Gå til innhold

Brautende bergensere

Gjest Østlenning

Anbefalte innlegg

Memorangen skrev (15 minutter siden):

Jeg dauet da jeg så at denne tråden var 18 år gammel. Temaet er fortsatt like relevant tydeligvis. 😂

Definitivt. Vestlendinger er jo egentlig ganske pripne og dølle. Og så har du Bergenserne som bryter med det fullstendig. Kunne vært et eget land.

Anonymkode: b37a4...c46

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Definitivt. Vestlendinger er jo egentlig ganske pripne og dølle. Og så har du Bergenserne som bryter med det fullstendig. Kunne vært et eget land.

haha uff, og så har du meg som er vestlending og bor i bergen, tror nok hverken jeg er spesielt prippen, døll (??) eller brautete. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Memorangen skrev (13 minutter siden):

haha uff, og så har du meg som er vestlending og bor i bergen, tror nok hverken jeg er spesielt prippen, døll (??) eller brautete. 

Men du er en perfekt miks da vel😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men du er en perfekt miks da vel😉

helt sikkert ja😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok en taxi fra Bergen sentrum til Flesland for ikke så lenge siden. Sjåføren, bergenser selvfølgelig,snakket og snakket hele veien til flyplassen, men jeg fant han ganske underholdende, han var innom flere temaer på den 25 min. lange turen. Som en mer introvert vestlending var det helt greit at han sto for "underholdningen". Han var både hyggelig og hjelpsom!

Anonymkode: 0485c...1fb

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bergenser og er IKKE brautende eller høyrøstet 😄 Så jeg er vel litt unormal jeg da 😄 

Bergensere er hyggelige folk, om man tør å ta sjansen på å bli kjent med oss 😊

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husk de er etterkommere av Hanseater, mest Tyskere, men noen hollendere. Disse ble blandet med striler og Sogninger, fjordinger og hardinger + de som ble forr fulle, og ikke rakk Amerikabåten.   All denne mixen ble til dagens Bergensere.

Anonymkode: e7366...a58

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker said:

Husk de er etterkommere av Hanseater, mest Tyskere, men noen hollendere. Disse ble blandet med striler og Sogninger, fjordinger og hardinger + de som ble forr fulle, og ikke rakk Amerikabåten.   All denne mixen ble til dagens Bergensere.

Anonymkode: e7366...a58

Det er nok ikke umulig at Bergens rolle som handelssentrum har gjort oss til en spesiell folkeferd. Jeg er en introvert bergenser, men stortrives med høylydte bergensere, striler og fjordinger. Jeg har bodd både på østlandet og i utlandet, men det er blant breiflabber og skarre-R jeg føler meg mest hjemme.

2 hours ago, Memorangen said:

Jeg dauet da jeg så at denne tråden var 18 år gammel. Temaet er fortsatt like relevant tydeligvis. 😂

Samme her, denne tråden er eldre enn barnet mitt.Men bergensere har ikke tenkt å bli like lavmælte og siviliserte som østlendigene riktig enda.
😅

Anonymkode: f74b4...9ac

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...