, så vet jeg ikke hva noen andre kan gjøre. Tror du virkelig at det er samme person som sitter og skriver disse innleggene i femten år? 🤭 Anonymkode: 9211d...7e3 1 3
Kålrota Skrevet 17. juli #19 Skrevet 17. juli Jeg synes det er rarere å ikke forstå at en slik prosess gjerne er lang og at innspill/støtte/anerkjennelse fra andre er en viktig del av den. Folk er forskjellige. 1 9
Helene Skrevet 17. juli #20 Skrevet 17. juli AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg har vært på KG i veldig mange år, antagelig flere år enn jeg bør vedkjenne meg selv. Et tegn på at jeg nok har vært her for lenge er at jeg er lei av tråder som: "Han slår meg/kjefter på meg/ler av meg... hva skal jeg gjøre?" Etter 15 år med dette så kjenner jeg at min sympati faktisk er på vei til å forsvinne. Hvis du ikke selv forstår utfra det du skriver at du må gå, så vet jeg ikke hva noen andre kan gjøre. Og folk engasjerer seg. Skriver innlegg etter innlegg. Noen ganger hjelper det, for all del. Mange andre ganger ikke. Og jeg blir sittende igjen og tenke - hvor stor heiagjeng trenger du, og forventer du, før du forstår at forholdet er dårlig? Antagelig forstår du det allerede, siden du skriver tråden. Men du ønsker bare heiarop. Vel, vi som har vært her lenge... vi blir noen ganger lei av heiarop. Når skal kvinner (og menn) stå opp for seg selv og avslutte et dårlig forhold uten å trenge hjelp fra internett? Når skal vi få den selvrespekten i oss selv og ikke utenfra? Anonymkode: e9cdf...f91 Nå har jeg vært på KG i 25 år, helt fra starten tror jeg. Det har aldri vært nettsamfunn som har avgjort hvilke forhold jeg skal leve i. Men, for 25 år siden var det de færreste som snakket om psykisk vold. Jeg skjønte det ikke selv. Det var aldri snakk om dette. Nærmeste familie forgudet mannen jeg var gift med. Lite visste de om hva som foregikk bak husets vegger. Jeg prøvde å fortelle, ble avfeid. Familie KG hjalp meg veldig. Jeg kan ikke alltid sette ord på ting, bare beskrive hva jeg opplever. Har fått støtte her inne på ting som nærmeste familie avfeier. Men alle avgjørelser jeg har tatt, er basert på livet, ikke på internett. Alle trenger støtte noen ganger. Det har jeg fått her. Hvorfor avbryter man et ekteskap etter 1.5 år? Har fått så mye kritikk fra nære og kjære i etterkant. Ingen spurte om grunnen, det var jeg som var vanskelig. Allmenn oppfatning . Jeg kunne ikke fortelle, da hadde mannen saksøkt meg. Sannheten er at jeg fersket han i å ligge i sengen og jokket mot min 8 år gammel datter. Jeg fikk sjokk dengang. Heldigvis sov min datter, men jeg ventet ikke på neste kapittel. Jeg gikk. Kan fortsatt ikke fortelle dette åpenlyst, denne mannen kommer til å saksøke meg. Ja, så skrudd er han. Støtten jeg har fått fra KG har vært uvurderlig. Ser hva TS sier, og skjønner tankegangen. Men noen av oss er seriøse folk. Det er ikke alt man kan fortelle verden, her inne er det rom for alt. 14
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå