Gå til innhold

Middag med krepsehaler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg oppdaget at jeg har en hel boks med krepsehaler i lake stående i kjølleskapet, som går ut på datoen om få dager.

Jeg kunne tenkt meg å lage en middagsrett med f.eks stekt ris, grønnsaker og krepsehaler som noen av ingrediensene, men er åpen for alle forslag. Har du tips til hva jeg kan lage, og oppskrift? På forhånd takk!

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Noe som faktisk er godt og helt enkelt er å servere krepsehalene med ris og kylling bretagne saus! Og så en salat ved siden av.. Men dette var kanskje ikke så veldig spennende.. Går sikkert an å brude de i en wok også!!

Skrevet

Enkel pastarett: Kok spaghetti. Surr hvitløk og rød chili i olivenolje, bland inn den nykokte spaghettien, krepsehaler (reker eller renset krabbe er også godt), masse hakket bladpersille + salt og pepper.

Server med extra virgin olivenolje og sitronbåter. :)

Skrevet

Du kan også bruke de i f.eks. risotto, eller som fyll i bakt potet (bland med kesam, dill, sitronsaft, hakket rødløk, salt, pepper), eller som fyll i omelett er det også kjempegodt :) !

Skrevet

Takk for alle svar! Jeg synes jeg fikk tre gode forslag her, og skal nå ut og supplere kjøleskapet!

Skrevet

Krepsehaler er veldig godt i wok sammen med andre skalldyr.

Skrevet

Krepsehaler er også godt sammen med et kjöttstykke, som tilbehör.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...