Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan kan vi amme mest komfortabelt på natt? Vi samsover så hadde jo et håp om å bare gi fri bar etterhvert, men å få til liggende amming skulle bevise seg å være vanskeligere enn antatt. Babyen min ligger å huffer seg, søker og spreller, prøver å hjelpe han til brystet men uten hell. Ender opp i sofaen i stua hver gang, og det sliter meg ut😴 så hva er trikset?

Anonymkode: 95863...492

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke huske at det var et problem?? Koblet barnet på puppen, lå på siden. Flyttet barnet til neste side og døset gjennom det hele. 

Anonymkode: 53312...27e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Kan ikke huske at det var et problem?? Koblet barnet på puppen, lå på siden. Flyttet barnet til neste side og døset gjennom det hele. 

Fint det. Vi har det ikke så lett.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg satt meg opp i sengen ammet å la baby tilbake i sengen sin når vi var ferdig. Hxn trengte veldig sjeldent mat på natten.

Anonymkode: 6adaa...b12

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva om du setter deg opp i senga, lar baby få skikkelig ..og glir ned til siden med baby hengende på pupp? Eller støtt opp med en pute? Hold baby ordentlig mot deg, og hjelp puppen inn i munnen?

AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er babyen? Jeg sleit med å få til liggende amming de første tre- fire ukene, babyen var rett og slett for liten til å få godt nok sugetak i den posisjonen.

Anonymkode: b442e...23e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er baby? De første ukene har jeg alltid måtte amme mine sittende fordi det kommer relativt mye melk (og dermed også søl) og baby trenger hjelp for å få godt sugetak. Har gått seg til av seg selv etter hvert som baby har blitt eldre. 

Anonymkode: c22a3...b32

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi fikk det ikke til de første ukene, baby hadde ikke godt nok sugetak. Men vi øvde litt hver dag, og det løsnet etter hvert! Jeg lå og ammet på siden, og måtte passe på å få baby langt nok ned i forhold til meg. Sov i en litt tykk ammegenser slik at jeg ikke trengte å ha dyne på overkroppen. Etter hvert klarte jeg å amme fra begge bryst uten å snu meg, det var luksus! 

Anonymkode: f484f...7b6

AnonymBruker
Skrevet

Han er smart et par uker gammel, så jeg får nok bare smøre meg med tålmodighet ser jeg😂 hilsen sliten mor til 2 under 2

ts

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Min var født litt for tidlig og kunne ikke amme liggende før han var 1,5 mnd gammel. Så jeg sov på sofaen med baby i krybbe ved siden av, og ammet sittende i sofaen den første tiden hjemme. 

Anonymkode: 008b3...2d2

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk ikke til liggende amming med noen av mine da de var nyfødte, men det kom etterhvert når de ble litt større og fikk bedre tak. Tror ikke det er uvanlig at det er vanskelig i starten altså. 

Anonymkode: 339b7...920

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men, kan uansett være lurt å øve på det på dagtid, ikke kl 02.00 når man er helt i ørska.

Anonymkode: b442e...23e

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk det aldri til med min første, men annet bare sittende i senga, sto ikke opp for å amme likevel. De første par ukene var det mye styr med dyner og puter for å støtte opp, men tok ikke lang tid før jeg satte meg opp og ammet og la meg igjen uten at samboeren min våknet. 

Anonymkode: 9d1de...114

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.7.2025 den 8.37):

Han er smart et par uker gammel, så jeg får nok bare smøre meg med tålmodighet ser jeg😂 hilsen sliten mor til 2 under 2

ts

Min er 3 mnd nå og det er siste mnd han har klart å finne frem til puppen selv på natt. Ligger med fri bar. Har måttet hjelpe han tidligere. Hender av og til at jeg har måttet hjelpe nå i det siste, men bare i form av at jeg må legge meg lenger ned i senga fordi han har sparket seg lenger opp.

Anonymkode: 36f77...e96

AnonymBruker
Skrevet

Jeg slenger meg på de andre her som sier det tok litt tid før vi fikk det skikkelig til. I starten hadde jeg en klut som jeg brettet under puppen for å få den litt opp, og måtte en periode starte med å lene overkroppen på albuen, så sige ned i liggende stilling. Vi øvde litt på dagtid også, siden frustrasjonen og trøttheten gjør ting tyngre på natterstid. Masse lykke til 🥰 Du kan høre med helsesykepleier på helsestasjonen om ammeveiledning, så kan det hende de kan se på dere og gi noen tips.

Anonymkode: 829e5...729

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...