AnonymBruker Skrevet 16. juli #1 Skrevet 16. juli Jeg har dyrket mais som jeg egentlig ikke har hånd pollinert men det vokser allikavel mais. Den vokser nå plutselig 4 mais men ingen er klare ennå. Det skal liksom være sjeldent at det vokser 4. det som er rart at det virker som. Den første ikke er klar ennå. det er av typen Sukker mais -, Tasty Sweet F1 Fra europris Anonymkode: 19485...a0e
Maia70 Skrevet 16. juli #2 Skrevet 16. juli (endret) "Høsting: Sukkermaisen er moden for høsting når silketrådene har visnet helt og kolbene har blitt tykke og butt og frøene har fått en svak gul farge. Trykker man med neglen på et maiskorn, skal en noe tyktflytende, melkehvit saft komme fram." https://plukkselv.no/products/mais-type-sukkermais-double-standard-okologiske-fro "Maisen viser at den er klar for å høstes ved å bøye kolbene ut fra stammen. Vent til dusken på toppen er vissen og kolbene kjennes fylte når du klemmer på dem." https://skolehagerinorge.no/lag-en-skolehage/dyrkningsleksikon/mais Endret 16. juli av Maia70
AnonymBruker Skrevet 16. juli #3 Skrevet 16. juli Er det noen som har erfaring . Jeg sådde disse frøene i slutten av mars så rart at de ikke er ferdige ennå … Anonymkode: 19485...a0e
Maia70 Skrevet 16. juli #4 Skrevet 16. juli AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Er det noen som har erfaring . Jeg sådde disse frøene i slutten av mars så rart at de ikke er ferdige ennå … Anonymkode: 19485...a0e Det står i artiklene om dette at mais sås i mars/april og høstes i august og september, og at de tar 120-140 dager fra sådd til høsting. Jeg pleier å google absolutt alt som har med hage å gjøre, finner at man ofte får bedre svar enn når man spør på forum, der folk ofte har begrenset erfaring. 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli #5 Skrevet 17. juli AnonymBruker skrev (21 timer siden): Er det noen som har erfaring . Jeg sådde disse frøene i slutten av mars så rart at de ikke er ferdige ennå … Anonymkode: 19485...a0e Ikke rart i det hele tatt. De er ikke klare for høsting før i august, tidligst. Når «håret» er blitt brunt og vissen da er de klare. Anonymkode: 635b5...d50 2 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå