Pawn Hearts Skrevet 16. juli #21 Skrevet 16. juli Jeg har verken sukker eller fløte i vanlig kaffe, men heller gjerne i en melkeskvett hvis det finnes. I espresso og cappuccino bruker jeg sukker, og jeg drikker gresk kaffe og frappé middels søt.
AnonymBruker Skrevet 16. juli #22 Skrevet 16. juli Melk, for at det ikke skal bli for sterkt for magen. Melken kjøler også ned slik at den kan drikkes med en gang Anonymkode: 97a80...93b 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli #23 Skrevet 16. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er vel bare folk over 80 som bruker fløte eller sukkerbit til kaffen. Anonymkode: f5cc1...0d2 Det er vel fordi cappuccino og lignende har tatt over. Og strengt tatt: forskjellen er ikke gedigen. ElectricScum skrev (1 time siden): Jeg tror ikke jeg har sett en sukkerbit siden 80-tallet. Jeg velger alltid svart kaffe, men kan fint drikke den med sukker, melk, fløte eller whatever hvis noen serverer meg det. Jeg er ikke kresen. Jeg har sukkerbiter i veska og i tursekken. Kaffe på tur når nye høyder med en søtbit til 👍 Anonymkode: 5ba2f...bf2 2
AnonymBruker Skrevet 19. juli #25 Skrevet 19. juli Jeg bruker aldri fløte eller sukker i kaffen. Kaffen skal være svart og sterk. Men kan godt spise en sukkerbit av brunt sukker eller 2 mens jeg nyter en kopp fersk kruttsterk kaffe. Kan også en sjelden gang spise en bit eller 2 med kandissukker ved siden av kaffen. Men det er ganske sjelden. Foretrekker svart kaffe. Anonymkode: e6ca7...396
AnonymBruker Skrevet 19. juli #26 Skrevet 19. juli Bruker melk, men jeg synes fløte er utrolig godt i kaffen når jeg får det. Anonymkode: e1b1a...b84
Alice123 Skrevet 19. juli #27 Skrevet 19. juli Drikker svart kaffe. Jeg har ikke tenkt over det før denne tråden, men det er hvertfall 10 (sikkert mer) år siden jeg sist automatisk fikk med sukkerbiter ved siden av kaffen
AnonymBruker Skrevet 19. juli #28 Skrevet 19. juli Jeg drikker som regel svart kaffe uten melk og sukker, men når jeg en sjelden gang bestiller cappuccino, liker jeg å strø bittelitt brukt sukker på melkeskummet og spise det. Anonymkode: 5e74c...5c1
AnonymBruker Skrevet 19. juli #29 Skrevet 19. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg drikker som regel svart kaffe uten melk og sukker, men når jeg en sjelden gang bestiller cappuccino, liker jeg å strø bittelitt brukt sukker på melkeskummet og spise det. Anonymkode: 5e74c...5c1 Brunt sukker! Ikke brukt 😅 Anonymkode: 5e74c...5c1 2 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli #30 Skrevet 20. juli Jeg er helt ny kaffedrikker og skjønner nå at jeg må ut og kjøpe kaffefløte, nam nam ☺️ Bruker melk i kaffen og har ikke prøvd sukker. Synes den er søt nok, vil anta det er melken som gjør det? Er så fersk at jeg ikke har prøvd svart kaffe enda. Som flere andre her, har jeg gode minner av besteforeldre som hadde sukkerbit i. Og en av mine venners bestemor, tok litt kaffe på skålen og slurpet i seg. Kjempekoselig minne! Hadde hun en sukkerbit i munnen, da hun gjorde dette mon tro 🤔 Anonymkode: 52a18...1dd
AnonymBruker Skrevet 20. juli #31 Skrevet 20. juli AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er helt ny kaffedrikker og skjønner nå at jeg må ut og kjøpe kaffefløte, nam nam ☺️ Bruker melk i kaffen og har ikke prøvd sukker. Synes den er søt nok, vil anta det er melken som gjør det? Er så fersk at jeg ikke har prøvd svart kaffe enda. Som flere andre her, har jeg gode minner av besteforeldre som hadde sukkerbit i. Og en av mine venners bestemor, tok litt kaffe på skålen og slurpet i seg. Kjempekoselig minne! Hadde hun en sukkerbit i munnen, da hun gjorde dette mon tro 🤔 Anonymkode: 52a18...1dd Var ofte vanlig med sukkerbit i munnen når de slurpet av skåla. Husker oldefar gjorde det ❤️ Å drikke kaffe slik ble litt som å slurpe vi når man er på vinsmaking. Ekstra smak kommer fram. Anonymkode: 5ba2f...bf2
Hanne67 Skrevet 20. juli #33 Skrevet 20. juli Fløte og sukker i kaffen blir jo som cappuccino idag. Jeg vil gjerne ha melk eller helst fløte i kaffen, - gjør den mindre sterk på smak. Og gjerne et kakestykke eller gjærbakst ved siden av, og evt. en sukkerbit. 😋
AnonymBruker Skrevet 20. juli #34 Skrevet 20. juli Både mine foreldre og besteforeldre måtte ha sukkerbiter til kaffen.Bestefar brukte Vikingmelk på boks til kaffen,mine foreldre brukte melk.Dette var på 60-70 tallet,så jeg er pensjonist nå.Men har aldri brukt sukker i kaffen.Den må være svart! Anonymkode: 55c90...2ac
AnonymBruker Skrevet 20. juli #35 Skrevet 20. juli Nei, jeg drikker bare svart kaffe. Jeg tilbyr gjester sukker, melk eller kaffefløte. Jeg liker heller ikke cappuccino eller cafe au lait. Anonymkode: 049bd...c45
Hareena Skrevet 20. juli #36 Skrevet 20. juli Nei, men på søndager og i ferien tar jeg en bit Melkerull til morgenkaffen. 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli #37 Skrevet 20. juli Litt på siden: Når jeg tar fly og ønsker kaffe (fortsatt gratis hos SAS) sier jeg alltid at jeg vil ha "svart kaffe", da slipper flyvertene å spørre om "melk/sukker til.... " Anonymkode: eaf77...2a1
AnonymBruker Skrevet 20. juli #38 Skrevet 20. juli AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Litt på siden: Når jeg tar fly og ønsker kaffe (fortsatt gratis hos SAS) sier jeg alltid at jeg vil ha "svart kaffe", da slipper flyvertene å spørre om "melk/sukker til.... " Anonymkode: eaf77...2a1 Min erfaring er at de ofte spør likevel. Anonymkode: 049bd...c45
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå