AnonymBruker Skrevet 15. juli #1 Skrevet 15. juli Istedenfor vanlig bankkort i dagligvarebutikker etc. Er det forskjellige tilbydere/apper, hva er i så fall å anbefale? Aldri betalt med mobilen utenom Vipps før. Anonymkode: 281f0...fe1
AnonymBruker Skrevet 15. juli #2 Skrevet 15. juli Bruker Google wallet, funker bra. Anonymkode: b8287...6e9 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli #3 Skrevet 15. juli Om du har Android: google wallet/android pay Om du har iPhone: Apple Pay Anonymkode: 7bc04...31a 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli #4 Skrevet 15. juli Jeg bruker Apple Pay, Coop Pay og Trumf Pay Anonymkode: e6df6...a80 1
Titania Skrevet 16. juli #5 Skrevet 16. juli I tillegg til de som er nevnt, kan du jo bruke vipps istedenfor bankkort også, men det virker bare i Norge. Og usikker på om alle banker er med på det.
AnonymBruker Skrevet 16. juli #6 Skrevet 16. juli Jeg bruker stort sett klokka, men har også apple pay. Anonymkode: 198d0...be8
AnonymBruker Skrevet 16. juli #7 Skrevet 16. juli Har brukt Google wallet i to år, har aldri med kort. Funker fjell. Anonymkode: b03c7...360
AnonymBruker Skrevet 16. juli #8 Skrevet 16. juli Jeg har brukt apple pay i mange år no. Veldig sjeldent jeg bruker fysiske kortet mitt. Jeg blir satt ut de få gangene jeg må bruke det. Ig hvert fall når jeg må trykke kode. Har nesten glemt den siden jeg bruker det så sjeldent. Anonymkode: 06d82...73e
Snublefot62 Skrevet 16. juli #9 Skrevet 16. juli Den mest sømløse opplevelsen får du når du bruker X Pay (Apple Pay, Google Pay, Garmin Pay ...) som hører til den platformen du bruker mest. For meg er det Apple Pay siden jeg enten har med iPhone eller Watch med i butikken når jeg trenger å betale. Vipps er en vits i forhold. De prøver å få det til å bli en stor ting - men de mangler brukervennligheten til resten, og de gir ingenting ekstra. Til sammenligning har du Coop Pay, Trumf Pay og mange lignende. De er ofte lik å bruke som Vipps men gir kundefordeler i den kjeden du handler. Bruker jeg Trumf Pay for eks får jeg 1% ekstra Trumf-bonus hver gang. Den ekstra bonusen kan være verdt det lille ekstra styret. Så finnes det virtuelle banker som Curve, Lunar og Revolut. Litt forskjell på hvordan de er å bruke, men likheten er at alle gir deg et kort du legger inn i X Pay som du bruker, og så går pengene enten ut av konto hos de eller blir direkte trukket fra et annet kort du har. Jeg foretrekker å bruke Curve via Apple Pay i utlandet. Butikken får da presentert Curve kortet mitt som trekker direkte fra mitt norske bankkort. Ganske enkelt fordi dersom det mot all formodning skulle bli stjålet og misbrukt så er det veldig lett å få nytt direkte og umiddelbart i appen uten at andre har sett mitt egentlige kort. Dette er egentlig litt overdrevent siden det å bruke X Pay uansett legger på et ganske sikkert lag. I Norge bruker jeg de ulike kjedene sin løsning (Trumf Pay for det meste) eller mitt norske bankkort via Apple Pay.
AnonymBruker Skrevet 16. juli #10 Skrevet 16. juli Takk for svarene. Tror jeg prøver Google først. Anonymkode: 281f0...fe1
AnonymBruker Skrevet 16. juli #11 Skrevet 16. juli Brukes disse andre på samme måte som Vipps? Anonymkode: 2eec3...c47
Snublefot62 Skrevet 16. juli #12 Skrevet 16. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Brukes disse andre på samme måte som Vipps? Anonymkode: 2eec3...c47 Nei. Det er forskjellige måter de fungerer på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå