Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Det være seg når påsken er, hvor finner man vg på nett o.s.v. Hvorfor klarer de ikke det? Er det veldig vanskelig, og hvorfor bruker skriver de et innlegg som tar 10 ganger lenger tid å skrive og få svar på enn å skrive ett ord eller to i den fine boksen som google har laget?

Videoannonse
Annonse
Gjest Bellatrix
Skrevet
:ler: Det har jeg også lurt på.
Gjest Gjest
Skrevet

Antageligvis fordi de ønsker oppmerksomhet.

Som spørsmål om hva man skal gi sin far i presang. Så kommer det en mengde forslag, og alt blir nedstemt av trådstarter - hvorfor spørre da? :ler:

Eller hva med de som bare må svare i tråder uten å ha svar - mange tråder har blitt ødelagt av det.

Dette er og blir nå en chattecanal - anført av noen få som bor her døgnet rundt.

Gjest Gjest
Skrevet

Godt spørsmål. Greit nok at ikke alt er like opplagt, og noen ganger når man søker kan det komme opp fler alternativer (f eks oppskrifter, andre fora) slik at man har utbytte av å høre om andres erfaringer.

Men når folk spør om helt opplagte ting... da kan man lure litt. Dessuten lurer jeg på hvordan de har klart å finne dette forumet mens de fortsatt ikke vet hva en søkemotor er. Jeg lærte meg i hvert fall å bruke google o.l før jeg dumpet innom KG...

Forøvrig er det ofte gjester som spør om slike ting her inne, så jeg vet ikke om det er vitig for dem å få oppmerksomhet. Morsomt når det er "de samme" som spør, da, og det er helt tydelig at noen vil fortelle alle at de har fått ny kjæreste/kjøpt nytt kjøkken osv.

Gjest Gamle Alex
Skrevet

*jeg leter etter et forum for kvinner jeg , noen som kan hjelpe*

Skrevet
*jeg leter etter et forum for kvinner jeg , noen som kan hjelpe*

:ler:

Gjest Gjest
Skrevet

Just fucking google it :ler:

Synes nesten det er verre med innlegg hvor noen spør om forslag, selv om de allerede har en mening som de nekter å forandre en millimeter på.

Gjest Varg-Menja
Skrevet (endret)

Jeg synes egentlig ikke det er så mye å henge seg opp i. Det hender jeg stiller spørsmål her, fordi jeg rett og slett ikke vet hvordan jeg skal angripe det via google, og jeg tenker at det kanskje er noen som vet noe om det her. Selv om jeg er en flittig google-bruker, og tilogmed googler andres spørsmål her på forumet og svarer på dem. Men jeg tenker at når man er i den situasjonen at man lurer på det, så stirrer man seg litt blind på problemet, og da er det ikke så lett å tenke i fornuftige søkeord alltid?

Når det gjelder folk som spør om ting de har en mening om så er de kanskje ute etter å få bekreftet denne meningen? Og det er jo greit nok, men når de presterer å bli sure fordi de ikke får de svarene de ønsker seg blir det jo litt vittig...

Endret av Varg-Menja
Skrevet

Det kan jo hende at noen ikke kommer på at de kan google det da, dere.....

Gjest Gjest
Skrevet
Det kan jo hende at noen ikke kommer på at de kan google det da, dere.....

Godt gjort. Google og Internett er som ratt og bil sammen.

Gjest LoisLane
Skrevet

Noen emner jo opplagte å google, mens andre ganger er man ute etter personlige erfaringer og sånt. Husk at alle ikke har like lett for det - både IRL og på internett.

Gjest Gjesta
Skrevet
Det være seg når påsken er, hvor finner man vg på nett o.s.v. Hvorfor klarer de ikke det? Er det veldig vanskelig, og hvorfor bruker skriver de et innlegg som tar 10 ganger lenger tid å skrive og få svar på enn å skrive ett ord eller to i den fine boksen som google har laget?

...og når vi er inne på emnet "meningsløse spørsmål" så kan man jo lure litt på hva du vil med denne tråden.

For å få hjelp til å skille "snørr fra bart" kanskje? Høre andres anbefalinger og synspunkter? Hva tror du selv er grunnen?

Gjest Gjest_Pia_*
Skrevet

Jeg tror noen her misforstår litt...

Det å spørre "hva skal jeg kjøpe i gave til min far" kan ikke sammenliknes med "Hvor finner jeg Dagbladet på nett" og "Når er påsken".

Det forstår dere kanskje, får jeg håpe. (De to siste spørsmålene kan man få svar på ved å søke nettet selv, det første spørsmålet kan man også få ideèr til ved å søke nettet selv, men i tillegg kan man få andres synspunkter.

Gjest Aloha
Skrevet

Har stusset på dette ved flere anledninger selv. Når enkelte lager en tråd om f.eks. "Når går TV2-nyhetene?" el.l., da lurer jeg på om de er helt grønne på internett (utenom KG) eller om de bare lager en tråd for å lage en tråd, istedenfor å søke på www.tv2.no.

For eksempel. Mange lignende tråder dukker til stadighet opp.

Gjest Gjest
Skrevet
...og når vi er inne på emnet "meningsløse spørsmål" så kan man jo lure litt på hva du vil med denne tråden.

For å få hjelp til å skille "snørr fra bart" kanskje? Høre andres anbefalinger og synspunkter? Hva tror du selv er grunnen?

Finne ut av hvorfor folk er for late og dumme til å søke kunnskap selv.

Gjest Gjesta
Skrevet
Finne ut av hvorfor folk er for late og dumme til å søke kunnskap selv.

Det er vel fordi de er late og dumme :ler:

Men helt dumme er de jo ikke siden de klarer å få andre til å finne ut info for seg ;)

Gjest gjest1
Skrevet
Godt gjort. Google og Internett er som ratt og bil sammen.

For deg kanskje. Det er ikke alle nettbrukere som er veldig aktive på det - noen bruker kanskje nettbetaling, mail og kvinneguiden, og alt annet vet de lite om.

Gjest Gjest
Skrevet
Men helt dumme er de jo ikke siden de klarer å få andre til å finne ut info for seg  ;)

Jo, det er dumskap å gjøre seg avhengig av andres kunnskap. ;)
Gjest Binna
Skrevet

Det er da mange som ikke er like "drevne" på nettet! Selv er jeg "avhengig" av google, men kjenner flere som ikke vet hva det er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...