Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

TS - du må klage til Babbel, det er jo de som har tatt betaling for en tjeneste du ikke har bestilt. 

Anonymkode: d38b8...e71

Nettopp. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er ikke lovlig hvis prisen ikke er tydelig opplyst om. 

TS - du må klage til Babbel, det er jo de som har tatt betaling for en tjeneste du ikke har bestilt. 

Anonymkode: d38b8...e71

Kan prøve, men tviler på at det går, er et tysk firma som tilbyr språktjenester.

Har såklart meldt det inn, men har ingen tro på at strex gidder å gjøre noe med det.

Skrevet
Gaia skrev (1 minutt siden):

Jeg betaler ikke for å verken ringe eller sende meldinger på mitt mobilabonnement, jeg. 

Har sjelden noe ekstra på faktura, og sjekker opp med en gang det går noen kroner over normal abonnementpris (f.eks. 5-sifrede numre).

Ja har nok lært jeg også. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
timbar skrev (4 minutter siden):

Jeg har aldri godkjent denne appen så svindel må det være. Det eneste jeg har godkjent er noen bussbilletter jeg kjøpte. Så er 100% sikker på at dette er svindel. Heller ingen liten skrift. 

Forklaringen ligger i kjøp via app. Du trykke på noe du ikke har forstått hva du trykker på, var beskjeden jeg fikk da jeg gikk videre til Telia med saken. De var hjelpsomme den gang da. 

Gaia skrev (2 minutter siden):

Jeg betaler ikke for å verken ringe eller sende meldinger på mitt mobilabonnement, jeg. 

Har sjelden noe ekstra på faktura, og sjekker opp med en gang det går noen kroner over normal abonnementpris (f.eks. 5-sifrede numre).

Og slik forblir det inntil du e ruheldig og trykker på noe, du aldri skulle trykket på, slik u.t. Gjorde. 
Alfa og omega her e rå følge med på ha fakturaene inneholder av poster som vi skal betale for. 

Anonymkode: bcece...9ef

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Gaia skrev (3 minutter siden):

Nettopp. 

Feil. Hun har en kontrakt med One Call om telefoni m.m. hun har ingen avtale med Babbel. 
Babbel har en avtale med One Call. Babbel og ts har ingen privatrettslige avtaler. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Feil. Hun har en kontrakt med One Call om telefoni m.m. hun har ingen avtale med Babbel. 
Babbel har en avtale med One Call. Babbel og ts har ingen privatrettslige avtaler. 

TS har måttet trykket på et eller annet for å ha opprettet dette gjennom Strex; alstå er det Babbel hun må anmelde. Ikke Strex, og i alle fall ikke One Call.

Men Strex bør uansett være forsiktige med hvem de inngår avtaler med. Når det klages så mye på Babbel som det gjør, bør STrex la være å ha avtale me dem. 

AnonymBruker
Skrevet
timbar skrev (27 minutter siden):

Jeg har aldri godkjent denne appen så svindel må det være.

Så utrolig enkel og ansvarsfraskrivende tankegang. Jeg får litt assosiasjoner til han stupe-Harry i Oslo, som forsøkte å saksøke kommunen fordi at han stupte uten å sjekke forholdene først.

Anonymkode: 958f5...51e

AnonymBruker
Skrevet
timbar skrev (21 timer siden):

Egentlig burde jeg gå til politiet med dette, men de vil neppe gjøre noe så prøver å advare her.

Ettersom telefon regningene mine begynte å stige sakte men sikkert, og for juni oversteg det 1000 kr pr.måned, logget jeg inn på one call som er min mobil operatør.

Og oppdaget at store deler av regningeb besto av et svindelforsøk som kaller seg " Babbel" av en eller annen merkelig grunn har klart å trekke meg tusenvis av  kroner i løpet av et år. 

Små beløp i starten og så har det økt på, Visste ikke engang hva var og dette styres fra Hamburg. Hvordan de har klart å komme seg inn via strex er et mysterium. Nå er tjenesten slettet for mitt vedkommende, men vil advare andre.

Har klaget til Strex som visstnok bryr seg midt bak.  Så eneste jeg kan gjøre er å advare andre.

Babbel er jo en legitim tjeneste som fakturerer deg. De fleste tilfellene som dette vil være folk som har tegnet abonnement, men glemt det.

De er ikke en svindelaktør.

Vil tro det ordner seg med dialog, men har ikke lest hele tråden.

Anonymkode: 2c300...ccc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men, å si "se opp for Strex" pga. svindel, blir det samme som å si "se opp for VIPPS, fordi det blir mye brukt til svindel".

Eller paypal, mastercard og mer til.

Anonymkode: 2c300...ccc

• Liker 2
  • 2 uker senere...
Skrevet

Tråden er ryddet for latterliggjøring. Matas, mod. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...