AnonymBruker Skrevet 16. juli #1 Skrevet 16. juli Har vært gift i åtte år, og har flere barn fra u.skolen og oppover. Det siste året har forholdet skrantet, men vi jobber kontinuerlig med dette, og jeg håper det vil ordne seg. Oppi alt dette innser jeg hvor lite selvstendig jeg vil være dersom jeg velger å bryte ut. Min mann har alltid jobbet mye, mens jeg har ønsket å være mest hjemme, og vi har trivdes med det. Eier enebolig med god standard 50/50 sammen som er ca 60% belånt. Har studielån på 300.000. Er ikke i fast jobb, men har god utdannelse og mulighet til å få det dersom jeg setter i gang en søkeprosess. Roma ble ikke bygget på en dag, og min økonomi vil heller ikke bli super på et år. Men dersom du visste at en skillsmisse lå et år frem i tid - hvilke tiltak ville du gjort for å bli mer økonomisk selvstendig på den tiden? Og da tenker jeg uten å informere mannen om det, altså tips og triks. Anonymkode: 6dfd1...108
AnonymBruker Skrevet 16. juli #2 Skrevet 16. juli 1. søk jobber og få deg en god fast jobb. Slitsomt å være ny i ny jobb, prøv å få unnagjort opplæring og 6mnd prøvetid. 2. start å tren, glow up, bli den beste utgaven av deg selv 3. har dere felles konto: pass på å handle mye og alt barna trenger før dere skilles slik at det ikke blir konflikt om små penger som mor typisk må dekke av barnebidraget. Alle bekker små… Kjøp slalom utstyr, sykkel, klær, ny seng/møbler om de trenger det osv. 4. betal ned ekstra på felles huslånet med felles penger (som egentlig er tjent opp av mannen). Anonymkode: fc080...db6 1 3
AnonymBruker Skrevet 16. juli #3 Skrevet 16. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 1. søk jobber og få deg en god fast jobb. Slitsomt å være ny i ny jobb, prøv å få unnagjort opplæring og 6mnd prøvetid. 2. start å tren, glow up, bli den beste utgaven av deg selv 3. har dere felles konto: pass på å handle mye og alt barna trenger før dere skilles slik at det ikke blir konflikt om små penger som mor typisk må dekke av barnebidraget. Alle bekker små… Kjøp slalom utstyr, sykkel, klær, ny seng/møbler om de trenger det osv. 4. betal ned ekstra på felles huslånet med felles penger (som egentlig er tjent opp av mannen). Anonymkode: fc080...db6 Tusen takk, det var mange gode tips. Bør jeg forsøke å gjøre et innhogg på eget studielån, eller kjøre på med boliglånet? Anonymkode: 6dfd1...108
AnonymBruker Skrevet 16. juli #4 Skrevet 16. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tusen takk, det var mange gode tips. Bør jeg forsøke å gjøre et innhogg på eget studielån, eller kjøre på med boliglånet? Anonymkode: 6dfd1...108 Begge deler. Studielånet er jo personlig og følger deg så mest gevinst for deg om du får det nedbetalt. Anonymkode: fc080...db6 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli #5 Skrevet 16. juli Første bud er å komme seg i jobb. Håper du har en utdanning det er stor etterspørsel etter. Har veldig dårlig erfaring med de som "har trivdes med å gå hjemme". De blir jo helt sjokkert og hevder seg trakassert når de ikke får fri i skoleferien og ikke møter noen forståelse for forsentkomming fordi Angelica (14) måtte være hjemme fra skolen pga sterke menssmerter. En mor kan da ikke gå fra et barn som lider. Jobb, egen inntekt, forsørge seg selv, start nå. Anonymkode: 44bad...02c 2
AnonymBruker Skrevet 16. juli #6 Skrevet 16. juli AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Første bud er å komme seg i jobb. Håper du har en utdanning det er stor etterspørsel etter. Har veldig dårlig erfaring med de som "har trivdes med å gå hjemme". De blir jo helt sjokkert og hevder seg trakassert når de ikke får fri i skoleferien og ikke møter noen forståelse for forsentkomming fordi Angelica (14) måtte være hjemme fra skolen pga sterke menssmerter. En mor kan da ikke gå fra et barn som lider. Jobb, egen inntekt, forsørge seg selv, start nå. Anonymkode: 44bad...02c Takk for innspill. Det er stor etterspørsel etter min utdanning, og jeg har jobbet noe hele veien. Du påpeker viktige ting, takk 😊 Anonymkode: 6dfd1...108
AnonymBruker Skrevet 16. juli #7 Skrevet 16. juli Jeg tenker at du håper ikke det ordner seg hvis dette er noe du tenker å holde skjult for partner. Jeg hadde sett det som utroskap. For all del gjør det du kan for å bli mer selvstendig, men om det blir holdt skjult for partner, hvordan tenker du egentlig at dere skulle fått ha det bra sammen ... Anonymkode: 493e5...4fd 2
AnonymBruker Skrevet 16. juli #8 Skrevet 16. juli Støtter forslaget om å kjøpe inn utstyr barna vil trenge i nær fremtid. Tenk også på ting som forsikring for barna, brilleabonnement, sparepenger til barna og andre mer langsiktige ting til barna. Hvis du har barn som er i en sånn alder at de vil flytte for seg selv dersom du velger å skilles (og kanskje må flytte til mindre bolig), så kan det være lurt å snakke med barnet om at neste år er det gammelt nok til å flytte hjemmefra. Så er barnet forberedt, og får tid til å jobbe og spare opp til depositum. Anonymkode: 6496d...d10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå