Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal på min første ferie på leeenge og har valgt meg Trondheim. ❤️Aldri vært der 😳 og Nidarosdomen har stått på lista over ønsker i årevis . Ja og byen i seg selv 

Jeg har hørt det er ett form for alternativt miljø på Lademoen eller deromkring. Og da jeg er litt alternativ ( hva nå det i grunn betyr) eller ja liker slikt så lurer jeg på:

1 Stemmer det?

2hvor drar jeg om vil snuse inn den atmosfæren ? Noe konkrete gater/adresser ? 

• Hjerte 3
Skrevet

Svartlamoen

Anonymkode: 7f773...5eb

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Svartlamoen

Anonymkode: 7f773...5eb

Aha 😊❤️

• Hjerte 1
Skrevet

Trondheim er fin. Men prøv å holde deg unna området Buran - Lademoen. Mye knivstikking der. 

Anonymkode: 26447...a58

• Liker 1
Skrevet

Og sånn ellers 😅

Noen som har noen : må se i Trondheim?Joda, leter masse på nett. Men mulig noen har noen tips her 😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Trondheim er fin. Men prøv å holde deg unna området Buran - Lademoen. Mye knivstikking der. 

Eh. Nei

Bakklandet er fint. Jeg vet dem driver på med veien der men jeg aner ikke når dem er ferdig. Men kjempe fint og spesielle butikker der. Kafeer og slik. 

Anonymkode: 76bc4...54a

• Liker 3
Skrevet

Jeg studerte i Trondheim i fire år, likte veldig godt å rusle gjennom Bakklandet, samt å se Nidarosdomen. Trivdes også godt i Midtbyen med Trondheim torg med shoppingmuligheter og restauranter.

Jeg bodde to av årene like i nærheten av Buran/Lademoen, hendte jeg hørte at det var hendelser i området relatert til dop og kriminalitet, men selv følte jeg meg aldri utrygg når jeg gikk gjennom området.

Anonymkode: e5d1a...a3b

Skrevet
fjærestein skrev (1 time siden):

Skal på min første ferie på leeenge og har valgt meg Trondheim. ❤️Aldri vært der 😳 og Nidarosdomen har stått på lista over ønsker i årevis . Ja og byen i seg selv 

Jeg har hørt det er ett form for alternativt miljø på Lademoen eller deromkring. Og da jeg er litt alternativ ( hva nå det i grunn betyr) eller ja liker slikt så lurer jeg på:

1 Stemmer det?

2hvor drar jeg om vil snuse inn den atmosfæren ? Noe konkrete gater/adresser ? 

Svartlamon har adresse Strandveien. Fra sentrum kan du rusle forbi Solsiden og videre ut til Svartlamon. Mye arti og kreativt i bomiljøet der, og en pub med billig øl. Det er verdt et besøk, og kan kombineres med rusletur på Bakklandet, det gamle (gentrifiserte) arbeiderstrøket. 

Anonymkode: 5d48e...00f

Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Mye? Hva er mye? Min venninne bor der med 3 barn og har aldri opplevd noe sånt 

Anonymkode: b0309...002

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Eh. Nei

Bakklandet er fint. Jeg vet dem driver på med veien der men jeg aner ikke når dem er ferdig. Men kjempe fint og spesielle butikker der. Kafeer og slik. 

Anonymkode: 76bc4...54a

Bakklandet er notert 😊😊😊🌸

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg studerte i Trondheim i fire år, likte veldig godt å rusle gjennom Bakklandet, samt å se Nidarosdomen. Trivdes også godt i Midtbyen med Trondheim torg med shoppingmuligheter og restauranter.

Jeg bodde to av årene like i nærheten av Buran/Lademoen, hendte jeg hørte at det var hendelser i området relatert til dop og kriminalitet, men selv følte jeg meg aldri utrygg når jeg gikk gjennom området.

Anonymkode: e5d1a...a3b

Takk 🙏 

Noterer Midbyen

ja og fint med inside info 

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Oj

Litt motstridende der altså 

Endret av fjærestein
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Svartlamon har adresse Strandveien. Fra sentrum kan du rusle forbi Solsiden og videre ut til Svartlamon. Mye arti og kreativt i bomiljøet der, og en pub med billig øl. Det er verdt et besøk, og kan kombineres med rusletur på Bakklandet, det gamle (gentrifiserte) arbeiderstrøket. 

Ja 😊👍🏻 høres fint ut 😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Det der er ren løgn. Trondheim er en av verdens tryggeste byer -også Buran/Lademoen. Hilsen en som bor rett ved Buran. Det som måtte skje av kriminalitet er innad i usunne miljøer, ikke mot tilfeldige på gata. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvis du er interessert i klassisk musikk og instrumenter: https://ringve.no/

Hvis pop og rock er mer etter din smak: https://rockheim.no/

Anonymkode: 1704d...1de

Oj kult

Liker begge deler ( rock og klassisk)

og Rockheim har jeg jo hørt om men glemt 

🌸🌸Takk 🌸

Skrevet

Om du først skal se Nidarosdomen, kan du ta med Erkebispegården i samme slengen. De ligger ved siden av hverandre.

Hvis museum er din greie, kan du ta en liten tur ut av sentrum til Sverresborg. Det går buss dit, så vidt jeg vet.

Og om du ikke har fått nok historie da kan du se om Stiftsgården er åpen.

Støtter også forslaget om å ta en tur på Bakklandet. Koselige butikker og kafeer, og et gatemiljø der det er fint å bare gå og se seg rundt.

Anonymkode: a9b7f...cfe

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Om du først skal se Nidarosdomen, kan du ta med Erkebispegården i samme slengen. De ligger ved siden av hverandre.

Hvis museum er din greie, kan du ta en liten tur ut av sentrum til Sverresborg. Det går buss dit, så vidt jeg vet.

Og om du ikke har fått nok historie da kan du se om Stiftsgården er åpen.

Støtter også forslaget om å ta en tur på Bakklandet. Koselige butikker og kafeer, og et gatemiljø der det er fint å bare gå og se seg rundt.

Anonymkode: a9b7f...cfe

Historie er virkelig min greie og en av grunnene for å dra. Så her var mye bra ja

Skal søke på Sverresborg 

😊😊🌸😊😊Takk. 

Skrevet

En tur rundt haukvannet i finværet er veldig fint. Men det ligger ett stykke fra sentrum da 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

En tur rundt haukvannet i finværet er veldig fint. Men det ligger ett stykke fra sentrum da 

Takk for tipset. Ville aldri funnet det selv 🌸😊Skal sjekke det ut😁😁

Skrevet

Båt ut til Munkholmen er også fint hvis været er på din side ☺️

Anonymkode: dc22d...945

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...