Gå til innhold

Erfaringer med Activelle (overgangsalder) vekt og humør

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har akkurat startet på Activelle og lurer på andre sine erfaringer på de symptomer som spesielt går på vekt og humør. 
Jeg har blitt en forferdelig sint furie som det ikke skal noe til for å tenne og jeg er sint lenge. Kjenner meg ikke igjen i det hele tatt lenger. Også har jeg lagt på meg flere kg og det virker som det meste er rundt magen og jeg føler meg konstant oppblåst. 

Håper noen har positive erfaringer med at disse tablettene kan hjelpe noe, spesielt på de to symtomene. Takk for hjelpen :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke merkelig at du skal få mer overgangsalder symptomer av hormoner som skal avhjelpe på symptomene? 🤔

Anonymkode: 903d4...684

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ikke begynne med hormonterapi? Jeg bruker østrogen spray og progesteron tablett, og har pokker meg fått et nytt liv. Det er i gen mening i at du skal ha sånne plager når det finnes ordentlig hjelp å få

Anonymkode: 0c587...64c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har brukt Activelle i mange år , og jeg har ikke merket noe til det du forteller. Mulig du må være litt tålmodig og vente på full virkning. Hvor lenge har du brukt produktet? 

Anonymkode: 42137...299

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg har brukt Activelle i mange år , og jeg har ikke merket noe til det du forteller. Mulig du må være litt tålmodig og vente på full virkning. Hvor lenge har du brukt produktet? 

Som jeg skulle sagt det selv. Den medisinen funker gull her. Mulig den trenger lenger tid for å virke optimalt? Pass på at du får tatt årlig mammografi om du blir til å fortsette.

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Mulig jeg forklarte meg litt dårlig i innlegget mitt. Jeg har i lang tid slitt med overgangsalderplager og spesielt det som går på sinne og plutselig overvekt. Jeg har derfor fått Activelle fra min lege og er bare på tredje dagen, men det jeg lurer på er om dere som har gått på Activelle en stund har merket forskjell på humør og vekt? 

Skrevet

Merket kun positive effekter ved Avtivelle her. Men mulig du må prøve noe annet. 

AnonymBruker
Skrevet
Milli78 skrev (12 timer siden):

Mulig jeg forklarte meg litt dårlig i innlegget mitt. Jeg har i lang tid slitt med overgangsalderplager og spesielt det som går på sinne og plutselig overvekt. Jeg har derfor fått Activelle fra min lege og er bare på tredje dagen, men det jeg lurer på er om dere som har gått på Activelle en stund har merket forskjell på humør og vekt? 

Det tar litt tid å merke effekten av tablettene, men ikke snakk om mndr. 
Jeg var mere plaget med depresjon og svette , men ikke sinneproblemer. 
Noen kilo ekstra har det blitt , men for meg hjalp det å kutte ut mest mulig sukker.  
Hvis du fremdeles er plaget med sinne og det som følger med lenger frem i tid så bør du oppsøkte gynekolog for å få grundigere vurdering av plagene dine og om de virkelig er relatert til overgangsalderplager . 

Skrevet (endret)

Det kan hende du hadde hatt bedre effekt av trifase-hormoner i stedet for monofase, men vent et par-tre ukers tid før du evt spør legen din om du kan bytte til feks Trisekvens eller lignende.
Den fikk jeg i starten, men jeg fungerer bedre på monofase-hormoner så jeg byttet til Activelle og har det bedre med den.

Endret av Minya
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått på Activelle knapt tre år, fram til mai i år. Mine største problemer ifbm overgangsalder var hetetokter, å ikke klare å sove natta gjennom (våken typisk fra 4-6), og vektøkning. Etter halvannen uke på tablettene var jeg stort sett kvitt hetetoktene og nattesøvnen var bedre. Det påvirket ikke vekta i positiv retning. 

Byttet medisin i mai fordi jeg har økte problemer som nedstemthet og lav energi. 

Anonymkode: 24289...e16

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...