Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det er ekte pedofile overgripere som blir tatt, men også de som feilaktig blir anklaget. Problemet er at de ofte er vanskelig å skille mellom disse to. Da tenker jeg det ville vært bedre at de tok disse bevisene til retten enn å banke personen.

Anonymkode: 819ab...826

Justismord av staten skjer helt tiden, det gjerne etter etterforskning. Private vigilanter som ikke vet hva bevisførsel er har ingen rett til voldsbruk.

Anonymkode: 95216...1a0

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

Kansje upopulær mening, men de gir meg litt håp i at det finnes gode menn der ute. 

De gjør det menn skal; beskytte. 

For samfunnet beskytter oss ikke mot pedofile som misbruker og utnytter sårbare mindreårige. Straffene er for lave, og de blir skjermet for omverdenen. De som blir dømt får leve videre uten store konsekvenser for det meste. Det er feil. Synes jeg.

Endret av Elidaa
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Da rettsvesenet etter 2 verdenskrig ikke hadde kapasitet til å forfølge mer en de mest prominente tyske nazi lederne, satte militæret sammen "hit squads" som tok med folk ut i skogen og avrettet dem uten dom og rettsvesen.

De ble identifisert og skutt i hodet og fjernet fra samfunnet like etter krigen, kall det hva du vil det var veldig effektivt i tider der rettsvesen og politi ikke makter å ta kriminelle. 

Pedoer er jo ikke akkurat på toppen av "care" lista til folk så de får nok holde på.

Endret av NakenPanda
  • Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jeg bare lurer på hvorfor ikke politiet gjør dette? Hvorfor er der så lett for pedojegere å få fatt i disse, mens politiet folder hender?

................

Anonymkode: 1f75d...d29

Politiet driver ikke med provokasjoner, og de må kunne bevise straffbare forhold før de fremstiller noen for eventuell pådømming i retten.  

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke alle pedofile mennesker begår overgrep. Det finnes mange pedofile som erkjenner hvilke følelser de har, men som likevel aldri handler på dem. De vet at det å skade barn er galt, og de velger å ta ansvar ved å sette grenser for seg selv og søke hjelp hvis de trenger det.

Jeg mener det blir feil å jakte på noen bare fordi de er pedofile. Følelser i seg selv kan man ikke kontrollere – det man derimot kan kontrollere, er handlingene sine. Det er overgrep som skal fordømmes, ikke det å være en person med en seksuell følelse man ikke har valgt og aldri har handlet på.

Hvis det å ha tanker eller følelser alene var nok til å straffes, tror jeg mange av oss hadde vært i trøbbel. Jeg har selv hatt tanker jeg vet det ville vært galt å følge – som å slå tilbake i sinne, si noe jeg vet ville såret noen, eller bryte regler i frustrasjon. Men jeg har ikke gjort det, fordi jeg vet forskjellen på rett og galt. På samme måte finnes det pedofile mennesker som aldri gjør noe galt, fordi de tar det ansvaret samfunnet forventer av dem.

Ok, det var vel ikke så vanskelig å forstå at jeg mente de som har begått overgrep? Dette inkluderer alt av overgrep, også nedlasting av pedofile videoer o.l  

Det er vel ganske vanskelig å jakte på en pedofile som aldri har begått overgrep eller lastet ned video?  Eller? 

Anonymkode: 1afab...2cf

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg vil også minne om at mange av disse "pedojegerene" har gått etter menn som de har lokket til seg på forumer med det de har utgitt seg for å være 15 årige jenter. Det er under den seksuelle lavalder i Norge, men bare så vidt, og mange andre europeiske land har en seksuell lavalder på 14 år eller 15 år.

Det er fortsatt norsk lov som gjelder.

Og mange oppsøker bevisst jenter under 16.

Anonymkode: 5fe44...420

• Liker 1
Skrevet

De har en sånn grupper her i Tønsberg også de holder til på Tønsberg Gamle Kirkegård ved Mariakapellet var en fyr der som ble grisebanket håper de tok rette person men jeg syns ikke Kirkegården er rette stedet for å utsette mennesker for vold kjenner nå flere som er redde for å besøke sine kjære på den kirkegården blir det falskt rykte så ligger man rett ut når man var og stelte graver 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Nei, det holder med at noen sender en melding til disse såkalte jegerne og ber de «ta han».

I mange av tilfellene har det aldri vært noe form for bevis.

NakenPanda skrev (6 timer siden):

Da rettsvesenet etter 2 verdenskrig ikke hadde kapasitet til å forfølge mer en de mest prominente tyske nazi lederne, satte militæret sammen "hit squads" som tok med folk ut i skogen og avrettet dem uten dom og rettsvesen.

De ble identifisert og skutt i hodet og fjernet fra samfunnet like etter krigen, kall det hva du vil det var veldig effektivt i tider der rettsvesen og politi ikke makter å ta kriminelle. 

Pedoer er jo ikke akkurat på toppen av "care" lista til folk så de får nok holde på.

Tror det Tyskerne holdt på med var godt dokumentert av motstandsbevegelsen så de droppa rettsaken og avretta  Tyskerne direkte 

AnonymBruker
Skrevet

Støtter de og forstår de! Når rettsvesenet og politiet ikke fungerer optimalt så er det fullt forståelig at folk vil ta disse avskummene av noen «folk». 

Anonymkode: fcf38...c1c

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Maskinfører skrev (12 minutter siden):

Tror det Tyskerne holdt på med var godt dokumentert av motstandsbevegelsen så de droppa rettsaken og avretta  Tyskerne direkte 

Noen kanskje mange fra SS ble identifisert pga tatoveringen med blodtype som de hadde) så neppe alle, britene gjorde det samme i kolonier (Kenya og og Palestina Malaysia) de drepte motstandsfolk og anti britiske individer.

Skrevet
AttilaTheHun skrev (På 15.7.2025 den 18.01):

Hva er tankene rundt såkalte «pedojegere», innafor å ta loven i egne hender?

Det er helt innafor, slike avskum må tas hardt. De skal stoppes for enhver pris! p

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.7.2025 den 16.18):

Nei, det holder med at noen sender en melding til disse såkalte jegerne og ber de «ta han».

I mange av tilfellene har det aldri vært noe form for bevis.

dette er totalt feil… jeg kjenner mange som er aktive i miljøet og de tar ingen uten bevis.

Anonymkode: c8b92...d18

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
jaeols skrev (På 18.7.2025 den 16.30):

Det er helt innafor, slike avskum må tas hardt. De skal stoppes for enhver pris! p

Her er nettopp problemet.  

Hva du definerer som avskum og hvem jeg definerer dette som er forskjellig.  

For meg er avskum folk som ikke er hyggelig med butikkansatte, og folk som sitter med mobiltelefon rundt barna sine. 

Jeg tenker vi kjører dem igjennom en kvern!

Anonymkode: e5663...cf5

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet (endret)

Det er de som forgriper seg på folk (både barn og voksne) for å vise makt, ikke fordi de er tiltrukket av dem. Jeg tror det er dette hun prøver å formulere, at man ikke trenger å være pedofil for å overgripe et barn, selv om det er vanligste årsak.

Fjernet sitat av slettet innhold. Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er de som forgriper seg på folk (både barn og voksne) for å vise makt, ikke fordi de er tiltrukket av dem. Jeg tror det er dette hun prøver å formulere, at man ikke trenger å være pedofil for å overgripe et barn, selv om det er vanligste årsak.

Der har vi tåkeleggingen en smarting har funnet på for å gjøre det lettere for den pedofile. Man må ha pedofile følelser for å forgriper seg på et barn. Hvordan ellers klarer et sånt kryp å gjennomføre? Jeg kan tenke hundre andre ting man kan gjøre for å vise makt og som ikke innbefatter misbruk av uskyldige barn. Tåkelegging!!!

Har man begått overgrep mot barn, så er man pedofil. Og når man itillegg gjør det flere ganger, så hjelper ingen " unnskyldning".

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Burde blitt opprettet en gruppe som gikk etter pedeojegere, og som behandler pedojegerne likt som pedojegerne behandler de pedofile.. 

Anonymkode: 4224c...6db

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Burde blitt opprettet en gruppe som gikk etter pedeojegere, og som behandler pedojegerne likt som pedojegerne behandler de pedofile.. 

Anonymkode: 4224c...6db

Ja buhuuuu...stakkars de små ekle "jeg-er-egentlig-ikke-pedofil" pedoene....snufs.

• Liker 1
Skrevet

Pedofile gir meg frysninger nedover ryggen. Jeg har sittet på fly sammen med en som (var tydelig beruset) men hadde 0 problemer med å breie ut i opp mot en time hva han hadde gjort,og hva han skulle gjøre med unge jenter fra 12-15 år gamle i utlandet. Muligens bare preik,men det er det nærmeste jeg selv har vært noen åpenbar pedofil. Heldigvis har jeg jo ikke følt pedofili på kroppen utover dette. Har ikke opplevd misbruk,eller hørt om det i yngre alder.

Det som derimot gir meg minst like frysninger nedover ryggen er store grupper med mennesker som mener de har retten på sin side til å henge ut personer offentlig. Det er ikke bare et tilfelle der dette totalt har mislykket,da de har ødelagt familjens navn og rykte,og i enkelte tilfeller til og med hengt ut feil person. Personer som snakker høylydt om hvor stor tiltro de har til politi og rettsvesen,men likevel ender med å ta loven i egne hender. Grusomt og ondskapsfullt. Driter i hva dere sier "Men hva med offerene" ja det er fælt for offerene,men har dere tiltro til systemet,eller ønsker at folk skal rette seg etter loven,så kan man bare ikke starte lynsjegrupper på Facebook osv. Voksne folk som fullstendig tilter og heier fram disse pedojegerene (helt sikkert pga traumer fra barndommen) men det går bare ikke an! Sån samfunn kan vi ikke ha,selv om dere ønsker hevn over alle som gjorde dere urett. Det gjelder jo forøvrig alt som har med hevn å gjøre. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Der har vi tåkeleggingen en smarting har funnet på for å gjøre det lettere for den pedofile. Man må ha pedofile følelser for å forgriper seg på et barn. Hvordan ellers klarer et sånt kryp å gjennomføre? Jeg kan tenke hundre andre ting man kan gjøre for å vise makt og som ikke innbefatter misbruk av uskyldige barn. Tåkelegging!!!

Har man begått overgrep mot barn, så er man pedofil. Og når man itillegg gjør det flere ganger, så hjelper ingen " unnskyldning".

Dette er blitt forsket på. Overgrep er alltid galt, det finnes ingen unnskyldning. Det som sies er at ikke alle overgripere er pedofile, men alle overgripere er jævlige mennesker. Slutt å misforstå med vilje.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette er blitt forsket på. Overgrep er alltid galt, det finnes ingen unnskyldning. Det som sies er at ikke alle overgripere er pedofile, men alle overgripere er jævlige mennesker. Slutt å misforstå med vilje.

Pedofile er pedofile. Ingenting å misforstå. En psykiater sa at man må ha pedofile følelser for å begå overgrep. Normale folk ville heller dødd enn å begått overgrep mot barn. Sier vel egentlig alt, gjør det ikke?

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...