Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ååååå jeg rydder og vil få vekk ting. Jeg har et ryddig  hjem, men jeg er altfor glad i ting. Jeg har arvet pene ting, og jeg har kjøpt og fått i gaver. Men det har blitt for mye. Det er bare det at mye er så veldig fint. Hva gjør jeg? Det gjør vondt i sjelen å ikke skulle eie det mer. 

Den eneste måten å ikke ha det lenger og rydde i hjemmet er vel

Jeg setter mye på gjenbruk

Jeg selger noe på Finn

Hva gjør du med alle tingene som du har fått, kjøpt eller arvet som du ikke vil ha mer?

Skrevet

Typisk gitt bort en del ved flytting, samt når jeg driver på med ekstrem-rydding, og jeg er så inni ryddingen at ting bare forsvinner ut. 
Enkelte ting har jeg likevel samlet i esker, og noe roterer jeg på, og noe merker jeg når jeg titter nedi at jeg ikke har savnet og da tar jeg valget om det får bli eller må ut. Er altfor mye her også, men har ikke samvittighet til å kvitte meg med alt. Ene av mine søsken er så ekstremt god på gaver. Gir mye av gangen, og treffer alltid, så jeg har veldig mye fra det søsken. Sånn får det bare bli har jeg tenkt. Vi bor på ulike steder, og fint å ha tingene fremme på grunn av det også. 🩵

Det jeg har valgt er at her kjøpes det ekstremt lite selv. Det er nok, og med gaver blir det påfyll. Så det hender selvsagt at noe kommer til, men da veldig spesifikt hva det er. 

Det går an å samle sammen ting du har fått fra ulike, og se over hva du vil beholde fra si farmor, og hva som kan gis videre. Jeg vet jeg vil arve enormt med broderte duker, og jeg kommer ikke til å beholde alle. Ta de som jeg synes er finest, og rester vil jeg selge eller gi bort. Er så inn med geriljabrodering at jeg tipper jeg kan få noe for de. Jeg har ikke personlig forhold til 30 broderte duker fra ulike oldemødre og oppover. Noe vil jeg ha da, men sorterer ut. 

Enig i at det er vanskelig når det er ting en synes er fint, eller noe sentimentalt, men en kan ikke ha alt. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...