*Shira* Skrevet 23. mars 2006 #1 Skrevet 23. mars 2006 Min sønn fyller 6 år og vi ønsker å kjøpe et spill konsoll. Jeg har ikke noen erfaring med disse og er veldig i tvil på hvilke vi skal kjøpe. Har dere noen anbefalinger?
Susan Sto Helit Skrevet 23. mars 2006 #2 Skrevet 23. mars 2006 Vil i utgangspunktet anbefale xbox, som vi selv er meget fornøyd med. Men vik si at dersom dere kanskje kunne tenke dere "aktivitetspill" som singstar, buzz eller eyetoy, så finnes disse kun til PS2. Men ellers ville jeg si xbox var det kvalitetsmessig beste produktet.
Gjest *Snart medlem* Skrevet 23. mars 2006 #3 Skrevet 23. mars 2006 Det finnes kanskje flere "aktivitetsspill" til PS2, men det finnes stadigvekk mange forskjellige danse/rytmespill til Xbox. EyeToy finnes ikke så vidt jeg vet til Xbox, men det finnes også syngespill, selv om de ikke er like kjente som SingStar-spillene til PS2. Nå skal det også sies at det har kommet en ny generasjons Xbox, og en ny generasjons Playstation er på vei. Nå er vel ikke datoen helt fastsatt for PS3, men den skal etter sigende komme til høsten. Dette betyr jo i prinsippet at det vil komme færre og færre spill til den gamle Xboxen, og det samme gjelder for PS2, selv om denne kanskje har noen flere måneders levetid igjen enn hva Xboxen har.
Superlammet Skrevet 23. mars 2006 #4 Skrevet 23. mars 2006 Xbox360 er såpass dyr for øyeblikket at det vil lønne seg å kjøpe vanlig Xbox til en 6-åring. Fordelen med Xbox360 er at man kan få den trådløs. ;D PS3 kommer i November. Også denne kommer til å koste skjorta og litt til. Valget mellom Xbox og PS2 er vrient. Jeg ville kanskje valgt PS2 til en 6-åring, mye pga spillene og den forholdsvis enkle håndkontrollen (liten i forhold til Xbox's standardkontroll). Xbox'en er bedre grafikkmessig, og man kan bruke den til endel andre ting enn PS2'en.
Gjest Gjest Skrevet 23. mars 2006 #5 Skrevet 23. mars 2006 Vi kjøpte først x-box pga vi lot oss overbevise om at den var den beste konsollen. Men fant fort ut at mange av spillene vi hadde lyst på bare kom til ps2, så da kjøpte vi den. Vi har også gamecube.. Den synes jeg er morsomst av dem alle.. Zeldaspillene og de gamle mariospillene osv. Og den er veldig rimelig!
Charmina Skrevet 23. mars 2006 #6 Skrevet 23. mars 2006 Vi kjøpte xboks men angrer på at vi ikke valgte playstation istedet. Synes de har mye bedre utvalg av spill!
Arkana Skrevet 23. mars 2006 #7 Skrevet 23. mars 2006 Vi har en X-box og er fornøyd med den, men vi er voksne og X-box har flest spill for ungdom/voksne, så for et barn ville jeg valgt PS2.
Superlammet Skrevet 23. mars 2006 #8 Skrevet 23. mars 2006 Vi har en X-box og er fornøyd med den, men vi er voksne og X-box har flest spill for ungdom/voksne, så for et barn ville jeg valgt PS2. ←
Gjest Gjest Skrevet 23. mars 2006 #9 Skrevet 23. mars 2006 ville valgt ps2 for både voksne og barn, jeg.. det er mange morsomme spill du bare får til ps2 og det er veldig få intr ting du får til xbox som du ikke også får til ps2
Gjest Gjest Skrevet 23. mars 2006 #10 Skrevet 23. mars 2006 For en 6-åring ville jeg valgt GameCube. Men av alternativene dine ville jeg gått for PS2.
*Shira* Skrevet 24. mars 2006 Forfatter #11 Skrevet 24. mars 2006 Tusen takk for svar GameCube har jeg ikke hørt om, er dette ny version av Nintendo? Ivertfall tror jeg at jeg kommer til å kjøpe PS2. Føler at xBox kanskje henvender seg til litt større barn og voksne barn
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2006 #12 Skrevet 24. mars 2006 GameCube har jeg ikke hørt om, er dette ny version av Nintendo? ← GameCube er ikke akkurat ny, men det er Nintendo, ja. Nintendo er jo kjent for å ha gode spill for barn (og partyspill) så jeg ville definitivt valgt det om det var til min 6-åring.
Gjest baby-E Skrevet 24. mars 2006 #13 Skrevet 24. mars 2006 ville valgt ps2 for både voksne og barn, jeg.. det er mange morsomme spill du bare får til ps2 og det er veldig få intr ting du får til xbox som du ikke også får til ps2 ← Har PS2 og er veldig fornøyd!
Susan Sto Helit Skrevet 24. mars 2006 #14 Skrevet 24. mars 2006 Det finnes kanskje flere "aktivitetsspill" til PS2, men det finnes stadigvekk mange forskjellige danse/rytmespill til Xbox. EyeToy finnes ikke så vidt jeg vet til Xbox, men det finnes også syngespill, selv om de ikke er like kjente som SingStar-spillene til PS2. ← Hvor får man tak i disse syngespillene til Xbox? Har kjempelyst på sånt! Både jeg og ei venninne har lett lenge etter det. Vet det finnes i USA, men det blir jo litt vel interessert å bestille derfra? Har dansematte, med spill til, og det er jo for så vidt gøy det, men er litt misunnelig på de som har gamecube, for de kan spille mario med matte.... Det hadde vært fint med litt variasjon også. (Ønsker meg eye-toy også, hvis noen vet om tilsvarende til xbox!)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå