Gå til innhold

Tvillinger i helt likt antrekk hver eneste dag

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hva tenker dere om eneggede tvillinger som blir kledd opp helt likt fra topp til tå hver eneste dag?

I klassen til mitt barn er det to gutter som alltid har på likt antrekk. Absolutt alt er likt fra topp til tå. Tenker at dette kan være søtt når barna er små. Men nå er guttene 14 år. Foreldrene har flere ganger påpekt at de ikke liker at andre kaller dem for "gutta". Og de presisere at de er to forskjellige individer. Folk gjør så klart som de selv ønsker, men hvorfor ikke kle seg ulikt.

Endret av Frøken79
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skaper disse tvillingene et problem for deg? Mobber de barnet ditt eller er urokråker i timene?

Anonymkode: e856b...364

• Liker 3
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er dette er problem for deg TS? Vil også tro at dette er noe de guttene vil selv

Anonymkode: 64835...fa1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Frøken79 skrev (18 minutter siden):

Men nå er guttene 14 år.

Gutter på 14 år bestemmer selv om de vil ha like klær. Så da blir det sånn.

Synes gutter på 14 år går identisk kledd uansett om de er i slekt også for tiden.

Anonymkode: 6200a...101

• Liker 4
Skrevet

Og dette påvirker hverdagen din på hvilken måte?

Har tvillinger selv, noen år yngre. Kan være enig om at helt identiske klær hver dag som mamma legger fram er litt uvanlig kanskje, men hva vet jeg? Har ikke så gamle barn. Mine er som sagt noen år yngre, men har valgt klær selv i noen år, veldig sjelden like klær lenger.

Når det gjelder forskning som sier at tvillinger har godt av å splittes....alle tvillingpar er forskjellige tenker jeg. Kjenner et tvillingpar der den ene tvillingen taklet hverdagen ekstremt dårlig med slikt tvangvedtak. 

• Nyttig 2
Skrevet

Synes og tenåringer går likt kledd i dag. Vi hadde et treff før sommeren og alle guttene hadde tilnærmet samme "uniform", det var veldig morsomt, vi så ut som om vi var en sekt på tur. :ler:

Man kan ikke tvinge en  fjortis i å gå i noe en ikke vil så tror ikke du trenger å tenke så voldsomt mye over dette.

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Som tvilling, så synes jeg det er helt horribelt at foreldre velger å kle tvillingene sine likt. Det undergraver så mye av det at de faktisk er to unike individer selv om de ser like ut, og er så utrolig korttenkt. Jeg blir personlig lei meg og provosert av foreldre som kler de likt. 

Får sikkert mye pepper for å være så tydelig, men akkurat så sterkt føler jeg for dette. (Og jeg har kjent på ulempene ved å bli kledd likt) 

Anonymkode: 3eabf...8c2

• Liker 6
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Som tvilling, så synes jeg det er helt horribelt at foreldre velger å kle tvillingene sine likt. Det undergraver så mye av det at de faktisk er to unike individer selv om de ser like ut, og er så utrolig korttenkt. Jeg blir personlig lei meg og provosert av foreldre som kler de likt. 

Får sikkert mye pepper for å være så tydelig, men akkurat så sterkt føler jeg for dette. (Og jeg har kjent på ulempene ved å bli kledd likt) 

Men i en alder av 14 så velger de nok selv.

Anonymkode: 2854c...c66

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er tvilling selv, og vi nektet tidlig å gå i de samme klærne. For vi hatet å bli omtalt som "tvillingene".  Så om de velger dette selv, må det ligge noen andre årsaker. Presser foreldrene dem? Kjøper de bare to av alt fordi det er enkelt? Har en av dem ett avhengighetsforhold til den andre? 

Anonymkode: 2a094...7f5

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Gammelt bilde men relevant for tråden. Er ganske sikker på at ingen av fjortisene på bilde er tvillinger😅

IMG_2398.jpeg

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet
Frøken79 skrev (31 minutter siden):

Hva tenker dere om eneggede tvillinger som blir kledd opp helt likt fra topp til tå hver eneste dag?

I klassen til mitt barn er det to gutter som alltid har på likt antrekk. Absolutt alt er likt fra topp til tå. Tenker at dette kan være søtt når barna er små. Men nå er guttene 14 år. Foreldrene har flere ganger påpekt at de ikke liker at andre kaller dem for "gutta". Og de presisere at de er to forskjellige individer. Folk gjør så klart som de selv ønsker, men hvorfor ikke kle seg ulikt.

Noen tvillinger liker å kle seg likt andre ikke

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er værtfall sykt irriterende for oss som jobber i barnehage,  de er på samme avdeling og har på seg de samme klærne, til og med hårstrikkene har samme farge. Så når de kommer i barnehagen må gi den ene jenta et annet hårstrikk, hvis det er gutt må vi gi han låne-sokker i annen farge f.eks.  

Anonymkode: 77775...a8e

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men i en alder av 14 så velger de nok selv.

Ja det gjør de. Men hvor stor grad er "hjernevask"/ innlært vane av foreldrene? 

De tvillingene jeg vet som gikk likt kledd i den alderen, var nesten sykelig avhengig av hverandre. Jobbet på samme plass, bodde sammen osv. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Skaper disse tvillingene et problem for deg? Mobber de barnet ditt eller er urokråker i timene?

Hva har dette med saken å gjøre? Kjære vene for en kommentar. Tvert i mot, jeg synes godt om disse guttene men ser at spesielt han ene sliter. Han er svakere enn broren sin på skolen, svakere i idretten sin. Han sliter med selvbilde sitt virker det som. Han sa en gang til meg at han var lei av og være helt lik broren sin, bare dårligere i alt. Dette gjorde meg veldig berørt.

• Liker 1
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Eg vokste opp med tvillinger som elska kle seg likt. Nå i voksen alder gjer dei det framleis. Dei bur til og med saman. 

Anonymkode: 5a13c...d27

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette kjenner jeg at jeg ikke orker å bruke tankekapasitet på å finne ut hva jeg mener om, fordi det er helt irrelevant hva min mening er. They do they. 

Anonymkode: 457fa...b18

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Eg vokste opp med tvillinger som elska kle seg likt. Nå i voksen alder gjer dei det framleis. Dei bur til og med saman. 

Anonymkode: 5a13c...d27

Dette høres ikke bra ut. Bor sammen i voksen alder? Veldig spesielt å være så avhengig av hverandre. Tenker det er usunt og kan gjøre det vanskelig for dem I forhold til å stifte familie osv.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Frøken79 skrev (1 time siden):

Når barn blir vant til at de er likt kledd, så fortsetter de automatisk med å være like. 
Noen er helt like, andre er helt ulike, og atter andre har hver sine farger. 

Må bare si som de andre, skaper lik klesdrakt noe problem for deg TS? 
Hadde barna hatt skoleuniform ville hele skolen vært likt kledd. 

Anonymkode: ef182...8d1

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så fint å få innspill fra en som har kjent dette på kroppen selv. Det var nettopp dette jeg tenkte. At dette undergraver at de er to unike individer.

Tror dette er ganske komplekst og at det handler mor sin usikkerhet. 

Det har vært en del rare situasjoner. Dersom en søler på seg, må begge bytte klær. Og så har de fått litt dumme kommentarer på at de alltid går likt. 

Moren og faren er ganske bestemte personer, og jeg tror ikke guttene velger dette selv. Synes det er trist.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja det gjør de. Men hvor stor grad er "hjernevask"/ innlært vane av foreldrene? 

De tvillingene jeg vet som gikk likt kledd i den alderen, var nesten sykelig avhengig av hverandre. Jobbet på samme plass, bodde sammen osv. 

To av onkelene mine er eneggede tvillinger, aldri kledd opp likt. Allikevel startet de firma sammen, bodde i hver sin del av en tomannsbolig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...