Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har gitt gave til storesøsken når baby kommer? I dette tilfelle vil storesøster være litt over halvannet år. Ønsker gjerne tips til gaver :rodmer:

Anonymkode: 4cb7b...f55

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dukkevogn og dukke

Bamse

Matchende klær med lillesøster 

Duplo

Lekedyr

Tog

Biler

Popupp leker

Smykke

Kjole

Anonymkode: 86165...4c1

AnonymBruker
Skrevet

Vi gav ei dukke med tåteflaske og et sett klær - 23 mnd gammel. 
hun fikk dukkevogn og mer utstyr til dukka til bursdagen sin mnd etter. Slo veldig an og veldig stas og trille sammen 😅

Anonymkode: 53d43...b1b

AnonymBruker
Skrevet

Nei, vi foreldrene ga ikke noe. Men besteforeldrene hadde med noe smått til storesøster også når de kom på første barselbesøk.

Anonymkode: 91cdf...e1b

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er dette tema ikke passende under barn og familie, lurer jeg på nå 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Noen som har gitt gave til storesøsken når baby kommer? I dette tilfelle vil storesøster være litt over halvannet år. Ønsker gjerne tips til gaver :rodmer:

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Når jeg fikk nr 2, kom venner på besøk med gave til babyen, og omtenksomme som dem er, hadde de med gave til storesøster, ei eventyrbok, de visste hun er glad i det, veldig flott gjort.

Anonymkode: 4dbf6...8ba

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg spurte foreldrene, og fikk tips :) 

Ble bok her.

Men dukkevogn og dukke hadde jeg blitt helt kokkoglad for som liten selv 😆

Skrevet

Barn på den alderen har null forståelse for verdi på gave. Det viktigste er at ikke all oppmerksomheten blir på den nyfødte. Derfor er det ganske vanlig at de som kommer på besøk for å se den nyfødte også har noe med til søskenet/søsknene. 

Som foreldre er det helt tullete å kjøpe en gave som «premie» for å ha blitt storebror/storesøster. Det må eventuelt være en ting barnet trenger og man skulle kjøpe likevel. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vår var 18mnd når han ble storebror. Vi kjøpte sånne tottepuslespill og dupplo. 

Anonymkode: 4e138...440

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Barn på 18 måneder trenger ikke gave, men det viktigste er at det ikke får mindre oppmerksomhet fra foreldrene når det har kommet en ny baby i hus.

Anonymkode: 32d0e...efd

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.7.2025 den 13.02):

Hvordan er dette tema ikke passende under barn og familie, lurer jeg på nå 

Fordi det er en spesiell anledning.

Jeg tror ikke et barn på halvannet år er så opptatt av å få gave av mamma og pappa når babyen kommer. Det viktigste for et barn på den alderen er kos og klem med babyen, og vel så mye vise fram babyens leker som sine egne. Hvis det er flere storesøsken inne i bildet ville jeg nok funnet på noe enkelt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ville gitt noe barnet kan aktivisere seg selv litt med. Greit til dager hvor baby trenger ekstra oppmerksomhet. 

Anonymkode: 0aa05...b70

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...