Gå til innhold

Brautende bergensere

Gjest Østlenning

Anbefalte innlegg

Gjest Østlenning

Hvorfor må bergensene være så brautende?

Uansett hvor mman er i dette landet, eller i utlandet for den saks skyld så hører man alltid en eller flere brautende bergensere.

Er det ikke mulig for bergensere å gjøre litt mindre vesen av seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bellatrix

Sikkert av samme grunn som at nordlendinger må være vilgære, bæringer må være sossete og sørlendiger forsiktige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

De er bare sånn.

Prøv å sett deg på varmestua i en av bakkene på Geilo en fin vinterdag - går dårlig uten hørselsvern. Østlendingene dras nå mot andre skisteder pga det evinnelige maset til bergenserne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er de det? Brautete? og er nordlenningen vulgær?? har jeg aldri opplevd :ler: derimot lurer jeg på hvorfor østlenninger er så selvsentrerte???

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Har alltid hørt at sørlendinger og sunnmøringer skal være dypt religiøse, og sunnmøringene gjerrige, hedmarkingene er trege, og østfoldingene bor i Enfold :ler:

Fordommer er det nok av ;)

Endret av Marillia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjesta

Jeg snakker med og hjelper folk fra hele landet med dataproblemer, og herregud å slitsomt det er å hjelpe disse bergenserne. de snakker og snakker, og jeg kommer jo ikke til orde med løsningen en gang. de er mer opptatt av å komme med ørten forslag selv enn å lytte til meg som sitter med fasiten. i tillegg snakker de høyt.. huff!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Østlenning
Jeg snakker med og hjelper folk fra hele landet med dataproblemer, og herregud å slitsomt det er å hjelpe disse bergenserne. de snakker og snakker, og jeg kommer jo ikke til orde med løsningen en gang. de er mer opptatt av å komme med ørten forslag selv enn å lytte til meg som sitter med fasiten. i tillegg snakker de høyt.. huff!

:hoho::hoho::hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å på landsbygda så har de en grønn og gul "bunad" som de går i med tilhørende caps og støvler :sjarmor:

Får kjøpt det med Felleskjøpet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Er det rart det er krig i verden, sier jeg bare. Dette innlegget passer i alle fall bra under vignetten "generaliseringer".

Hilsen Plonk, bergenser, men ikke over gjennomsnittet pratsom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det er helt riktig observert at bergensere er brautende. De er også høyrøsta og arrogante og taletrengte. Det er da ikke noen tvil om det? Bare spør hvem som helst hvordan de ser på bergnesere. Synet på dem har da ikke oppstått av seg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det er en selvmotsigelse at sjenerte personer er brautende og prater høyt, og guess what?! Det finnes faktisk like mange forskjellige typer mennesker i Bergen som andre steder i landet.

Innad i Bergen er det også forskjell på hvordan en prater. Noen prater erke-bergensk, andre høres ut som om de er født og oppvokst på fotball-pub`en, mens andre (som meg :sjarmor: ) prater så mykt og mildt og behagelig at det er en fryd å høre på :ler:

Det er da ikke mindre irriterende for meg å høre på en brautende bergenser som skaRRRRRRRer seg avgårde enn det er for andre. Men det har med mennesketype å gjøre.Folk flest prater ikke slik. Det er ikke vakkert å høre på en brautende aksjemekler fra oslo heller.

Davy`en er en slik fyr som høres og krever plass. Det samme med hans w. steinfeldt, men de er ikke representativ. Vi går da ikke rundt og prater slik med naboen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjesta

Enkelte bergensere har en "brautende" måte å snakke på, men det har da vel enkelte folk ellers i landet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 18 år senere...

Bergensere er brautende, høylytte og fulle av seg selv. Det er jo en kjensgjerning. Grusomt irriterende mennesker. Se feks Samuel Massie (som gjerne omtaler seg selv i tredjeperson) og Stian Blipp. Hadde jeg havnet på en øde øy med en av disse 2 hadde jeg druknet meg selv

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Keiko99 skrev (9 minutter siden):

Bergensere er brautende, høylytte og fulle av seg selv. Det er jo en kjensgjerning. Grusomt irriterende mennesker. Se feks Samuel Massie (som gjerne omtaler seg selv i tredjeperson) og Stian Blipp. Hadde jeg havnet på en øde øy med en av disse 2 hadde jeg druknet meg selv

Og så tar du opp en 18 år gammel tråd..Foretrekker Bergensere framfor Østlendinger som går opp i fistel på slutten av hver setning!

Anonymkode: 0485c...1fb

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dauet da jeg så at denne tråden var 18 år gammel. Temaet er fortsatt like relevant tydeligvis. 😂

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...