AnonymBruker Skrevet 15. juli #1 Skrevet 15. juli Hva gjør dere? Vi har ikke katteluke så vi roper kattene inn for kvelden. Anonymkode: 68274...969
Millimani Skrevet 15. juli #2 Skrevet 15. juli Nå som hun er gammel og ikke er så interessert i å være ute lenger roper jeg henne inn. Da hun var yngre varierte det litt. Jeg har ikke katteluke, og det var heller ikke vanlig at hun nødvendigvis ville inn. Kattene er jo også natt-dyr som ser vel så bra i mørket.
Octopus Skrevet 15. juli #3 Skrevet 15. juli Nå har vi luke, men før ropte vi før vi la oss. De visste det var last call, så da kom de hvis de ville. Hvis det var veldig kaldt anstrengte vi oss for å få dem inn. Hvis det var varmt, lot vi dem være ute hvis de ikke kom.
AnonymBruker Skrevet 15. juli #4 Skrevet 15. juli Kommer litt an på. Hvis jeg bodde et sted med en del skog osv i nærheten, der det finnes rev med andre ord, ville jeg foretrukket å ta inn katten. Rever tar katter og rever er nattaktive dyr og våger seg inn i tettbygde strøk i stille netter. Grevling også. Anonymkode: 363eb...298
AnonymBruker Skrevet 15. juli #5 Skrevet 15. juli Vår katt kom inn om kvelden fra han begynte å være ute til han ble ett år nå i vår. Nå er han større, mer eventyrlysten OG det er sommer, så vi ser ikke snurten av ham før morgenkvisten. Jeg skulle gjerne hatt ham inne, med tanke på rev og grevling, men det er jo ikke så mye jeg får gjort med det når han ikke kommer inn. Anonymkode: f153b...ea4 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli #6 Skrevet 15. juli Vi har luke, men roper katten inn om kvelden av flere grunner 1. jeg orker ikke bli vekket av katten som går ut og inn 2. Det er rev og grevling i området 3. katten har tatt inn mus om nettene (kun om nettene, aldri om dagen), og jeg orker ikke våkne til et helvetes bråk når katten kommer inn med halvdøde mus til barna om nettene. Anonymkode: 278e9...bd3 2 1
Fjaselina Skrevet 15. juli #7 Skrevet 15. juli Vår katt er inne når han vil, men gjerne ute om natta om sommaren. Då lever han det gode liv, og så søv han heile dagen etter😄 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli #8 Skrevet 15. juli Går ut og inn som hun vil, har katteluke. Anonymkode: b1d86...5be
Mayamus Skrevet 15. juli #9 Skrevet 15. juli Har ikke katteluke. Orker ikke å få inn all fangsten hans. Men om sommeren får han være ute døgnet rundt. Om vinteren når det er kaldt så foretrekker jeg at han kommer inn. Han elsker å være ute, og banker på terrassedøren når han vil inn. Lite rovdyr i området, kun ørn egentlig. Og skulle han finne ut at han ikke vil komme inn om vinteren så har vi en hule ute han kan krype inn i for å holde varmen. Men er jo heller ikke ofte veldig kaldt her hos oss.
AnonymBruker Skrevet 15. juli #10 Skrevet 15. juli Det velger hun selv, hun vet jo når det er siste sjanse for å komme inn. På sommeren er hun ofte ute, men når det er kaldt kommer a inn. Anonymkode: 79776...e3b 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli #11 Skrevet 15. juli Vi får han inn før natten ja. Har ikke luke, kun et vindu han hopper inn og ut fra. Orker ikke å bli vekket midt på natten for at han ikke kommer seg inn, da vinduet er lukket på natten. Anonymkode: 165c0...2a7
AnonymBruker Skrevet 15. juli #12 Skrevet 15. juli Uaktuelt å ha utekatt uten katteluke. Anonymkode: 0c86a...c5b 1
Lillikill Skrevet 16. juli #13 Skrevet 16. juli Min er inne på natten. Eneste grunnen er at jeg ikke har noe interesse av å våkne av en katt som står å mjauer ved ytterdøren. Ellers er hun ute som hun vil. Har ikke katteluke.
Minya Skrevet 18. juli #14 Skrevet 18. juli Vi roper dem inn, mest av gammel vane fordi vi nylig flyttet og der vi bodde før var det to tilfeller av grevling som angrep og drepte katt. Ikke fordi grevling generelt angriper og/eller spiser katt, men fordi grevlingen kan være ekstremt territoriell og ikke alle katter er intelligente nok til å vite når de bør gi seg. Her vi bor nå, har vi planer om å sette inn en kattedør med automatisk lås slik at de alltid kan komme inn, men ikke gå ut igjen etter et spesifikt tidspunkt, slik at vi slipper å måtte stå opp og slippe dem inn hvis de bestemmer seg for å være ute kjempelenge. For det meste er de vant til å bli ropt inn i kveldinga, så de har for vane å komme inn en eller annen gang etter sju, men om sommeren kan det hende de finner på å være ute til elleve-tolv. Det har bare skjedd én gang etter at vi flytta at en av dem ikke kom inn før HrMinya stod opp for å drikke vann i halv ett-tida og slapp ham inn. Nå som det har vært så hinsides varmt har de til og med bare kommet inn for å slippe unna varmen mye tidligere på ettermiddagen og blitt inne resten av kvelden.
AnonymBruker Skrevet 18. juli #15 Skrevet 18. juli AnonymBruker skrev (På 15.7.2025 den 22.36): Kommer litt an på. Hvis jeg bodde et sted med en del skog osv i nærheten, der det finnes rev med andre ord, ville jeg foretrukket å ta inn katten. Rever tar katter og rever er nattaktive dyr og våger seg inn i tettbygde strøk i stille netter. Grevling også. Anonymkode: 363eb...298 Våre katter skremte alltid reven bort. Ville vært mer engstelig for grevling, eller gaupe (som tok en av våre katter). Anonymkode: 120fb...7ee
AnonymBruker Skrevet 18. juli #16 Skrevet 18. juli Vi slipper kattene ut før vi legger oss. De er alltid ute om natten og når vi ikke er hjemme. Anonymkode: 1a974...d68 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli #17 Skrevet 18. juli Vil ikke ha katteluke, vil vite hvor han er og ikke få levende mus tatt med inn. Han vet omtrent når han må komme på vinduet om kvelden for å rekke leggetiden min. I tillegg roper jeg alltid 2-3 ganger før jeg legger meg om han er ute. Han kommer nesten alltid inn om kvelden. En og annen natt, særlig når det er tropenetter, blir han ute. Da sitter han klar på morgenen 😁 har vann ute, men ikke mat for det blir bare stjælt av skjærer og nabokatter. Om vinteren er han ikke så lenge ute, og alltid inne om natta. Skulle han ikke kommet inn til kvelden da hadde jeg gått ut og lett, evt slumra på sofaen så jeg hører han med en gang på vinduet. Ute i 10-15 minus hele natta er ikke greit. Anonymkode: 8efb0...a3f 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli #18 Skrevet 18. juli Han er ute hele natta. Kommer på morgenen når jeg slipper ham inn. Går ut igjen før jeg drar på jobb. Han pleier å møte meg når jeg kommer hjem igjen. Er innom for litt mat og kos og slapper av. Er gjerne ute 1-2 ganger før jeg slipper ham ut igjen når jeg skal legge meg. Dette gjelder kun i sommerhalvåret og jeg ser litt ann på været. På vinteren er det omvendt. Han er inne på natta og når jeg er på jobb. Ute en tur tidlig morgen og går ut og inn når jeg har kommet hjem igjen. Har ikke katteluke. Anonymkode: 44fbf...c8a
AnonymBruker Skrevet 18. juli #19 Skrevet 18. juli AnonymBruker skrev (9 timer siden): Vi slipper kattene ut før vi legger oss. De er alltid ute om natten og når vi ikke er hjemme. Anonymkode: 1a974...d68 Jeg håper ikke dere gjør dette om vinteren også når gradestokken bikker tosifret, Anonymkode: 82f46...654 3
AnonymBruker Skrevet 18. juli #20 Skrevet 18. juli Frøkna er alltid innom natta. Anonymkode: 82f46...654
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå