Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg leier i et stort borettslag som et eiendomsfirma eier.

Når jeg flyttet inn i fjor var vaktmesteren på meg med en gang om at jeg måtte sette navnet mitt på postboksen, og jeg måtte bestille navneskilt via de/eindomsfirmaet til 400,-

Jeg fant ut at jeg kunne få nesten identisk skilt helt gratis via Posten sine sider, så jeg bestilte der og det ble godtatt.

Bygården skal nå selges og jeg ha fått nye naboer som har kjøpt leilighetene som har blitt flyttet fra, og har nå fått en nabo over gangen som jeg hører går ut og inn, men vet ikke om det er nmann eller kvinne, eller hvor mange som bor der.

Det er ikke navn på postboksen og det er en måned siden vedkommende flyttet inn.

Synes det er greit å ha et navn til de som er mine nærmeste naboer, og trodde det var obligatorisk at folk satte navn på postboksen sin?

Anonymkode: ab92f...bf6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, hvorfor det? Adresse/leilighetsnr er da vel nok? Kan ikke ha navn på postkassen for å tilfredsstille andre sin nysgjerrighet.

Anonymkode: 7bf07...1bf

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, hvorfor det? Adresse/leilighetsnr er da vel nok? Kan ikke ha navn på postkassen for å tilfredsstille andre sin nysgjerrighet.

Greit å vite hvem man møter i oppgangen i disse innbruddstider

Ts

Skrevet

Du får ringe på og presentere deg, om du er så nysgjerrig. Et (etter)navn på postkassen sier deg uansett ingenting om dem - det trenger ikke engang være det riktige navnet.

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det er kanskje ikke påbudt, men hvordan skal postbudet finne frem til rett postkasse hvis det ikke står navn på den? Mulig du ikke har bodd i blokk før, men alle i samme oppgang har f eks adresse "Landveien 3". 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
MorTil2 skrev (6 minutter siden):

Det er kanskje ikke påbudt, men hvordan skal postbudet finne frem til rett postkasse hvis det ikke står navn på den? Mulig du ikke har bodd i blokk før, men alle i samme oppgang har f eks adresse "Landveien 3". 

Det er vel strengt tatt ikke ditt problem.

Anonymkode: 48994...118

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er vel strengt tatt ikke ditt problem.

Anonymkode: 48994...118

????? Jeg svarer i en tråd. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Det er ikke navn på postboksen og det er en måned siden vedkommende flyttet inn.

Synes det er greit å ha et navn til de som er mine nærmeste naboer, og trodde det var obligatorisk at folk satte navn på postboksen sin?

Det har du da vitterlig ingen verdens ting med å gjøre.

Som en annen foreslår: hvis du er så vitebegjærlig så får du gå og ringe på og presentere deg for dine nye naboer, og spørre om personalia – ansikt til ansikt...

Veldig sær problemstilling dette her.

Anonymkode: a6c78...960

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje de har postboks

Anonymkode: df848...f2c

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

hvis du vil ha post

Anonymkode: 1f897...51f

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
MorTil2 skrev (18 minutter siden):

Det er vel absolutt minimalt med adressert post i 2025?
Mulig du ikke har bodd i blokk før, men i slike tilfeller vil postbudet henge opp en lapp, eller rett og slett plassere brev oppå/ved postkassene.

Anonymkode: a6c78...960

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg leier i et stort borettslag som et eiendomsfirma eier.

Når jeg flyttet inn i fjor var vaktmesteren på meg med en gang om at jeg måtte sette navnet mitt på postboksen, og jeg måtte bestille navneskilt via de/eindomsfirmaet til 400,-

Jeg fant ut at jeg kunne få nesten identisk skilt helt gratis via Posten sine sider, så jeg bestilte der og det ble godtatt.

Bygården skal nå selges og jeg ha fått nye naboer som har kjøpt leilighetene som har blitt flyttet fra, og har nå fått en nabo over gangen som jeg hører går ut og inn, men vet ikke om det er nmann eller kvinne, eller hvor mange som bor der.

Vil noen ha post levert av posten så er posten sin betingelse at der er tydelig merket postkasse med navn på. Har folk ikke det får de heller ikke levert post. 
Men der er ingen lov som påbyr folk å merke postkassen sin. 
Er leiligheten kjøpt? Da kan du gå inn på kartverket og søke opp adresse og leilighet nummer. Så ser du hvem som eier. 

Anonymkode: fb9a4...463

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

En sommer var det vikarbud hos oss. (Ikke i blokk) Vi har godt merket postkasse, men det var tydeligvis ikke godt nok. En dag jeg kom hjem, var gateadressen skrevet med svart tusj over hele postkassen!

AnonymBruker
Skrevet

Nei, selvsagt ikke. Det kan jo være praktisk, men absolutt ikke påbudt. 

Anonymkode: 00f02...e95

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Vil noen ha post levert av posten så er posten sin betingelse at der er tydelig merket postkasse med navn på. Har folk ikke det får de heller ikke levert post. 
Er leiligheten kjøpt? Da kan du gå inn på kartverket og søke opp adresse og leilighet nummer. Så ser du hvem som eier. 

Jo da, det gjør de. 

Mange opplyser om leilighetsnummer når de flytter, da havner det riktig i ruteboka vi bruker. 

Posten har egne nøkler til postkasseanleggene, mange merker kun med navn på innsiden. De fleste oppganger jeg går i har skap, når jeg åpner dørene ser jeg ikke merkinga på utsiden uansett. 

Anonymkode: a4898...61b

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er ikke noe påbud om dette. På min postkasse står det full adresse, inkludert leilighetesnummer.

Det holder.

Anonymkode: d3892...8aa

AnonymBruker
Skrevet
MorTil2 skrev (1 time siden):

Leilighetsnummer…….men du har kanskje ikke kjennskap til sånt? Det er ikke påbudt med postkasse.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja den er kjøpt

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Fant ingen informasjon hos Kartverket

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Greit å vite hvem man møter i oppgangen i disse innbruddstider

Ts

Du kan jo hilse på dem. Ganske vanlig måte å bli kjent med folk på 

Anonymkode: d234e...349

• Liker 6
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...