Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er en grunn til at de ikke bare melder dem til politiet, men bruker hendelsen som innhold i sosiale medier.

Dette går selvsagt sterkt utover uskyldige familiemedlemmer. Det finnes flere eksempler på liv som har blitt ødelagt fordi noen har blitt stemplet som "den med pedo-pappa" eller lignende.

Så om en støtter disse så støtter man samtidig straff til alle de uskyldige rundt.  

• Liker 8
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

...fy faan så dere fokuserer på de stakkars pedofile og deres familier. Hva er det med folk? Hva alle de som er helt ødelagte etter disse? 

Åååå stakkars pedofile. Jeg kjenner jeg blir så sint. Er dere i slekt med pedoer hele gjenget, eller hva går det i? Ingen sympati med alle de ødelagte familiene til pedoofre, eller bare direkte ofre? ...der noen av dem sikker er med i disse gruppene? 

Anonymkode: 1f75d...d29

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ser at du  støtter jegerne.  Men du hadde kanskje ikke vært like fornøyd om sønnen din på 30 år  hadde blitt banket til døde fordi han prøvde å ligge med en 15 åring.  

Min egen (teoretiske) sønn hadde jeg blitt lei meg for at døde uansett årsak. Han hadde selvsagt fortjent det, men jeg hadde fremdeles blitt lei meg.

Anonymkode: 626a5...ac6

Skrevet
Gregarious skrev (2 timer siden):

Det er en grunn til at de ikke bare melder dem til politiet, men bruker hendelsen som innhold i sosiale medier.

Dette går selvsagt sterkt utover uskyldige familiemedlemmer. Det finnes flere eksempler på liv som har blitt ødelagt fordi noen har blitt stemplet som "den med pedo-pappa" eller lignende.

Så om en støtter disse så støtter man samtidig straff til alle de uskyldige rundt.  

De melder til politiet også, folkene bak kanaler som Skeeter Jean, CourtneyElizXbeth og Trilogy Media har fått arrestasjoner mange ganger, og de holder fortsatt på: 

Skrevet
Maia70 skrev (2 timer siden):

De melder til politiet også, folkene bak kanaler som Skeeter Jean, CourtneyElizXbeth og Trilogy Media har fått arrestasjoner mange ganger, og de holder fortsatt på: 

Dette er ren kommersialisering av tragedier. At personene blir dømt, rettferdiggjør på ingen måte all den lidelsen som påføres deres pårørende.
Disse kanalene tjener enorme summer på dette, det handler ikke om omtanke, men om profitt.

Men hvis man først aksepterer dette, hvorfor stoppe der? Hvorfor ikke gjøre underholdning ut av andre alvorlige forbrytelser også? Tydeligvis spiller det ingen rolle hvem som får livene sine ødelagt i kryssilden, så lenge vi får underholdning og kan se kriminelle bli avslørt.

Samtidig vet vi at de fleste av disse menneskene, selv om de blir dømt, en dag skal tilbake til samfunnet. Og vi vet at sjansen for rehabilitering er langt større dersom man bevarer noe av den sosiale tilknytningen og selvfølelsen.
Kaller man et menneske et monster ofte nok, så er det også det det risikerer å bli.

Det finnes dessuten eksempler på at uskyldige har blitt feilaktig anklaget og senere tatt sitt eget liv som følge av presset.

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Helt greit. Pedofile fortjener forfølgelse for liv de har ødelagt. At deres pårørende eventuelt blir berørt, er den pedofile sitt ansvar.

Mange skjebner gitt!

Noen blir misbrukt av syke folk og noen blir påført skam pga det den pedofile har gjort. 

Men jeg er team pedojeger. Bare ta dem og sett dem i gapestokk!

Anonymkode: 1afab...2cf

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Disse folka er farlige kriminelle. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner jeg er delt…

Støtter ikke borgerverntanken men at menn som aktivt vil treffe noen under den seksuelle lavalder er noe som bør få konsekvenser.

Jeg har sett mange av videoene (usladdet på X) og om de skjermdumpene  av meldinger som er lagt inn stemmer er det mange voksne menn som har sendt nakenbilder og seksualisert prat til noen de har fått vite er under 16 år.

Nå er dette en fiktiv jente/gutt men at de faktisk har møtt opp viser intensjonen om en mulig handling de vet er ulovlig.
Denne gangen var det fake, men kunne like godt å kommet i prat med en reell person under 16 år.

Anonymkode: 5fe44...420

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Mange av de såkalte "pedojegerne" er folk som mener de lovlig kan ta politiets rolle. Og en del gjør dette som et alternativ til kriminalitet da mange saker har endt i vold og utpressing. Man kan mislike dette så mye man vil, men det er ikke vanlige folks oppgave å gjøre dette. Vi har et rettsapparat. Om det ikke alltid funker optimalt får så være; vi kan uansett ikke ta loven i egne hender.

Det er også en grunn til at politiet svært sjelden går ut med navn og bilder av den de har tatt. Dette skyldes at samfunnet ikke har noe med det. Og det vil også skåne overgriperens familie. Når slike pedojegere tar seg friheten til å offentliggjøre navn, bilder og film så er det fordi de mener de fortjener det. De tenker ikke at de risikerer å ødelegge flere personers fremtid.

Folk som forsøker å både være politi og dommer må bare ta seg noen boller!

Anonymkode: 68d32...2e0

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

«Pedojegere» er oppmerksomhetssyke personer som utnytter andres lidelse for å bli berømte.

De bryr seg sjelden om at ofrene ikke ønsker at hele verden skal få vite hva de har vært gjennom. De gjør heller ikke grundige undersøkelser for å sikre at personen de «outter» faktisk er skyldig. Flere uskyldige har blitt feilaktig anklaget og til og med banket opp av disse «pedojegerne». Deres oppførsel er helt uakseptabel og må fordømmes.

Anonymkode: 819ab...826

• Liker 4
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

«Pedojegere» er oppmerksomhetssyke personer som utnytter andres lidelse for å bli berømte.

De bryr seg sjelden om at ofrene ikke ønsker at hele verden skal få vite hva de har vært gjennom. De gjør heller ikke grundige undersøkelser for å sikre at personen de «outter» faktisk er skyldig. Flere uskyldige har blitt feilaktig anklaget og til og med banket opp av disse «pedojegerne». Deres oppførsel er helt uakseptabel og må fordømmes.

Tror ytterst få uskyldige har blitt feilaktig anklaget. Har du noen eksempel siden du sier at det er flere?

Pedofile må fordømmes, ikke de som jakter dem.

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Flere uskyldige har blitt feilaktig anklaget og til og med banket opp av disse «pedojegerne»

Så disse mennene fra videoene har ved et «uhell» dukket opp til en fiktiv avtale og sendt seksuelle bilder og selfies?
Okay😏

Anonymkode: 5fe44...420

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Helt greit. Pedofile fortjener forfølgelse for liv de har ødelagt. At deres pårørende eventuelt blir berørt, er den pedofile sitt ansvar.

Mange skjebner gitt!

Noen blir misbrukt av syke folk og noen blir påført skam pga det den pedofile har gjort. 

Men jeg er team pedojeger. Bare ta dem og sett dem i gapestokk!

Det er jo de pårørende som i stor grad er offer? Barn/barnebarn/nieser og nevøer av pedofile. Det er jo helt vanvittig at du mener at de skal lide for en eller annen dust har funnet ut at de skal få utløp for sine adrenalinbehov. Selvsagt burde pedofile som begår overgrep straffes, men av politi og rettsvesenet. 

Jeg kjenner flere offer av pedofile, det har nesten utelukkende vært familiemedlemmer som har utøvd dette og nei, de ønsker ikke at omverdenen skal vite dette.  Og i de tilfeller ofre ikke har vært familiemedlemmer, hvorfor skal de straffes med offentliggjøring? Selvsagt er det den pedofiles ansvar, men det er uskyldige familiemedlemmer som må lide av dette. 

Uansett, jeg ser på de såkalte pedojegerne og de som støtter de som mindre begavet. 

Anonymkode: 12321...a89

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Pedofile må fordømmes, ikke de som jakter dem.

Ikke alle pedofile mennesker begår overgrep. Det finnes mange pedofile som erkjenner hvilke følelser de har, men som likevel aldri handler på dem. De vet at det å skade barn er galt, og de velger å ta ansvar ved å sette grenser for seg selv og søke hjelp hvis de trenger det.

Jeg mener det blir feil å jakte på noen bare fordi de er pedofile. Følelser i seg selv kan man ikke kontrollere – det man derimot kan kontrollere, er handlingene sine. Det er overgrep som skal fordømmes, ikke det å være en person med en seksuell følelse man ikke har valgt og aldri har handlet på.

Hvis det å ha tanker eller følelser alene var nok til å straffes, tror jeg mange av oss hadde vært i trøbbel. Jeg har selv hatt tanker jeg vet det ville vært galt å følge – som å slå tilbake i sinne, si noe jeg vet ville såret noen, eller bryte regler i frustrasjon. Men jeg har ikke gjort det, fordi jeg vet forskjellen på rett og galt. På samme måte finnes det pedofile mennesker som aldri gjør noe galt, fordi de tar det ansvaret samfunnet forventer av dem.

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men det er jo ingen offer i pedojeger-videoer som blir lagt ut på nett.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ikke alle pedofile mennesker begår overgrep. Det finnes mange pedofile som erkjenner hvilke følelser de har, men som likevel aldri handler på dem. De vet at det å skade barn er galt, og de velger å ta ansvar ved å sette grenser for seg selv og søke hjelp hvis de trenger det.

Jeg mener det blir feil å jakte på noen bare fordi de er pedofile. Følelser i seg selv kan man ikke kontrollere – det man derimot kan kontrollere, er handlingene sine. Det er overgrep som skal fordømmes, ikke det å være en person med en seksuell følelse man ikke har valgt og aldri har handlet på.

Hvis det å ha tanker eller følelser alene var nok til å straffes, tror jeg mange av oss hadde vært i trøbbel. Jeg har selv hatt tanker jeg vet det ville vært galt å følge – som å slå tilbake i sinne, si noe jeg vet ville såret noen, eller bryte regler i frustrasjon. Men jeg har ikke gjort det, fordi jeg vet forskjellen på rett og galt. På samme måte finnes det pedofile mennesker som aldri gjør noe galt, fordi de tar det ansvaret samfunnet forventer av dem.

De må jo faktisk gjøre noe aktivt for å bli tatt av pedojegere.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Maia70 skrev (Akkurat nå):

De må jo faktisk gjøre noe aktivt for å bli tatt av pedojegere.

Nei, det holder med at noen sender en melding til disse såkalte jegerne og ber de «ta han».

I mange av tilfellene har det aldri vært noe form for bevis.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, det holder med at noen sender en melding til disse såkalte jegerne og ber de «ta han».

I mange av tilfellene har det aldri vært noe form for bevis.

Det visste jeg ikke, det er jo ekstremt useriøst. Jeg tenker på de som setter opp falske situasjoner og lager videoer.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Maia70 skrev (2 minutter siden):

Det visste jeg ikke, det er jo ekstremt useriøst. Jeg tenker på de som setter opp falske situasjoner og lager videoer.

Det er ekte pedofile overgripere som blir tatt, men også de som feilaktig blir anklaget. Problemet er at de ofte er vanskelig å skille mellom disse to. Da tenker jeg det ville vært bedre at de tok disse bevisene til retten enn å banke personen.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er ekte pedofile overgripere som blir tatt, men også de som feilaktig blir anklaget. Problemet er at de ofte er vanskelig å skille mellom disse to. Da tenker jeg det ville vært bedre at de tok disse bevisene til retten enn å banke personen.

Helt klart.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...