AnonymBruker Skrevet 15. juli #1 Skrevet 15. juli Hei. I fjor mistet eg hunden min. Hadde fra før av 2 katter, den ene leken og den andre bedagelig, valgte å få ein liten pus til som lekekompiss til den yngste, er harmoni i heimen, dei går bra ilag og sover stort sett i høyden, leiligheten er nesten 70kvm og me har stor terasse dei boltre seg på. Tenkte å vente til me fekk større plass før eventuelt ny hund, er redd det blir for mye med 4 dyr, selvom kattene stort sett holder seg i høyden, liker også å ligge oppe i andre etage (liten halvetasje med gang og soverom. No har min veninne vært i meg om 2 ganger om eg kunne tenkt meg å overta hennes hund, en 3 år gammel lydig og rolig Golden. Det er ikkje 100% bestemt at hunden blir omplassert enda, hun har begynt å slite litt med helseplager i rygg og ledd og er blitt alenemor. Har hatt Golden i 12 år, så veit koss rasen er. Drømmen var å etterhvert få en halvvoksen, da både eg og samboer er i full jobb, så denne er jo egentlig perfekt, den er rolig, snill, drar ikkje, vant med katt og er god på å være alene (selvsagt er dette noko som eventuelt må gå seg til gradvis her). Våre katter er vant med hund og opptrer behersket og nysgjerrig når vi får hundebesøk. Blir det helt feil og sei vi vil prøve, har litt lyst, men må tenke på dyrene ikkje meg selv. Samboer sier det er greit for han dersom dyrene går ilag, men er sååå i tvil om det blir ansett som dyremishandling å ha så mange i ein leilighet? Anonymkode: 31941...81e
Gliffy Skrevet 15. juli #2 Skrevet 15. juli Det går helt fint mener jeg. Hunden skal jo få turene sine ute og kattene kan gå ut også, så de har jo i realiteten mer plass. En hund trenger egentlig ikke så mye plass inne, når den får nok turer og stimuli ute.
AnonymBruker Skrevet 15. juli #3 Skrevet 15. juli Liten plass er bare et problem om kattene er skeptisk på hunden eller motsatt, og det da blir ubehagelig for de å bevege seg fritt (gå forbi hverandre med liten avstand). Inne skal man jo være rolig uansett. Så lenge hunden får turene den har behov for, og kattene får alle behov dekt, så er det ikke et problem at hjemmet er lite. Det går an med en prøveperiode: avtal med din venninne at dere tar inn hunden i noen uker. Da får dere sett om det fungerer bra eller ikke. Regner med at din venninne gjerne ønsker at hunden kommer til riktig hjem. Om det ikke fungerer hos dere, er det ikke riktig hjem, men fungerer det bra, så er jo det kjempeflott for alle. Anonymkode: 91c38...f45 1
Gaia Skrevet 15. juli #4 Skrevet 15. juli (endret) Hadde aldri orket å ha tre katter og en hund uansett størrelse på bopel. Ikke hadde jeg tatt meg råd til det heller. Det koster ikke bare for mat, men man må jo ta i betraktning at hundehold krever mer penger til dyrlege og forsikring, sammenlignet med katter. Endret 15. juli av Gaia 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli #5 Skrevet 15. juli Avtalen om me sier ja, er etterhvert å prøve en liten stund ja, litt helger først, så for en lengre periode, kattene blir selvsagt første prioritert om det ikke går. Anonymkode: 31941...81e 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli #6 Skrevet 16. juli For mange dyr på et såpass begrenset areal Anonymkode: 4dfd3...f2a
svartkatt Skrevet 16. juli #7 Skrevet 16. juli Har hunden vært på besøk hos deg? Ville hvertfall ikke avgjort noe før det.
AnonymBruker Skrevet 16. juli #8 Skrevet 16. juli Gaia skrev (11 timer siden): Hadde aldri orket å ha tre katter og en hund uansett størrelse på bopel. Ikke hadde jeg tatt meg råd til det heller. Det koster ikke bare for mat, men man må jo ta i betraktning at hundehold krever mer penger til dyrlege og forsikring, sammenlignet med katter. Og dette var relevant i tråden hvordan? Jeg har ikke lyst på geiter så da har jeg ikke geiter. Enkelt og greit. Så holder jeg meg også ute av diskusjoner rundt geitehold siden de kan forbeholdes folk interessert i temaet. Anbefaler at du tar semme fremgangsmåte i fremtiden. Anonymkode: 71a8d...92e
AnonymBruker Skrevet 16. juli #9 Skrevet 16. juli svartkatt skrev (2 timer siden): Har hunden vært på besøk hos deg? Ville hvertfall ikke avgjort noe før det. Nei, eg har passet den i eigers hjem, og vært på turer sammen med eiger ilag med min egen hund. Planen er å først starte med noen besøk, se hvordan det går, så etter hvert passe enn helg om det går bra, så en lengre prøveperiode. Berre lufter tanken om det er dårlig ha 4 dyr i leilighet under 70kvm, uansett om det vil gå bra eller ikkje. I utgangspunktet hadde eg jo ikke tenkt ny no, men så kom veninna mi da, og føler vertfal eg og samboer må vurdere det. Han sier han vil prøve å sjå, har snakket om at han ønsker Golden som neste hund og gjerne da en litt voksen siden vi er vi begge er i jobb, men eg føler litt på at da vi fikk den siste katten, så gav vi fra oss muligheten til hund no, kan vi virkelig ha flere, blir det overveldende for folk å komme inn? Vi har foresten skikkelig luftrenser med vifte, så fikk komplimanger da vi hadde 2 katter og en hund inne, over at det luktet ikke noe særlig dyr. Anonymkode: 31941...81e
Gaia Skrevet 16. juli #10 Skrevet 16. juli AnonymBruker skrev (4 timer siden): Og dette var relevant i tråden hvordan? Jeg har ikke lyst på geiter så da har jeg ikke geiter. Enkelt og greit. Så holder jeg meg også ute av diskusjoner rundt geitehold siden de kan forbeholdes folk interessert i temaet. Anbefaler at du tar semme fremgangsmåte i fremtiden. Anonymkode: 71a8d...92e Dette er relevant i vurderingen for om man skal ha enda et dyr i familien. Mange tenker ikke på hvor kostbart det kan være å ha dyr når de vurderer å anskaffe seg et. De tenker bare at det skal bli så koselig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå