Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg vasker håret ca annenhver/ hver tredje dag. De dagene jeg ikke vasker det, så skyller jeg det med rent lunkent vann.

Men kan håret bli slitt av å skylle det for ofte med rent lunkent vann?

Takknemlig for svar :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg vasker håret mitt hver dag jeg .. :overrasket:

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg vasker håret mitt hver dag jeg ..  :overrasket:

Det er hvertfall IKKE bra! Det er helt sikkert..

Skrevet

Er det ikke bra, Gjest ? :forvirret:

Tror ikke det vil gjøre noe fra eller til, bortsett fra at håret blir gullende rent !

Og hvis du bruker en mild shampoo som er tilpasset din type hår er det enda bedre. At rent vann skulle være skadelig har jeg aldri hørt før.

Rent vann alene, gjør ikke håret renere. Bruk likegodt en shampoo mens du er i gang med dusjen alikevel. :)

Gjest Elfrida
Skrevet

Mitt hår blir merkbart mere slitt i perioder hvor jeg vasker håret ofte. Og jeg bruker en god mild shampoo tilpasset langt hår. Det sies at vått hår er veldig sårbart, og man bør være forsiktig med hard frottering, børsting og føning.

Skrevet

Enig i det siste der: man må behandle håret pent, men det tok jeg som en selvfølge, som en del av det å behandle håret på en nennsom måte. Slett ikke sikkert at alle gjør som meg.

Jeg har langt hår og starter alltid med å gre det nedenfra. Litt hår av gangen. Aldri lange tak øverst fra toppen. Det sliter løs hår om det skulle være noen floker innimellom. Og jeg tørker det ikke voldsomt med et håndkle. Jeg legger et håndlke rundt hodet/håret og trykker vannet pent ut. Bruker tørker kun i nødsfall. Tror håret har best av å lufttørke.

Men jeg tror fremdeles ikke at vasking hver dag sliter noe mere på håret enn alt annet vi omgir oss med: forurensning fra alle kanter, storm og orkan i vindkastene og alle stylingproduktene vi blir overtalt til å kjøpe og bruke, fordi trendene sier at vi det.

:grine2:

Gjest Binna
Skrevet (endret)
Er det ikke bra, Gjest ?  :forvirret:

Tror ikke det vil gjøre noe fra eller til, bortsett fra at håret blir gullende rent !

Og hvis du bruker en mild shampoo som er tilpasset din type hår er det enda bedre. At rent vann skulle være skadelig har jeg aldri hørt før.

Rent vann alene, gjør ikke håret renere. Bruk likegodt en shampoo mens du er i gang med dusjen alikevel.  :)

I alle tips "for å få sunt og vakkert hår" jeg har lest står det at det ikke er bra å vaske det hver dag.. Det gjelder både for hår og hodebunn. Men det er klart det hjelper med mild shampo.

Jeg vasker håret mitt 2-3 hver dag, og det er forsatt rent.. For en som pleier å vaske håret hver dag vil det bli fett dersom man ikke gjør det en dag.

Håret blir nok ikke slitt av skyllingen, men som Margareth blir det mye skjørere i våt tilstand.

Endret av hæxa
Gjest Fruktfat
Skrevet
Det er hvertfall IKKE bra! Det er helt sikkert..

så lenge man bruker en mild shampo og ikke har store problemer med hodebunnen har det INGENTING å si.

Gjest Gjest
Skrevet

Men hva er vitsen med å skylle det bare med vann? Det blir jo ikke renere, og mer slitt av å ikke skylle det (det skal jo gres og tørkes).

Gjest Binna
Skrevet
Men hva er vitsen med å skylle det bare med vann? Det blir jo ikke renere, og mer slitt av å ikke skylle det (det skal jo gres og tørkes).

Jeg gjør det noen ganger fordi mitt hår er mye lettere å sette opp i våt tilstand. Men til vanlig, når jeg ikke vasker håret skyller jeg det ikke istedet.

Det er ikke selve skyllinga som sliter på håret. Det samme kan man jo faktisk si om å vaske håret hver dag. Selv om man ikke sliter med hodebunnen, så må jo håret tørkes og gres..

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg vasker håret hver dag, jeg orker ikke å la være, og mitt er ikke slitt

Skrevet
Men hva er vitsen med å skylle det bare med vann?

Jeg dusjer (og vasker håret) vanligvis om ettermiddagen / kvelden, så det er jo rent neste morgen, men jeg har krøller, og de blir jo litt flatklemte om natten, derfor skyller jeg kjapt gjennom håret før jeg fikser det om morgenen. Poenget er altså ikke å få det rent, men å få litt mer "sproing" i det. ;)
Gjest Fruktfat
Skrevet
men jeg har krøller, og de blir jo litt flatklemte om natten, derfor skyller jeg kjapt gjennom håret før jeg fikser det om morgenen. Poenget er altså ikke å få det rent, men å få litt mer "sproing" i det. ;)

og det gjør ingenting! samme som om man skulle gått ute i regnvær, eller spruta på det med vannflaske.

Gjest Gjest
Skrevet

Grunnen til det er at jeg vasker både ansikt og ører hver gang jeg dusjer, og det er så og si plent umulig å ikke få håret bløtt da..

Skrevet
Grunnen til det er at jeg vasker både ansikt og ører hver gang jeg dusjer, og det er så og si plent umulig å ikke få håret bløtt da..

Jøss, det greier jeg helt uten problemer.. Bare setter det opp.

Gjest Gjest
Skrevet
I alle tips "for å få sunt og vakkert hår" jeg har lest står det at det ikke er bra å vaske det hver dag.. Det gjelder både for hår og hodebunn. Men det er klart det hjelper med mild shampo.

Jeg vasker håret mitt 2-3 hver dag, og det er forsatt rent.. For en som pleier å vaske håret hver dag vil det bli fett dersom man ikke gjør det en dag.

Håret blir nok ikke slitt av skyllingen, men som Margareth blir det mye skjørere i våt tilstand.

Jeg som skrev jeg vasker det hver dag.

Jeg MÅ det, om det ikke er fett, så er det sovesveis så det holder.. Jeg har nemlig ikke så langt hår..

Gjest Gjest
Skrevet
og det gjør ingenting! samme som om man skulle gått ute i regnvær, eller spruta på det med vannflaske.

Ja, hvis teorien til trådstarter stemmer, så betyr det at alle bergensere har mye mer slitt hår enn resten av befolkningen (vel, nå er det jo tørketid i Bergen for tida, men det regner jo nok der til vanlig) :ler:

Gjest Gjest
Skrevet

Dusjhette?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...