AnonymBruker Skrevet 16. juli #1 Skrevet 16. juli Denne er myntet på dere. Jeg følte et behov for å stille dette spørsmålet etter så mange tråder om at menn er noen snuskete og uærlige krek. Jeg sliter veldig med å ikke tenke det verste om min egen mann. Uavhengig av KG, men pga. egne tidligere erfaringer. Så denne er til dere menn her inne som aldri noen sinne har gjort noe mot partneren deres, altså utroskap eller uærlighet eller tilsvarende. Hvordan er det å alltid høre at "menn er alltid slik", og hva er det som gjør at nettopp du ikke klarer å gjøre disse tingene? (Annet enn "å være et bra menneske" såklart). Sikter til utroskap fysisk/mentalt/økonomisk, flørting med andre, chatting på nett, bruke eskorter, kysse andre, ta av ringen når man er ute, sende meldinger til andre i SoMe, absolutt alt. Anonymkode: 24c01...d1c 1 2 3
AnonymBruker Skrevet 16. juli #2 Skrevet 16. juli Det er vel omtrent som det er motsatt vei, for oss kvinner som alltid får høre at ‘sånn er alle kvinner’ og så en påstand om at vi er alt mulig vi ikke er? Anonymkode: 8b23d...56b 6
Duraton Skrevet 16. juli #3 Skrevet 16. juli AnonymBruker skrev (4 timer siden): Denne er myntet på dere. Jeg følte et behov for å stille dette spørsmålet etter så mange tråder om at menn er noen snuskete og uærlige krek. Jeg sliter veldig med å ikke tenke det verste om min egen mann. Uavhengig av KG, men pga. egne tidligere erfaringer. Så denne er til dere menn her inne som aldri noen sinne har gjort noe mot partneren deres, altså utroskap eller uærlighet eller tilsvarende. Hvordan er det å alltid høre at "menn er alltid slik", og hva er det som gjør at nettopp du ikke klarer å gjøre disse tingene? (Annet enn "å være et bra menneske" såklart). Sikter til utroskap fysisk/mentalt/økonomisk, flørting med andre, chatting på nett, bruke eskorter, kysse andre, ta av ringen når man er ute, sende meldinger til andre i SoMe, absolutt alt. Anonymkode: 24c01...d1c Jeg tenker ikke over det. Folk må da tro det dem vil. Hvis dem er interessert i å vite, så får dem spørre. Jeg har Asperger, så for meg så er ærlighet, lojalitet samt åpenhet viktig for meg. Jeg har ikke lyst til at folk skal lyve til meg, så da lyver jeg ikke til dem. Enkelt og greit. 4 3
AnonymBruker Skrevet 16. juli #4 Skrevet 16. juli AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det er vel omtrent som det er motsatt vei, for oss kvinner som alltid får høre at ‘sånn er alle kvinner’ og så en påstand om at vi er alt mulig vi ikke er? Anonymkode: 8b23d...56b Jeg tenker at det er viktig med selvinnsikt. Har man ikke det, så har man egentlig ingenting!!!! Det er min erfaring. Akkurat det samme hva menn sier til meg, bare det er sant det de forteller meg.... Så tror jeg det er noen menn som ikke er ærlige med seg selv. Det kan virke slik noen ganger. De påstår en ting, så viser sannheten seg noe helt annet... Det synes jeg er skummelt... Da har man ikke selvinnsikt... Anonymkode: 7adc2...138 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli #5 Skrevet 16. juli Ærlig og trofast, men blir alltid sistevalget. Det blir en vane Anonymkode: f0337...1e0 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli #6 Skrevet 16. juli AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det er vel omtrent som det er motsatt vei, for oss kvinner som alltid får høre at ‘sånn er alle kvinner’ og så en påstand om at vi er alt mulig vi ikke er? Anonymkode: 8b23d...56b Har du virkelig så dårlig impulskontroll at du ikke klarte å la være å svare på et spørsmål som var rettet til menn, ig menn som tilsynelatende har meget hly moral. Hva sier det om deg? Ts, jeg er en av de mennene somner konstant utro så jeg kan ikke svare på spørsmålet ditt. Min kroniske utroskap begynte etter å ha levd et liv med en voldelig kvinne i 11 år. Anonymkode: a8911...18f 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli #7 Skrevet 16. juli AnonymBruker skrev (14 timer siden): Så denne er til dere menn her inne som aldri noen sinne har gjort noe mot partneren deres, altså utroskap eller uærlighet eller tilsvarende. Hvordan er det å alltid høre at "menn er alltid slik", og hva er det som gjør at nettopp du ikke klarer å gjøre disse tingene? (Annet enn "å være et bra menneske" såklart). Anonymkode: 24c01...d1c Vil tippe det kommer an på hvilke ting det er snakk om. De mest umoralske tingene tror jeg ikke hvem som helst kan utføre. Men det er mye som er i gråsonen og som jeg tror nesten alle kan gjøre om de er i den rette situasjonen. Mange av de som er utro klarer å rettferdiggjøre det med at de er i et dårlig forhold. Så når du sier i tillegg til å være et "et bra menneske" så bør man være en som tør å ta de vanskelige diskusjonene og de vanskelige valgene. En som tør å si ifra om at forholdet ikke fungerer og som tør å gå når man ser at det ikke går an å fikse forholdet. I tillegg til at man er en som en som takler å høre at partneren sier ifra at forholdet ikke fungerer og en som skjønner hva han faktisk er villig til og i stand til å endre på. slik at en ikke kommer med alle mulige løfter om bedring, men hvor løftene aldri blir fulgt opp. Min erfaring er at det er enormt mange problemer som skjer fordi folk ikke tør å si ifra og heller lar ting skure å gå i lang tid. Så blir det verre og verre samtidig som man hele tiden klarer å lage unnskyldninger for en selv og det bare blir vanskeligere og vanskeligere å si ifra. Det gjelder ikke kun i samliv. Det gjelder generelt i livet. Enormt mange store problemer som kunne vært unngått om man turte å være ærlig med seg selv og andre på et tidlig tidspunkt. Men når man står i situasjonen så tenker man jo som regel ikke på at problemene kommer til å eskalere om man prøver å ignorere problemene. Det er lett å snakke om her i innlegget at man bør være ærlig og tørre å ta de vanskelige valgene. Det vanskelige er å klare å være ærlig når det koster noe og å klare å ta valgene som på kort sikt kan være svært ubehagelige. Men det er også derfor jeg tror man bør være obs på at problemer eskalerer når man ignorere dem. At man sier til seg selv at selv at ting bare kommer til å bli verre og verre om man ikke tar diskusjonen nå og at det vil bli vanskeligere og vanskeligere å ta diskusjonen. Anonymkode: d7347...65a 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli #8 Skrevet 16. juli Det plager meg ikke å høre slikt. Det angår jo strengt tatt ikke meg. Samtidig er det jo litt ironisk at jeg har vært singel i årevis, mens fryktelig mange kvinner sliter med mennene som ikke er hel ved. Skulle gjerne motbevist at menn er slik, så håper jo at noen vil date meg igjen snart etter lang tids tørke. Jeg er født med empati og en viss moral. Hadde ikke klart å leve med meg selv om jeg ikke var en grei person. Det faller seg ikke naturlig å ikke forsøke å oppføre meg så godt jeg kan. Gjør det for min egen del, og for at andre også skal oppleve å bli behandla på en god måte. Har selv opplevd skikkelig dårlig behandling, så jeg vet hvordan det er. Anonymkode: 1828a...025 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli #9 Skrevet 16. juli Jeg er så vant til det. Men synes det er kjipt at det skal ødelegge for meg å finne en ny partner hvordan andre av mitt kjønn har oppført seg. Kan liksom ikke gå med skilt rundt halsen som sier: Jeg er snill og god altså! " Bitter, ja er vel det. Har vært singel alt forlenge og føler at ingen vil gi meg en sjanse Anonymkode: f58a1...6f7 1
Krist1an Skrevet 16. juli #10 Skrevet 16. juli AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Det plager meg ikke å høre slikt. Det angår jo strengt tatt ikke meg. Samtidig er det jo litt ironisk at jeg har vært singel i årevis, mens fryktelig mange kvinner sliter med mennene som ikke er hel ved. Skulle gjerne motbevist at menn er slik, så håper jo at noen vil date meg igjen snart etter lang tids tørke. Jeg er født med empati og en viss moral. Hadde ikke klart å leve med meg selv om jeg ikke var en grei person. Det faller seg ikke naturlig å ikke forsøke å oppføre meg så godt jeg kan. Gjør det for min egen del, og for at andre også skal oppleve å bli behandla på en god måte. Har selv opplevd skikkelig dårlig behandling, så jeg vet hvordan det er. Anonymkode: 1828a...025 👆 Nesten som om du tok ordene ut av hodet mitt, tenkte å skrive noe veldig likt selv.
AnonymBruker Skrevet 16. juli #11 Skrevet 16. juli Alle som bruker ordene "alle", "ingen", "alltid", eller "aldri" i sine argumenter blir ignorert. Skriver man noe om "alle menn" så er man såpass ute å kjøre at jeg mister all respekt. Derfor tar jeg meg som oftest ikke nær av det, fordi jeg driter i meningene til folk jeg ikke respekterer. Anonymkode: e337c...882 1
TomKrus Skrevet 16. juli #12 Skrevet 16. juli AnonymBruker skrev (16 timer siden): Denne er myntet på dere. Jeg følte et behov for å stille dette spørsmålet etter så mange tråder om at menn er noen snuskete og uærlige krek. Jeg sliter veldig med å ikke tenke det verste om min egen mann. Uavhengig av KG, men pga. egne tidligere erfaringer. Så denne er til dere menn her inne som aldri noen sinne har gjort noe mot partneren deres, altså utroskap eller uærlighet eller tilsvarende. Hvordan er det å alltid høre at "menn er alltid slik", og hva er det som gjør at nettopp du ikke klarer å gjøre disse tingene? (Annet enn "å være et bra menneske" såklart). Sikter til utroskap fysisk/mentalt/økonomisk, flørting med andre, chatting på nett, bruke eskorter, kysse andre, ta av ringen når man er ute, sende meldinger til andre i SoMe, absolutt alt. Anonymkode: 24c01...d1c Tenker slik ! Guttunger ! For jeg har jo sett noe av det i min omgangskrets, og jeg kan ikke si at jeg blir veldig imponert. Så vet jeg også om kvinner som driver på slik, det har jeg også sett. Menn er vel kanskje litt overrepresentert er min erfaring.
TomKrus Skrevet 16. juli #13 Skrevet 16. juli AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg er så vant til det. Men synes det er kjipt at det skal ødelegge for meg å finne en ny partner hvordan andre av mitt kjønn har oppført seg. Kan liksom ikke gå med skilt rundt halsen som sier: Jeg er snill og god altså! " Bitter, ja er vel det. Har vært singel alt forlenge og føler at ingen vil gi meg en sjanse Anonymkode: f58a1...6f7 Hør her ! Det er neppe grunnen til at du forblir singel ! Det ligger garantert andre grunner bak. 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli #14 Skrevet 16. juli Som mann overhører jeg naturligvis mange andre menn og ønsker meg derfor de aller færreste som venner, så lite gøy å sorteres med dem. Enda mindre gøy at flotte damer er helt ødelagt av traumer og ikke tør å prøve igjen, eller hvis de tør så er det med kontinuerlig mistenkeliggjøring som så klart ikke er hyggelig for meg. Anonymkode: d2c54...0fc 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli #15 Skrevet 16. juli AnonymBruker skrev (5 timer siden): Har du virkelig så dårlig impulskontroll at du ikke klarte å la være å svare på et spørsmål som var rettet til menn, ig menn som tilsynelatende har meget hly moral. Hva sier det om deg? Ts, jeg er en av de mennene somner konstant utro så jeg kan ikke svare på spørsmålet ditt. Min kroniske utroskap begynte etter å ha levd et liv med en voldelig kvinne i 11 år. Anonymkode: a8911...18f 🙃 du er heller ikke i gruppen ts ønsker svar fra Anonymkode: da994...3f6 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli #16 Skrevet 16. juli Jeg synes det er trist og frustrerende å lese så mye kritikk av menn her inne, ofte av generell karakter, slik som du nevner, ts. Det virker til tider som det er fritt fram med voldsom kritikk av oss alle sammen. Det fører til at jeg ikke orker å være særlig aktiv her. Sjansen for å bli møtt med en vegg av kritikk, og å bli mistrodd, er for høy. Derfor er det faktisk nydelig å se tråder som dette, som viser at noen har et annet syn på oss, og vi møtes med mer forståelse. Tusen takk for det 😊 Anonymkode: 882fe...664 3
AnonymBruker Skrevet 16. juli #17 Skrevet 16. juli AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jeg synes det er trist og frustrerende å lese så mye kritikk av menn her inne, ofte av generell karakter, slik som du nevner, ts. Det virker til tider som det er fritt fram med voldsom kritikk av oss alle sammen. Det fører til at jeg ikke orker å være særlig aktiv her. Sjansen for å bli møtt med en vegg av kritikk, og å bli mistrodd, er for høy. Derfor er det faktisk nydelig å se tråder som dette, som viser at noen har et annet syn på oss, og vi møtes med mer forståelse. Tusen takk for det 😊 Anonymkode: 882fe...664 Jeg tenker det samme som deg men er kvinne. Er så sliten og lei av alle de negative sidene hos menn som blir nevnt (jada, det blir nevnt negative ting om kvinner også men ikke like ofte. Og jeg er ikke i forhold med kvinne, så det bryr jeg meg ikke om). Man blir påvirket av negativitet. Man er ikke immun. Derfor jeg følte at jeg ville høre fra menn som kan fortelle om livet uten disse sidene. For dere finnes jo selvsagt. Takk til alle som svarer relevant! TS. Anonymkode: 24c01...d1c
Abra Skrevet 16. juli #18 Skrevet 16. juli Tror nok det faktum at jeg er aseksuell autist er noe av grunnen. Var godt opp i 20årene før jeg debuterte seksuelt. Foreldrene mine, samt flere venner, trodde jeg var homo. Fikk ofte høre i ettertid av kompiser at hun og hun flørtet skikkelig med meg. Som autist gikk jo selvfølgelig det meg hus forbi. Er ganske glad for at jeg fant meg en kone som også er neurodivergent. Dette ‘spillet’ som vanlige folk driver med er ikke for meg.
AnonymBruker Skrevet 16. juli #19 Skrevet 16. juli Har alltid vært som jeg er, har aldri stjålet, lyver ikke, aldri vært utro osv. osv. Det er ikke noe vanskelig for meg fordi dette er hvem jeg er som person, slik oppførsel frister meg 0%. Noe er jo selvfølgelig reflektert også, for man kan jo såre mennesker basert på for eksempel hvordan man sier noe, ikke bare hva man sier, det er ikke alt som er medfødt. Er dessverre for sjenert til å sjekke opp kvinner så jeg har vært singel mesteparten av mitt voksne liv, men det er en annen sak. -Mann 37 Anonymkode: 5a4b9...175
AnonymBruker Skrevet 16. juli #20 Skrevet 16. juli AnonymBruker skrev (4 timer siden): Vil tippe det kommer an på hvilke ting det er snakk om. De mest umoralske tingene tror jeg ikke hvem som helst kan utføre. Men det er mye som er i gråsonen og som jeg tror nesten alle kan gjøre om de er i den rette situasjonen. Mange av de som er utro klarer å rettferdiggjøre det med at de er i et dårlig forhold. Så når du sier i tillegg til å være et "et bra menneske" så bør man være en som tør å ta de vanskelige diskusjonene og de vanskelige valgene. En som tør å si ifra om at forholdet ikke fungerer og som tør å gå når man ser at det ikke går an å fikse forholdet. I tillegg til at man er en som en som takler å høre at partneren sier ifra at forholdet ikke fungerer og en som skjønner hva han faktisk er villig til og i stand til å endre på. slik at en ikke kommer med alle mulige løfter om bedring, men hvor løftene aldri blir fulgt opp. Min erfaring er at det er enormt mange problemer som skjer fordi folk ikke tør å si ifra og heller lar ting skure å gå i lang tid. Så blir det verre og verre samtidig som man hele tiden klarer å lage unnskyldninger for en selv og det bare blir vanskeligere og vanskeligere å si ifra. Det gjelder ikke kun i samliv. Det gjelder generelt i livet. Enormt mange store problemer som kunne vært unngått om man turte å være ærlig med seg selv og andre på et tidlig tidspunkt. Men når man står i situasjonen så tenker man jo som regel ikke på at problemene kommer til å eskalere om man prøver å ignorere problemene. Det er lett å snakke om her i innlegget at man bør være ærlig og tørre å ta de vanskelige valgene. Det vanskelige er å klare å være ærlig når det koster noe og å klare å ta valgene som på kort sikt kan være svært ubehagelige. Men det er også derfor jeg tror man bør være obs på at problemer eskalerer når man ignorere dem. At man sier til seg selv at selv at ting bare kommer til å bli verre og verre om man ikke tar diskusjonen nå og at det vil bli vanskeligere og vanskeligere å ta diskusjonen. Anonymkode: d7347...65a Edit: Ser også at trådstarter nevner økonomisk utroskap. Det finnes selvsagt enkelte som er rene kjeltringer og som har ingen problemer med å stjele fra partneren. Men det er også mange som klarer å rote seg opp i spillegalskap, forbruksgjeld og andre ting som kan ødelegge fellesøkonomien. Det er egentlig ingen vond vilje. Men man klarer ikke å komme seg ut av problemene på egenhånd og man tør ikke si ifra til verken partner eller andre. Man håper på at det skal ordne seg slik at partneren aldri finner det ut, men så ordner det seg ikke likevel. Selv om partneren ikke stjeler penger fra deg, så er det selvsagt vondt om man må selge huset fordi han har fått økonomiske problemer og ikke kan betjene sin del av lånet. Anonymkode: d7347...65a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå