Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har to eneggede tvillinger som nå er i den alderen der de begynner å bli litt mer motorisk aktive (på vei til krabbing nå) og vise mer og mer personlighet, som i fine glis og morsomme reaksjoner på alt som de utforsker i verden. 

Tar masse bilder for å dokumentere, for det er virkelig noe nytt hver dag. Problemet er at de foreløpig er prikk like. Bruker neglelakk for å hindre at vi mikser dem til vanlig, men det synes jo ikke på bilder, og med mindre jeg bruker snap-appen eller lignende og skriver inn navnet på selve bildet har jeg ofte ikke sjans til å vite hvem som er hvem på bildet, oftest kan det være glemt allerede i løpet av dagen (er hektiske dager allerede). 

Guttene har felles garderobe, ikke alt er ren tvillingmatch, men fordi de deler på klærne er det ikke alltid lett å huske hvem som hadde den grønne bodyen på hvilken dag. 

Jeg elsker jo å se på bildene uansett om jeg vet hvem av de det er, men synes jo det er litt kjipt for dem om de ikke får ha noen bilder fra denne tiden der de kan se tilbake og vite at «dette er meg, og han i bakgrunnen er broren min». Da de var babyer var det lettere fordi de hadde hver sin farge på babynest, og hadde fast plassering når de lå sammen, men nå ligger de jo nesten aldri i ro lengre. 

De skal snart bytte størrelse nå, og vurderer separat garderobe, at den ene enten har lysere farger/grønntoner, mens den andre blå/mørke toner, slår meg som litt kjedelig å gjøre det på den måten, både fordi vi må vaske mer eller ha flere skift hvis de ikke kan dele, og fordi det er litt kjedelig å skulle kle de i de samme fargene/fargetonene hver dag da jeg egentlig liker å bruke mye forskjellig. 

Noen som har smarte tips og triks som jeg ikke har tenkt på? Armbånd ville vært flott, men de pirker jo på alt mulig for tiden, så her kan det fort bli kvelningsfare hvis de får tak i det. 

Anonymkode: c1182...747

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan skrive navnet på bilder tatt med vanlig kamera også

Anonymkode: cec58...bcc

Skrevet

Armebånd, klemme i håret, den ene har lenger hår enn den andre. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg støtter fargekode. Trenger jo ikke å være helt slavisk, men han ene har alltid noe grønt/lyst og han andre har alltid noe blått/mørkt.  

Anonymkode: 67fee...cd2

AnonymBruker
Skrevet

Her hadde jeg kjøpt noen fine tskjorter/bodyer med navnene på (evnt forbokstav om de er forskjellige), så har du hvertfall noen bilder der du vet du kommer til å huske hvem som er hvem. Evnt ha noe fast fargekodet til slike anledninger bare. 

Det er jo ikke så viktig å alltid kunne skille de på alle bilder, men å ha noen fine bilder der dere vet hvem som er hvem.

Anonymkode: 87df3...69c

Skrevet

Hadde jenter, så kanskje litt enklere?

- fra ganske tidlig hadde ene ei spele mens den andre hadde to.

- den ene hadde rosa klipe og hårstrikk, men den andre hadde gul.

- ene hadde smykke med hjerte og andre hadde smykke med stjerne. Inngravert forbokstav

- armbånd, ene hadde på høyre og andre på venstre arm

- sokker: ene hvit og andre alltid grå? Det er billig og man unngår å bytte en hel garderobe. 

- kan ene klippes litt? Kortere lugg f.eks?

skjønner godt hva du mener og «merking» hjelper utrolig godt på 😅 var detaljene med armbånd og farge på hårstrikk som gjør at jeg må ser bilder og vet hvem som er hvem 

Anonymkode: c5d0e...980

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...