AnonymBruker Skrevet 16. juli #1 Skrevet 16. juli Jeg synes det er slitsomt med høy varme slik vi har nå(25-28 grader), og vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg hvis jeg ikke ligger i sjøen. Mine venninner fra Bolivia og Guatemala synes ikke det er for varmt, og har ingen problemer med varme hvis det er 30-35 grader heller. Anonymkode: a8af1...451
AnonymBruker Skrevet 16. juli #2 Skrevet 16. juli Man blir akklimatisert etterhvert. Er det det handler om, at vi ikke er vant til varmen. Anonymkode: b4fdc...d3c 4
AnonymBruker Skrevet 16. juli #3 Skrevet 16. juli Min colombianske kjæreste har ingen problemer med å oppholde seg ute i 40°, selv etter 30 år i Norge. Han tåler derimot norsk sommertemperatur bedre enn sin colombianske kompis, som syns den norske sommeren er kald, etter ti år i Norge. Anonymkode: 764de...890
AnonymBruker Skrevet 16. juli #4 Skrevet 16. juli Du blir vandt til det. Jeg var som deg helt til jeg flyttet til et land ved ekvator, hvor det var 25-35 året rundt. Slet noe voldsomt i starten, men kroppen klarer til slutt å regulere seg. Nå synes jeg det bare er digg, og jeg har lært meg at det er helt greit å svette. Anonymkode: 3d522...b10 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli #5 Skrevet 16. juli Vil tro det. Har sett folk legge asfalt i Hellas iført ullgenser og topplue da det var 36 varmegrader i skyggen. Er mange med dårlig helse som sliter da det er over 15+ her i Norge... Anonymkode: 48008...eb2
AnonymBruker Skrevet 16. juli #6 Skrevet 16. juli Det er nok en blanding av hva man er vant med og individuelle forskjeller, tror jeg. Jeg tåler varme godt, og fryser om vinteren, selv om jeg er født og oppvokst i Trøndelag. Når jeg tenker etter på folk i min omgangskrets så er det ingen av dem som kommer fra land med varmt klima som blir utslått når det er 30-35 grader, men det kan jo være helt tilfeldig. Mannen min, som er fra Østlandet , orker nesten ikke å røre på seg nå som det er rundt 30 grader. Jeg syns det er ganske deilig. Mannen fryser om vinteren og, så kanskje han er mer sensitiv for temperatur generelt. Anonymkode: 2c53b...9e9 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli #7 Skrevet 16. juli Jeg var på jobbreise i India en gang og holdt på å svime av i varmen. "Men det er jo ikke rart siden jeg er norsk" sa jeg til min indiske kollega, "Det er nok annerledes for dere som er vant til det." Han stirret på meg og ristet sakte på hodet. "Du tar feil. Det er faktisk helt jævlig for oss også." Så bildet er nok mer nyansert enn at man blir vant til det. Kjenner meg forsåvidt igjen i det han sa... jeg er født i Finnmark og vokst opp med hytteliv og ski på beina, og jeg hater, virkelig hater, vinter. Fryser hele tiden og synes kulda er dønn miserabel. Men det er klart, når de går og hutrer i boblejakker i Spania i ti plussgrader har jeg jo en annen skala å forholde meg til, det er ikke "kaldt" for meg. Anonymkode: 73ce4...bca 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå