Damesnart40 Skrevet 16. juli #1 Skrevet 16. juli Hei! Etter 9 runder med IVF og til slutt donoregg er jeg endelig gravid, og er nå snart 11 uker på vei. Før graviditeten trente jeg 3-5 dager i uka, med spinning, intervaller (løp) og styrketrening (pure strength på sats). Jeg har ikke trent siden jeg ble gravid, men startet så vidt nå. Er det noe jeg bør passe meg for eller øvelser jeg bør la være? Var på styrketrening i dag og kjente murringer/små stikk etter treningen, men ikke underveis og trente litt lettere enn normalt..
sisini Skrevet 16. juli #2 Skrevet 16. juli I utgangspunktet skal man kunne fortsette som før, men være forsiktig med å prøve nye «ekstreme» treningsformer. Har for eksempel hørt at man kan la være å begynne med kampsport og riding med fare for fall og spark. Så kan man ta det litt rolig dersom man merker smerter eller ubehag. Løping, sykling og styrketrening er bare fint så lenge du liker det 😃 Jeg trente styrke helt til 2 dager før termin, men på slutten tok jeg det helt rolig. 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli #3 Skrevet 16. juli Avbrutt trening så fort du kjenner at du får murringer, blir svimmel eller lignende ting. Eller kan du gjøre alt som kjennes greit/behagelig. Viktig å ikke tøye leddene for mye (altså ikke tøy mer enn det du klarte før du ble gravid). Ta nok pauser og lytt til kroppen. Er ellers ingenting som er imot trening! (Kontaktsport som brytineller farlig idrett, hvor du kan falle på magen er ikke anbefalt heller!) Hvis du er usikker er det best å høre med legen, min erfaring er at jordmødre er litt overforsiktige, kan også være fint å få tilpassede styrkeøvelser fra en fysio som kna kvinnehelse. Anonymkode: 6d722...cb4
AnonymBruker Skrevet 16. juli #4 Skrevet 16. juli Ville ikke begynt med noe nytt, men gjør det kroppen kjenner til fra før. Jeg har trent gjennom IVF selv, og gjennom graviditeter, bare gjort det jeg allerede gjorde og det har gått helt fint helt til fødsel! Både styrke, løping og generel cardio. Anonymkode: aa6a6...260
AnonymBruker Skrevet 16. juli #5 Skrevet 16. juli Det er anbefalt å fortsette trening som før, men at du ikke skal fokusere på å pushe / øke vekter osv. Bare sunt å være i bevegelse og trene om kroppen din vil la deg gjøre det så lenge som mulig🥰 men unngå treningsformer som kan gi slag i magen, eller fall. Og husk at bekkenet blir mykt og ikke kan tåle veldig hard belastning, så kjenn godt hva kroppen liker og ikke Anonymkode: 254df...61c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå