AnonymBruker Skrevet 16. juli #1 Skrevet 16. juli Punkt én: Jeg er VELDIG glad i kjæresten min… … men jeg sover så dårlig når han er her. Han snorker og har en slags fotspasmer om natta, gjerne begge deler. Jeg ligger våken til tre og blir bare mer og mer irritert. Og til tross for at jeg har forklart ham det, forstår han det ikke. Så ille kan det ikke være, liksom. Nå dukket han opp uanmeldt fordi han ville være med meg og fordi «det er så koselig å sove sammen». Vi har nettopp feriert sammen i en uke og jeg er søvndeprivert som faen. «Da må du nesten sove på sofaen», sa jeg, og nå er han lei seg og skuffet. Han er en super fyr, men jeg tror faktisk ikke jeg klarer dette i lengden. Hjelp? Anonymkode: 8ab81...292
AnonymBruker Skrevet 16. juli #2 Skrevet 16. juli Det bør være helt ok å ikke sove sammen. En av dere kan sove på sofaen, eller på gjesteseng, om du har det. Man kan godt ligge og kose litt i samme seng først, men når det er tid for å sove, så går man hvert til sitt. Det kan selvfølgelig være verdt å prøve med ørepropper/noe som avhjelper snorkingen også. Anonymkode: fe645...df7
AnonymBruker Skrevet 16. juli #3 Skrevet 16. juli Forlang at han sover på siden og ikke ryggen. Han kan ikke noe for at han snorker men han kan gjøre tiltak. Anonymkode: 40bab...9af 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli #4 Skrevet 16. juli Send han til legen, så han får hjelp med snorkingen. Anonymkode: 29b2d...590 2
AnonymBruker Skrevet 16. juli #5 Skrevet 16. juli Hold han våken og vekk han hver gang han vekker deg. Anonymkode: 8b73a...793 1
monican94 Skrevet 16. juli #6 Skrevet 16. juli legebesøk og snorkehjelp, og forsåvidt også få sjekka fotspasmene.. å ikke få sove er pyyyton.. Funker jo ikke i lengden når du ikke får sove.. jeg hsr vært der.. mannen skjønte ikke at det var så stort problem for meg og lo det bort når jeg tok det opp.. til slutt irriterte ALT ved han meg..
AnonymBruker Skrevet 16. juli #7 Skrevet 16. juli Det mest foruroligende her er at han ikke greier å forstå at du trenger søvn. Ut fra det din forteller tenker han bare på seg selv. Har du forklart ham problemet på en god måte? Evner han å lytte og ta det inn over seg at dere er to i forholdet? Hvis ikke, vil dere støte på verre problemer enn dette. Anonymkode: 8aacd...326 2
AnonymBruker Skrevet 16. juli #8 Skrevet 16. juli Når vi er søvndepriverte her i huset legger vi oss på hvert vårt rom. Det skjer ikke sjeldent, fordi vi har både små barn og til tider snorker vi begge (typisk ved forkjølelse). Tåler man ikke det bør man i det minste undersøke om noe kan gjøres med snorking og spasming. Det handler om å ta ansvar for seg selv. Anonymkode: ffe15...27f
AnonymBruker Skrevet 16. juli #9 Skrevet 16. juli monican94 skrev (4 minutter siden): legebesøk og snorkehjelp, og forsåvidt også få sjekka fotspasmene.. å ikke få sove er pyyyton.. Funker jo ikke i lengden når du ikke får sove.. jeg hsr vært der.. mannen skjønte ikke at det var så stort problem for meg og lo det bort når jeg tok det opp.. til slutt irriterte ALT ved han meg.. Det er dette jeg er redd for. I natt har jeg sovet i to timer, og jeg har vært grinete hele dagen. Jeg tåler dårlig å sove lite, og nå er det varmt i tillegg. «Det er jo ferie, du kan jo bare slappe av!» sier han, men det er jo nettopp det jeg føler jeg ikke får gjort. Anonymkode: 8ab81...292
AnonymBruker Skrevet 16. juli #10 Skrevet 16. juli AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det mest foruroligende her er at han ikke greier å forstå at du trenger søvn. Ut fra det din forteller tenker han bare på seg selv. Har du forklart ham problemet på en god måte? Evner han å lytte og ta det inn over seg at dere er to i forholdet? Hvis ikke, vil dere støte på verre problemer enn dette. Anonymkode: 8aacd...326 Han er lei seg for at han snorker. Men tror ikke han forstår hvor ille det er, nei. Han sover jo da. Og på morgenkvisten har jeg som regel kollapset til slutt. Anonymkode: 8ab81...292
AnonymBruker Skrevet 16. juli #11 Skrevet 16. juli Huff, hadde det sånn med forrige kjæreste. Han sov urolig og snorket svakt men nok til å holde meg våken. Han hadde forståelse en liten stund og sov på sofaen men etterhvert maste han om at jeg måtte gå på søvnkurs, men det ble ikke noe bedre av det. Tror egentlig min manglende søvn og økende angst i samme takt førte til at vi ble slutt. Nå har jeg ny kjæreste som jeg sover veldig godt sammen med. Anonymkode: fa5f4...0a6
AnonymBruker Skrevet 16. juli #12 Skrevet 16. juli AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Han er lei seg for at han snorker. Men tror ikke han forstår hvor ille det er, nei. Han sover jo da. Og på morgenkvisten har jeg som regel kollapset til slutt. Anonymkode: 8ab81...292 «Lei seg for at han snorker». Og da er problemet løst synes han? Det virker som han reagerer emosjonelt og umodent på noe som er et praktisk problem. Som er enkelt å løse ved at dere sover på hvert sitt rom. Men da blir han lei seg…. For en irriterende fyr. Han virker rett og slett som en tosk. Anonymkode: 8aacd...326
AnonymBruker Skrevet 16. juli #13 Skrevet 16. juli AnonymBruker skrev (2 timer siden): Punkt én: Jeg er VELDIG glad i kjæresten min… … men jeg sover så dårlig når han er her. Han snorker og har en slags fotspasmer om natta, gjerne begge deler. Jeg ligger våken til tre og blir bare mer og mer irritert. Og til tross for at jeg har forklart ham det, forstår han det ikke. Så ille kan det ikke være, liksom. Nå dukket han opp uanmeldt fordi han ville være med meg og fordi «det er så koselig å sove sammen». Vi har nettopp feriert sammen i en uke og jeg er søvndeprivert som faen. «Da må du nesten sove på sofaen», sa jeg, og nå er han lei seg og skuffet. Han er en super fyr, men jeg tror faktisk ikke jeg klarer dette i lengden. Hjelp? Anonymkode: 8ab81...292 Forholdet vårt har aldri vært bedre en etter vi begynte å sove på hvert vårt rom. Vi har mer overskudd. Er i mye bedre humør. Er bedre kjærester for hver andre rett og slett. Som en bonus, så har vi aldri hatt så mye sex som i årene nå etter vi begynte å sove på separate rom. De få gangene i året vi må «sove» i samme seng (en og annen ferietur, hotell etc) så er vi begge preget av søvndeprivasjon. Konstant trøtte og uten energi og overskudd. Kommet aldri til å dele seng med noen på fast basis igjen. Det er bra sikkert. Anonymkode: df507...adc
AnonymBruker Skrevet 16. juli #14 Skrevet 16. juli Kommer aldri til å bli sammen med noen som snorker igjen. Anonymkode: 91ba0...b50
AnonymBruker Skrevet 16. juli #15 Skrevet 16. juli Veldig bale, og har samme problem. Min kjære snorker helt intenst, og jeg sover aldri dypt. Våkner, dytter ham over på siden og kaver på. Det hjelper om han tar nesespray, og burde strengt tatt gått ned et par kilo. Men jeg er utrolig glad i ham, vi er særboere og det går greit så lenge det ikke er hver natt sammen. Men det er en av hovedgrunnene til at vi ikke bor sammen. Har ikke annen løsning enn at han må akseptere å ikke sove med meg hver natt, og viser ham søvnmønsteret på sportsklokka som dokumenterer at dette faktisk er et problem. Kanskje du må gjøre det samme? Anonymkode: 518a8...3b2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå