AnonymBruker Skrevet 15. juli #1 Skrevet 15. juli Bruker du fløte i eller sukkerbit til vanlig kaffe? Var mer vanlig før,da hørte fløte og sukker med på et kaffebord men er vel ikke så vanlig mer? Anonymkode: 5ba2f...bf2
Johan uten land Skrevet 15. juli #2 Skrevet 15. juli Nei, har aldri brukt - var vanlig før, ja. På kafeer fulgte det gjerne med sukkerbiter ved siden av. Som barn hadde jeg stor glede av disse - fikk dyppe dem i kaffe. Smakte nydelig av søt kaffe. Mine foreldre brukte verken sukker eller fløte, men det ble som regel tilbudt - sånn for snart femti år siden - så dabbet det av og det ble vel slik at folk måtte spørre etter. På fly på 70-tallet husker jeg også at de spurte om folk ville ha "svart" eller "hvit" kaffe - altså, det var så utbredt med fløte oppi at de serverte to varianter.... ... så tidene har endret seg. Selv synes jeg sukker i kaffe, i alle fall svart kaffe, inkluert espresso, nærmest blir ødelagt av sukker. I noen melkebaserte drikker kan det dog være OK med litt sukker, men helst uten. Søtt ved siden av - kjeks, sjokolade eller kake - ja, takk, sier jeg - det blir noe annet. 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli #3 Skrevet 16. juli Jeg blir ofte tilbudt fløte og sukker om jeg kjøper kaffe ute. Og jeg har alltid sukkerbiter stående og tar det til kaffen for å heve smaken. Anonymkode: 5ba2f...bf2
Million Skrevet 16. juli #4 Skrevet 16. juli Jeg bruker ikke sukker i kaffe, om jeg en sjelden gang drikker det, men må ha melk i for å ta brodden av den smaken. Sukker bruker jeg ikke fordi jeg synes kanskje det er greit å innskrenke mengden sukker man får i seg i det daglige. Ikke at jeg drikker noe særlig kaffe lenger (av andre grunner), men når jeg gjør det, er det uten sukker.
AnonymBruker Skrevet 16. juli #6 Skrevet 16. juli Hvis jeg er ute og får servert sukkerbiter til kaffen, så dypper jeg dem oppi og spiser. Det minner meg om barndommen, min oldemor som gjorde dette, og hvordan vi dyppet i hennes kaffekopp. Det er godt, men ikke en ting jeg gjør til hverdags. Melk eller fløte i kaffen bruker kun unntaksvis, men jeg kjenner en del som gjør det. Anonymkode: 09d25...417
Brunhilde Skrevet 16. juli #7 Skrevet 16. juli Dypper av og til en sånn stor, brun sukkerbit hvis jeg er på kafé, aldri sukker eller melk hjemme.
AnonymBruker Skrevet 16. juli #8 Skrevet 16. juli Drikker utelukkende ren espresso. Anonymkode: 44e7a...414
AnonymBruker Skrevet 16. juli #10 Skrevet 16. juli AnonymBruker skrev (14 timer siden): Bruker du fløte i eller sukkerbit til vanlig kaffe? Var mer vanlig før,da hørte fløte og sukker med på et kaffebord men er vel ikke så vanlig mer? Anonymkode: 5ba2f...bf2 Jeg bruker litt, kanskje ei halv ts, i en kopp, svart kaffe er litt sterkt for min mage. Anonymkode: 3b920...520
Stacy__ Skrevet 16. juli #11 Skrevet 16. juli Nei, ingen av delene. Men bruker gjerne melk i kaffen 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli #12 Skrevet 16. juli Det finnes de som bruker smør i kaffen. Ja, smør. Forkastelig. Fløte, sukker eller smør i kaffen hadde uansett vært dumpegrunn. Anonymkode: 1f437...632
Ellah Skrevet 16. juli #13 Skrevet 16. juli Bruker verken sukker, fløte eller melk i kaffen. En sjelden gang tar jeg meg en kaffe latte på kafe, den drikker jeg også uten sukker eller sirup. Ikke fan av søt kaffe. 1
LeannahDL Skrevet 16. juli #14 Skrevet 16. juli Jeg bruker kaffesirup med caramelsmak, og en skvett havremelk til frokostkaffen min.
AnonymBruker Skrevet 16. juli #15 Skrevet 16. juli Jeg bruker Oboy i kaffen min. Svart kaffe klarer jeg ikke. Men er jeg borte tar jeg bare litt melk i kaffen. Anonymkode: 6c123...384
AnonymBruker Skrevet 16. juli #16 Skrevet 16. juli Ikke sukker, men gjerne litt fløte, det er jo enda bedre enn melk. Anonymkode: 39a7f...a59
AnonymBruker Skrevet 16. juli #17 Skrevet 16. juli Det er vel bare folk over 80 som bruker fløte eller sukkerbit til kaffen. Anonymkode: f5cc1...0d2
ElectricScum Skrevet 16. juli #18 Skrevet 16. juli Jeg tror ikke jeg har sett en sukkerbit siden 80-tallet. Jeg velger alltid svart kaffe, men kan fint drikke den med sukker, melk, fløte eller whatever hvis noen serverer meg det. Jeg er ikke kresen.
AnonymBruker Skrevet 16. juli #19 Skrevet 16. juli Jeg drikker kun svart kaffe. Alltid gjort det. Anonymkode: 767aa...ea5
Perelandra Skrevet 16. juli #20 Skrevet 16. juli Jeg kan godt ha en fløteskvett i kaffen, men bruker ikke sukker. Min mamma hadde kaffeservise med fløtemugge og sukkerskål som hun pleide å bruke når vi fikk gjester. Å servere kaffe med fløte og sukkerbiter var helt vanlig i barndommen min på 70-tallet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå