AnonymBruker Skrevet 15. juli #1 Skrevet 15. juli Siden jeg er singel, og har vært det de siste 3-4 årene så føler jeg at jeg har gitt helt f i hvordan jeg ser ut. Jeg dusjer gjerne 1 gang i løpet av uken. Skrubber aldri, farger ikke håret tross for mye grått hår, klipper meg hjemme selv, napper bryn når jeg føler for det, fikser aldri negler eller steller føtter - føler alltid at når jeg spontant blir invitert på ting, så kan jeg aldri dra fordi jeg aldri er klar. Jeg bruker liksom bare lotion når jeg skal noe spesielt - er det normalt ? Anonymkode: 9bad0...519
Susannehd Skrevet 15. juli #2 Skrevet 15. juli Du er definitivt ikke alene! Det er faktisk ganske vanlig å «slippe taket» litt når man har vært singel en stund særlig hvis man ikke føler at man skal være «klar» for noen. Mange av oss ender opp i en sånn mellomtilstand der egenpleie bare skjer når det er en konkret grunn Men du beskriver jo også en følelse av å ikke kunne si ja til spontane ting fordi du ikke føler deg klar, og det høres ut som noe som gnager litt?Kanskje det ikke handler om å fikse alt hele tiden, men mer om å gjøre nok til at du kjenner deg vel i egen kropp og kan si ja når lysten er der? Det handler ikke om å passe inn i et skjønnhetsideal, men å gi seg selv litt omsorg og frihet. Du fortjener å føle deg fresh, for din skyld, ikke for noen andres 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli #3 Skrevet 15. juli Du høres litt deppa ut, da slutter man å bry seg om seg selv.. Jeg elsker og dille og dalle med meg selv uansett om jeg er i forhold eller er singel. Hudpleie, fine klær, sminke, hår. Men når jeg var deppa var jeg overvektig og ga blaffen i hygiene og klær. Anonymkode: 26a5c...4e7 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli #4 Skrevet 15. juli Jeg er ikke singel men gift, men blitt kronisk syk. Jeg har rett og slett gitt f i hvordan jeg ser ut. For kommentarer om at jeg ser for gammel ut for min alder. Men å komme gjennom en hel dag med smerter gjør deg jo gammel, men ingen tror meg. Anonymkode: 60a5a...d24 4
AnonymBruker Skrevet 16. juli #5 Skrevet 16. juli AnonymBruker skrev (3 timer siden): Siden jeg er singel, fikser aldri negler eller steller føtter - Vær så snill og fiks negler..overalt. Anonymkode: e50b3...f23
AnonymBruker Skrevet 16. juli #6 Skrevet 16. juli Et av de beste tipsene jeg har hørt var "sørg for at du alltid lukter godt". Det er utrolig hvor mye bedre man føler seg hvis man er ren. Så jeg tar vare på meg selv hver dag i den forstand at jeg tar en rask dusj + body lotion og body oil hver morgen. Selv om jeg bare skal være hjemme løfter det egen velvære mange hakk. Jeg er veldig glad i å ha fine negler også, ikke nødvendigvis så lange men lakker de en gang i uka ca. Det får meg også til å føle meg litt freshere. Også farger jeg øyenbryn (hjemme) ved behov, kanskje hver 2-3 uke. Frisør - veldig sjeldent. Ikke en prioritet i det hele tatt. Sminke bruker jeg nesten aldri. Anonymkode: 93484...09e 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli #7 Skrevet 16. juli Jeg er singel og kronisk syk, men jeg prioriterer likevel å ta vare på meg selv for å føle meg best mulig. Jeg dusjer hver morgen, vasker håret 2 ganger i uken, innimellom kurer jeg det. Bruker gode hudpleieprodukter, og sminker meg lett selv om jeg bare er hjemme. Innimellom tar jeg en ansiktsskrubb, og jeg jobber med å bli flinkere til å ta fotbad og stelle føtter/tær oftere. Det er helt utrolig hvor godt jeg føler meg etter jeg har gjort det; vekk med død hud, vasket tær/mellom tær godt, barbert legger, så kline seg inn med en god lotion etterpå. Farger bryn selv, og går til frisøren nå og da. Dvs jeg klipper det kanskje 3 x i året, og farger det 2. Jeg tar også vare på meg selv med sunt kosthold, noe kosttilskudd, og gåturer/litt styrketrening. Skjønner ikke hvorfor man skal gi f... fordi man er singel? Greit å bry seg mindre da, jeg hadde nok prioritert mer å gå finere kledd hvis jeg var i jobb og hadde kjæreste. Men jeg lar ikke kropp og utseende forfalle fordi jeg er singel, det virker jo litt mot sin hensikt. Anonymkode: 4dcd9...82c 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli #8 Skrevet 16. juli Jeg tar vare på meg selv for min egen del, ikke for noen andre. TS, har du ikke en jobb hvor du treffer andre mennesker, og trenger å være noenlunde presentabel? Dusje gjør jeg stort sett daglig, enten jeg skal møte andre eller ikke, for jeg føler meg mye mer vel da. Smører meg vanligvis med bodylotion i forbindelse med dusj. Prøver å kle meg ok også selv når jeg bare skal være hjemme. Napping av bryn gjør jeg når jeg ser behovet, det tar ikke mange minuttene. Skrubb, barbering og file føtter prøver jeg å gjøre ca. 1 gang i uka, rett og slett for å føle meg vel. Dette kan jeg i perioder synes er tiltak, så det kan jeg finne på å utsette. På vinteren er det ingen andre som ser leggene mine, men liker at de er barbert likevel. Sminke bruker jeg sjelden, klippe håret gjør jeg 2-3 ganger i året. Om morgenen bruker jeg stort sett maks 15 min på å komme meg ut døra, så jeg er ikke spesielt jålete. Men jeg liker å føle meg ren og velstelt. Anonymkode: 964a1...227 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli #9 Skrevet 16. juli AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg tar vare på meg selv for min egen del, ikke for noen andre. TS, har du ikke en jobb hvor du treffer andre mennesker, og trenger å være noenlunde presentabel? Dusje gjør jeg stort sett daglig, enten jeg skal møte andre eller ikke, for jeg føler meg mye mer vel da. Smører meg vanligvis med bodylotion i forbindelse med dusj. Prøver å kle meg ok også selv når jeg bare skal være hjemme. Napping av bryn gjør jeg når jeg ser behovet, det tar ikke mange minuttene. Skrubb, barbering og file føtter prøver jeg å gjøre ca. 1 gang i uka, rett og slett for å føle meg vel. Dette kan jeg i perioder synes er tiltak, så det kan jeg finne på å utsette. På vinteren er det ingen andre som ser leggene mine, men liker at de er barbert likevel. Sminke bruker jeg sjelden, klippe håret gjør jeg 2-3 ganger i året. Om morgenen bruker jeg stort sett maks 15 min på å komme meg ut døra, så jeg er ikke spesielt jålete. Men jeg liker å føle meg ren og velstelt. Anonymkode: 964a1...227 Ingenting av det ts forteller er det samme som ustelt da! Det er forskjell på basic stell og det lille ekstra. Jeg har ikke energi til ",det lille ekstra" men dusjer og alt slik da. Anonymkode: 94082...0d2 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli #10 Skrevet 16. juli Jeg tar vare på meg hver dag. Men jeg barberer meg ikke hver dag nei. Kan ha lange hår på leggene hvis jeg vet at jeg ikke skal ha på meg kjole på lenge. Men jeg ordner håret hver dag. Om det så er bare å sette det i et strikk. Jeg er fornøyd med utseende mitt så jet kan gå uten sminke. Men jeg elsker også sminke. Dusjer hver dag. Men vasker ikke håret hver dag. Steller neglene mine hver 3 uke. Napper brynene når jeg ser det trengs. Napper den forbanna haka hver jævla dag🙈 Har på meg reine klær. Og liker å gå litt fint kledd Anonymkode: adcb2...6eb
AnonymBruker Skrevet 16. juli #11 Skrevet 16. juli AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ingenting av det ts forteller er det samme som ustelt da! Det er forskjell på basic stell og det lille ekstra. Jeg har ikke energi til ",det lille ekstra" men dusjer og alt slik da. Anonymkode: 94082...0d2 Når ts forteller at hun føler hun ikke kan dra på noe spontant, så får i alle fall jeg følelsen av at det hun beskriver er litt ustelt. Jeg ville i alle fall sett ustelt ut om jeg kun dusjet en gang i uka. Anonymkode: 964a1...227 1
Daria Skrevet 16. juli #13 Skrevet 16. juli Jeg er singel og kronisk syk og gjør lite av det som ramses opp i HI (til dels som i aldri noensinne - jeg er 45 og har ikke nappet et bryn i mitt liv), men vil likevel påstå at jeg tar vare på meg selv daglig. Jeg er ren og velstelt (selv om jeg ikke nødvendigvis lever opp til alle skjønnhetsidealer) og har aldri måttet si nei til spontane sosiale ting fordi jeg ikke føler meg klar av sånne grunner. Om jeg ikke er mitt beste og mest optimale meg til enhver tid (av så mange grunner), er jeg stort sett alltid presetabel.
AnonymBruker Skrevet 16. juli #14 Skrevet 16. juli AnonymBruker skrev (10 timer siden): Vær så snill og fiks negler..overalt. Anonymkode: e50b3...f23 Hvorfor må man bruke penger på å fikse negler? Holder det ikke med å klippe neglene og å file føttene av og til? Anonymkode: f7eb2...64c 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli #15 Skrevet 16. juli AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Hvorfor må man bruke penger på å fikse negler? Holder det ikke med å klippe neglene og å file føttene av og til? Anonymkode: f7eb2...64c Man trenger ikke bruke penger på det, med mindre man har negler som trenger profesjonell hjelp så klart. Klippe negler, ta fotbad, og fotkrem regelmessig, er supert. Trenger ikke dra til salong for å gjøre dette hvis man har føtter/negler uten sopp/inngrodd/for mye hard hud etc. Anonymkode: 4dcd9...82c 1
Stor pike Skrevet 16. juli #16 Skrevet 16. juli Jeg er separert og ufør. Det betyr at jeg aller meste av tiden er alene. Men det betyr ikke at jeg gir flatt faen heller. Jeg dusjer et par ganger i uken, håret hender det kun en gang pr uke. Jeg lukter ikke vondt, verken fra kroppen eller håret, det vet jeg. Jeg bruker en god bodylotion og steller håret selv om det ikke er nyvasket. Jeg lakker neglene i en fresh farge, og tar av og til pedikyr. Jeg kan fint gå hjemme i en pysjbukse og en t- skjorte, men klærne er rene og pene. Alt dette (om det nå er så mye) gjør jeg for meg selv. Og hvis oen dag går hele dagen i morgenkåpe, så var det det jeg trengte den dagen. Og det må også være greit. 2
AnonymBruker Skrevet 16. juli #17 Skrevet 16. juli Jeg er nok ganske jålete av meg, for selv som alvorlig syk hvor jeg fikk helt grusomme symptomer av å dusje/spise og igrunnen bare eksistere så prioriterte jeg dusjing så ofte det gikk. Og grunnleggende stell av føtter - selv om jeg nesten kastet opp av vertigo. Når jeg så klarte stå med støtte foran speilet begynte jeg med litt sminke. Ikke for andre, for jeg var jo aldri uten - men for å beholde litt av min form for verdighet. Sikkert litt sånn som når 90åringen med rullestol fortsatt vil ha den fine blusen og gre håret osv. Hadde nok ikke havnet i ditt spor hygienemessig uten alvorlig sykdom, MEN, jeg har alltid likt selvpleie. Dog blir man lei og av endel av det (som hårfarging og barbering). Anonymkode: 4d69c...0e4
AnonymBruker Skrevet 16. juli #18 Skrevet 16. juli AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvorfor må man bruke penger på å fikse negler? Holder det ikke med å klippe neglene og å file føttene av og til? Anonymkode: f7eb2...64c Du må ikke bruke penger på å fikse neglene, nei. Det holder å klippe og file føttene, ja. Ikke hør på dette mennesket.. Anonymkode: fa503...063 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå