Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Du vasker ikke bort bremsesporene dine i do heller?

Anonymkode: 19d98...fd9

AnonymBruker
Skrevet
Sofie31 skrev (1 time siden):

Jeg har bodd i kollektiv, med venninner og alene. Men aldri sammen med en kjæreste. Og aldri med noen som plukker opp smuler fra croissant på balkongen mens jeg spiser. Så det er endel nye vaner som blir litt mer enn hva jeg er vandt til. Jeg bruker å spise først så vaske alt etter jeg har spist ect. Og jeg kan glemme å lukke dører og glemme å slå av lyset. Og om morgenen så går jeg ikke alltid på vaskerommet for å legge fra meg skittentøy. Og jeg legger ikke alt tilbake i skapet etter at jeg har brukt det.

Kom ikke lengre enn denne: du rydder ikke skittentøy?!? 😳

Du trenger å ta deg sammen. Eller bo alene så ingen trenger å rydde etter deg.

Anonymkode: 220e4...0ec

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg flyttet inn i kjæresten sitt hus for noen måneder siden. Og vi har hatt litt utfordringer. Han er veldig ryddig og jeg er ikke slik. Så blir det litt mye når jeg da må: lukke dører, slå av lys etter bruk, ta ned toalettskålen når jeg skal skylle ned, rydde opp med en gang (før jeg spiser), legge alt på plass igjen, ikke ta ned persienner, ect. Jeg er ikke med på alt, for det er rett og slett for mye. Men det bli jo endel kommentarer -litt frekke til tider når jeg ikke gjør alle disse tingene, og ofte gjør han det selv.

Problemet er at jeg blir sliten av å bo i hans hus og føler at hans regler gjelder. Og kan bli mye kommentarer om dette- men aldri noe positivt om meg eller hva jeg gjør. Vi har bare kjent hverandre ett år til sammen. Og kjenner det er litt mer slitsomt enn jeg tenkte.. noen tanker eller opplevd det selv? 

Kommunikasjon og bli enig om hvordan det skal være. Dere er forøvrig samboere om det er slik at begge mener det er hans hus og regler, da er du på besøk. Samboer betyr at det er to med like rettigheter og plikter. 

Anonymkode: df50f...c04

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kommunikasjon og bli enig om hvordan det skal være. Dere er forøvrig samboere om det er slik at begge mener det er hans hus og regler, da er du på besøk. Samboer betyr at det er to med like rettigheter og plikter. 

..Ikke samboere..

• Liker 1
Skrevet

En gylden regel: alt som tar mindre enn 2 minutt å gjøre, gjør man mens man står der.

Å slå av lys og slikt bør da være fullstendig uproblematisk. strøm er ikke gratis.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg flyttet inn i kjæresten sitt hus for noen måneder siden. Og vi har hatt litt utfordringer. Han er veldig ryddig og jeg er ikke slik. Så blir det litt mye når jeg da må: lukke dører, slå av lys etter bruk, ta ned toalettskålen når jeg skal skylle ned, rydde opp med en gang (før jeg spiser), legge alt på plass igjen, ikke ta ned persienner, ect. Jeg er ikke med på alt, for det er rett og slett for mye. Men det bli jo endel kommentarer -litt frekke til tider når jeg ikke gjør alle disse tingene, og ofte gjør han det selv.

Problemet er at jeg blir sliten av å bo i hans hus og føler at hans regler gjelder. Og kan bli mye kommentarer om dette- men aldri noe positivt om meg eller hva jeg gjør. Vi har bare kjent hverandre ett år til sammen. Og kjenner det er litt mer slitsomt enn jeg tenkte.. noen tanker eller opplevd det selv? 

Alt for tidlig.

Og ikke noe felle, men inn i hans. Ikke bra.

Jeg er en rotekopp sammenliknet med mannen min, men alt det du sier er vanskelig gjør jeg på automatikk. Du er umoden.

Anonymkode: 10582...c12

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

En voksen kvinne som ille klarer å rydde etter seg og søker sympati på Internett. 

Sexy. 🤡

Anonymkode: aebb5...8ad

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Kom ikke lengre enn denne: du rydder ikke skittentøy?!? 😳

Du trenger å ta deg sammen. Eller bo alene så ingen trenger å rydde etter deg.

Anonymkode: 220e4...0ec

Jeg vasker stekepannen ETTER jeg har spist. Han må vaske alt og rydde på plass alt før vi spiser. Og det er kun jeg som lager mat, da han syns det er kjedelig eller ikke kan. 

Jeg må nesten endre litt hvordan jeg formulerte meg, for nå ser det ut til at endel missforstod.

Persienner må opp mens jeg sitter på pc og jobber, det er slitsomt når jeg har hjemmekontor.

Skittentøy kan ikke ligge på bad nr 2, det må inne på vaskerommet etter at du tar av deg, ergo jeg må ta av meg alt på vaskerommet. 

Alt skal være helt ryddig hele tiden, lager du kveldsmat må du vite hvor mye du skal spise - for du må rydde på plass igjen før du begynner å spise. 

Jeg bruker ikke å ta ned dolokket, men det ser jeg at de fleste kvinner ikke gjør på jobb heller. Uten at jeg bryr meg så mye om det på offentlige kvinnetoaletter. 

Jeg har litt vansker med totalforandring. Og at det første han gjør når han kommer hjem sier er at jeg ikke har lukket vinduet på soverommet når aircobdition i 2 etasje står på. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Sofie31 skrev (3 minutter siden):

Jeg vasker stekepannen ETTER jeg har spist. Han må vaske alt og rydde på plass alt før vi spiser. Og det er kun jeg som lager mat, da han syns det er kjedelig eller ikke kan. 

Jeg må nesten endre litt hvordan jeg formulerte meg, for nå ser det ut til at endel missforstod.

Persienner må opp mens jeg sitter på pc og jobber, det er slitsomt når jeg har hjemmekontor.

Skittentøy kan ikke ligge på bad nr 2, det må inne på vaskerommet etter at du tar av deg, ergo jeg må ta av meg alt på vaskerommet. 

Alt skal være helt ryddig hele tiden, lager du kveldsmat må du vite hvor mye du skal spise - for du må rydde på plass igjen før du begynner å spise. 

Jeg bruker ikke å ta ned dolokket, men det ser jeg at de fleste kvinner ikke gjør på jobb heller. Uten at jeg bryr meg så mye om det på offentlige kvinnetoaletter. 

Jeg har litt vansker med totalforandring. Og at det første han gjør når han kommer hjem sier er at jeg ikke har lukket vinduet på soverommet når aircobdition i 2 etasje står på. 

Det er ganske viktig info du utelater i HI. Visse ting er en selvfølge og noe man bør kunne forvente seg fra et voksent menneske, men det du nevner fra han nå, er jo på grensen til sykelig. I dette tilfelle tror jeg dessverre du aldri vil klare å tilpasse deg hans forventninger, med mindre han blir rundere i kantene. 

Anonymkode: 980e3...f29

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jo,det er helt vanlig. 

Anonymkode: 4f4c1...c67

Mulig det er vanlig, men det er fortsatt ekkelt 🤢 Tenker man ikke på alle bakterier som flyr rundt omkring, med dolokket OPPE? Jeg tar alltid m\ned dolokket, uavhengig av om jeg er hjemme alene(eller har besøk) eller er hos andre. 

• Liker 5
Skrevet
Mardina skrev (2 minutter siden):

Mulig det er vanlig, men det er fortsatt ekkelt 🤢 Tenker man ikke på alle bakterier som flyr rundt omkring, med dolokket OPPE? Jeg tar alltid m\ned dolokket, uavhengig av om jeg er hjemme alene(eller har besøk) eller er hos andre. 

Doringen er alltid nede på kvinnetoaletter. Men vi som ikke er så unge lærte ikke dette med bakterier tidlig nok. Så det går automatisk med meg enda. Ikke alle nye rutiner jeg klarer. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har du bodd alene før? Det meste av det du ramser opp,er helt vanlige ting å gjøre.

Anonymkode: 3e704...704

Det er også helt vanlig å ikke gjøre disse tingene. Her i huset skjer ingen av disse tingene på en daglig basis.

Anonymkode: 7898b...0a1

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er også helt vanlig å ikke gjøre disse tingene. Her i huset skjer ingen av disse tingene på en daglig basis.

Anonymkode: 7898b...0a1

Nei jeg tror de fleste lar persienner stå i fred når noen jobber på pc hvertfall. 

Jeg har aldri bodd med noen som er så nøye. Så det et jo totalomvending for meg. Og usikker på hva jeg skal gjøre videre.. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten min er som deg. Vi kunne aldri bodd sammen, men funker helt fint å ikke bo sammen. selv om jeg blir litt sprø når han er på besøk, men han vet hvordan jeg vil ha det hjemme og prøver å innrette seg. når jeg er hos ham, godtar jeg hvordan han har det.

Anonymkode: 3fe5c...4e4

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

En voksen kvinne som ille klarer å rydde etter seg og søker sympati på Internett. 

Sexy. 🤡

Anonymkode: aebb5...8ad

Det var ikke meningen at deg skulle være sexy akkurat. Men tror du må lese siste innlegget jeg skrev. Siden endel missforstod hva jeg mente.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kjæresten min er som deg. Vi kunne aldri bodd sammen, men funker helt fint å ikke bo sammen. selv om jeg blir litt sprø når han er på besøk, men han vet hvordan jeg vil ha det hjemme og prøver å innrette seg. når jeg er hos ham, godtar jeg hvordan han har det.

Anonymkode: 3fe5c...4e4

Ja det kan være en løsning å bo hver for oss. Slik at det ikke blir så mye på en gang. Jeg har fortsatt min leilighet, så vurderer det litt nå I starten. 

AnonymBruker
Skrevet
Sofie31 skrev (2 minutter siden):

Nei jeg tror de fleste lar persienner stå i fred når noen jobber på pc hvertfall. 

Jeg har aldri bodd med noen som er så nøye. Så det et jo totalomvending for meg. Og usikker på hva jeg skal gjøre videre.. 

Det virker jo egentlig som du ikke er så interessert i ham, og at dette blir en dealbreaker for deg. Det er jo helt OK det. Gjør det som er best for deg. Forhold er ikke noe fengsel. 

Anonymkode: 19d98...fd9

• Liker 2
Skrevet
Sofie31 skrev (7 minutter siden):

Doringen er alltid nede på kvinnetoaletter. Men vi som ikke er så unge lærte ikke dette med bakterier tidlig nok. Så det går automatisk med meg enda. Ikke alle nye rutiner jeg klarer. 

Doring og dolokk er to forskjellige ting da... 

• Nyttig 1
Skrevet

Det går seg til, med mindre han har ocd. Man tilpasser seg. Jeg har måtte godta at sokker slenges vrengte rundt omkring, han at jeg driter i å slukke lyset i alle rom osv, osv. Dette er bagateller om man er en god match ellers.

AnonymBruker
Skrevet

Stakkars han bor med et barn, skjønner ikke at han gidder. Bare skjerp deg du er vel voksen, dette er vanlige ting man ordner etter seg.

Anonymkode: e3464...c30

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...