Gå til innhold

Hjelp til valg av kjøkkenmaskin !!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei

Jeg vet det er masse tråder om hjelp til å velge kjøkkenmaskiner. Men jeg finner ikke akkurat det jeg leter etter. 

Jeg leser ofte at mange kjøkkenmaskiner funker til "små deiger", hva legger dere i små deiger?

I brøddeiger baker jeg stort sett ikke med mer enn ca 6-700g mel, halv grov type. Kanskje mer ved pizzadeiger, focaccia etc. Kan potensielt lage gjærbakst med 1kg hvetemel men stort sett er det ikke mer enn det. 

Har noen tips til kjøkkenmaskin? Ankarsum er flott men alt for dyrt til mitt bruk. Ser jo helst etter noe på en rundt 3000K +-. Helst ikke så tung 😅

Endret av lakmadiri
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kenwood er bra maskiner og de finnes i flere prisklasser.

Er en fordel om det er litt tyngde på maskinen så du slipper å stå å passe på at den ikke deiser i gulvet under letingen 😉

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker kenwooden min, byttet ut tre andre maskiner med tilbehør til den, og er så mye mer fornøyd. 👌

Anonymkode: f468a...54b

• Hjerte 1
Skrevet

Tusen takk begge to. Jeg har sett på kenwood chef xl. Tror dere det vil være en som vil gjøre jobben med det jeg planlegger for eller vil maskinen kanskje bli for stor?

Skrevet

Når jeg kjøpte min kenwood fulgte det med to bakeboller sånn at maskinen taklet både store og små deiger. Mener jeg har en chef xl.

Skrevet
forkjølajente skrev (1 time siden):

Når jeg kjøpte min kenwood fulgte det med to bakeboller sånn at maskinen taklet både store og små deiger. Mener jeg har en chef xl.

Sjekka opp. Lurer på om du har en major titan eller liknende. Den kom med to ulike størrelser på bollen. 

Uff vanskeligere å velge kjøkkenmaskin enn grønnfarge til soverom 🫨 aner jo ikke hva som dekker behovet mitt

Skrevet

Jeg har Kenwood Major, ser den selges for ca 3000 nå. Stålbolle. Veldig fornøyd. Aner ikke mel mengde i gjærbakst fordi jeg aldri veier/måler melet, men jeg bruker opp til ca 1,2-1,3 liter væske uten problem. Har prøvd med 1,5 liter også men da jobber den litt tungt og det ble problem med at deigen snor seg oppover eltekroken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...