Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest gjesta
Skrevet

Har dere blødd først, eller hatt andre symptomer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg begynte å blø litt ca en uke før det ble oppdaget, det tiltok og avtok litt gjennom uka. Det var ikke store mengder blod, men da det hadde gått en uke tiltok det ganske mye og med smerter som ble sterkere utover dagen. Jeg dro på UL og de kunne se at fosteret døde i ca. uke 10. Jeg var da i uke 16 (15 + et eller annet). Jeg hadde fortsatt noe graviditetssymptomer, men kvalmen hadde avtatt. Men det tenkte jeg ikke så mye over siden jeg var såpass langt.

Gjest Gjest
Skrevet

Begynte å spotte brunt når jeg ca var 8 uker på vei, hadde det sånn en uke,og så begynte jeg og blø mer :tristbla: To dager etterpå fikk jeg utskrapning.

Gjest gjesta
Skrevet

Jeg begynte å blø ja, men da hadde fosteret alt vært død en tid. :(

Når jeg tenkte tilbake så hadde jeg mistet endel symptomer. (Ømme pupper som plutselig ikke var så ømme lenger feks)

Gjest Helene1
Skrevet

Nei, ingenting som tydet på at noe var galt. Ble oppdaget på tidlig UL i uke 8. Var kvalm som bare det ellers ingen tegn, ikke noe spotting eller blødning heller.

Gjest Gjest
Skrevet
Nei, ingenting som tydet på at noe var galt. Ble oppdaget på tidlig UL i uke 8. Var kvalm som bare det ellers ingen tegn, ikke noe spotting eller blødning heller.

Helene1 - er det du som har fått to blå i IKM Mars klubben? Gratulerer så mye.

Hilsen Hannah

Skrevet

Jeg har hatt akutte kvalmeanfall akkurat når fosteret har dødd - men det er visst ikke normalen.

Første gang jeg hadde en MA trodde jeg kvalmeanfallet var en omgangssyke og gikk ikke til legen for det. MAen ble da oppdaget fordi jeg begynte å blø da jeg var ca 13 uker på vei (13 + noen dager), da hadde fosteret vært dødt 3-4 uker allerede. Jeg mistet ingen av graviditetssymptomene mine, verken kvalme, ømme bryster eller tretthet, f.eks. Livmoren fortsatte også å vokse og "tappen" var lukket. (Da jeg kom til gynekologen med blødingen sa hun at alt så helt normalt ut og at det så ut som om jeg var 13-14 uker på vei helt til hun tok ULen.)

De to andre gangene løp jeg til legen da jeg fikk kvalmeanfallene og fikk mast meg til en UL på dagen. Har ikke hatt blødninger eller bortfall av symptomer noen av disse gangene.

Gjest gjesta
Skrevet (endret)

Ekkelt.. da er det jo umulig å vite..

Men MA, er ikke det mindre enn 15% sjangse for å få det?

Er det vanlig å få det flere ganger på rad?

Endret av Epica
Skrevet

Jo, det er vel ikke så stor sjanse. Det er vel ca. 15-20% sjanse for å spontanabortere i første trimester, og alle disse abortene er jo ikke MAer.

Om det er vanlig å få flere på rad? Nei, egentlig ikke. Det er slik med alle typer spontanaborter at jo flere du har hatt, jo større er sjansen for at neste graviditet også går galt. Men, jeg har hatt 3 MA på rad, og sannsynligheten for det, dersom det ikke finnes noen medisinsk årsak til det, er ca. 0,5%. Så det er jo ikke akkurat noe som skjer så veldig ofte...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...