AnonymBruker Skrevet 15. juli #1 Skrevet 15. juli Min mor sier at jeg og samboer må gi 2000 kr i bryllupet til en perifer kusine jeg ikke har sett på 10 år. Jeg sier at hun og hennes mann ikke engang kom i vårt bryllup og i Norge er det vanlig å gi 1000 kr som par. Da blir hun snurt og sier at hun vil miste ansikt blant sin familie hvis vi gir så lite som 1000 kr. Hva gjør vi, skal vi gi 2000 kr for fredens skyld eller stå på vårt? Anonymkode: feb29...a5d
AnonymBruker Skrevet 15. juli #2 Skrevet 15. juli 1000 holder i massevis, gi det dere har lyst til. Anonymkode: 410c9...0f5 30 6
AnonymBruker Skrevet 15. juli #3 Skrevet 15. juli AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Min mor sier at jeg og samboer må gi 2000 kr i bryllupet til en perifer kusine jeg ikke har sett på 10 år. Jeg sier at hun og hennes mann ikke engang kom i vårt bryllup og i Norge er det vanlig å gi 1000 kr som par. Da blir hun snurt og sier at hun vil miste ansikt blant sin familie hvis vi gir så lite som 1000 kr. Hva gjør vi, skal vi gi 2000 kr for fredens skyld eller stå på vårt? Anonymkode: feb29...a5d Du MÅ ingenting, siden du er voksen har ikke din mor noe med hva du gir, jeg synes riktignok 1000 for et par er litt lavt, hva med 15oo feks? Anonymkode: 7a32b...209 7
newman01 Skrevet 15. juli #4 Skrevet 15. juli Hadde ikke prioritert dyre gaver til ytre familiekrets som jeg ikke har kontakt med. Du får si fra til mora di at du gir 500kr om ikke hun slutter å mase 19 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli #5 Skrevet 15. juli AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Da blir hun snurt og sier at hun vil miste ansikt blant sin familie hvis vi gir så lite som 1000 kr. Hva gjør vi, skal vi gi 2000 kr for fredens skyld eller stå på vårt? Anonymkode: feb29...a5d Da kan hun sponse 1000 kroner så mister hun ikke ansikt. Ellers stå på deres. Anonymkode: e2ffa...be7 20 3
Splittbinders Skrevet 15. juli #6 Skrevet 15. juli Man MÅ ingenting, man gir uansett også i forhold til hva man har råd til. Noen syns 1000 er passe, noen syns 2000. Og noen syns 500. 5
AnonymBruker Skrevet 15. juli #7 Skrevet 15. juli 1000 kr for et par er akkurat passe, når det ikke er snakk om et barn, en bror eller en søster. Anonymkode: 0a9ab...8be
Brunello Skrevet 15. juli #8 Skrevet 15. juli AnonymBruker skrev (23 minutter siden): 1000 holder i massevis, gi det dere har lyst til. Anonymkode: 410c9...0f5 I massevis er ikke riktig. Såfremt ts og mannen har ok økonomi, er kr 1000,- det laveste beløpet som er ok å gi for et par. 7
AnonymBruker Skrevet 15. juli #9 Skrevet 15. juli Hva fikk dere i gave av dem når dere giftet dere? Det gir en pekepinn. Anonymkode: 042df...507 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli #10 Skrevet 15. juli Har aldri gitt mer en 1000kr i bryllupsgave. Hvorfor skal din mor bestemme dette? Anonymkode: 9f2c3...a2a 4 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli #11 Skrevet 15. juli AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Min mor sier at jeg og samboer må gi 2000 kr i bryllupet til en perifer kusine jeg ikke har sett på 10 år. Jeg sier at hun og hennes mann ikke engang kom i vårt bryllup og i Norge er det vanlig å gi 1000 kr som par. Da blir hun snurt og sier at hun vil miste ansikt blant sin familie hvis vi gir så lite som 1000 kr. Hva gjør vi, skal vi gi 2000 kr for fredens skyld eller stå på vårt? Anonymkode: feb29...a5d Må du gi penger? Hva med en gave -den sier ikke så mye om hvor mye penger du har lagt i det. Jeg hadde gitt det jeg selv var komfortabel med. Anonymkode: bfa44...e7b
AnonymBruker Skrevet 15. juli #12 Skrevet 15. juli Hvorfor skal dere gi gave i det hele tatt når dere ikke skal i bryllupet? Jeg gir aldri til mine søskenbarn når de giftet seg. Flere har jeg ikke sett på 30 år. Anonymkode: 714b0...1a8 3
AnonymBruker Skrevet 15. juli #13 Skrevet 15. juli Jeg syns 1.000 er litt lite fra to mennesker dersom dere er invitert i bryllupet. Men selvfølgelig gir dere det hvis dere ikke har råd til mer, eller ikke vil. Jeg liker den gammeldagse skikk og bruk retningslinjen om å gi minimum ca kuvertpris, pluss litt mer, om man er invitert . Om to stykker spiser og drikker godt, treretters middag, dessert, kaker, kaffe og noen enheter alkohol, så er jo 500 pr pers for lite til i nærheten å dekke noe av dette. Så jeg ville gitt 2000 om jeg var invitert. Mindre om jeg ikke var invitert. Men dere bestemmer selvfølgelig selv. Anonymkode: 597fc...a33 6 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli #14 Skrevet 15. juli AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Min mor sier at jeg og samboer må gi 2000 kr i bryllupet til en perifer kusine jeg ikke har sett på 10 år. Jeg sier at hun og hennes mann ikke engang kom i vårt bryllup og i Norge er det vanlig å gi 1000 kr som par. Da blir hun snurt og sier at hun vil miste ansikt blant sin familie hvis vi gir så lite som 1000 kr. Hva gjør vi, skal vi gi 2000 kr for fredens skyld eller stå på vårt? Anonymkode: feb29...a5d Siden du tar opp dette med Norge, er dere norske eller er det et bryllup sterkt inspirert av en annen kultur? Anonymkode: 51a6a...18e
Gjest jegerrinne Skrevet 15. juli #15 Skrevet 15. juli Vi gir ut fra lommebok og hvor mye kontakt. Syns 1000kr høres helt innafor, siden dere ikke har mye kontakt. Selv har vi aldri gitt til søskenbarn så lenge vi ikke har blitt bedt
AnonymBruker Skrevet 15. juli #16 Skrevet 15. juli AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Min mor sier at jeg og samboer må gi 2000 kr i bryllupet til en perifer kusine jeg ikke har sett på 10 år. Jeg sier at hun og hennes mann ikke engang kom i vårt bryllup og i Norge er det vanlig å gi 1000 kr som par. Da blir hun snurt og sier at hun vil miste ansikt blant sin familie hvis vi gir så lite som 1000 kr. Hva gjør vi, skal vi gi 2000 kr for fredens skyld eller stå på vårt? Anonymkode: feb29...a5d Mer enn nok utifra det du forteller. Dersom din mor gremmes så voldsomt kan hun vippse deg 1000 kroner til du kan legge med. Men ikke gi mer enn du ønsker eller kan. Virkelig. Sånn fasadegreier er så slitsomt! Anonymkode: bb6f5...1b9 5
TomKrus Skrevet 15. juli #17 Skrevet 15. juli Normal konduite for slikt er vel at man gir det det koster sånn noenlunde det det koster på hver kuvert i gave. Om det da ikke er nær familie, det er noe annet. 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli #18 Skrevet 15. juli Gi 1000. Hvis det er så viktig for moren din så får hun spytte i 1000 til. Anonymkode: ca8db...248 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli #19 Skrevet 15. juli TomKrus skrev (1 minutt siden): Normal konduite for slikt er vel at man gir det det koster sånn noenlunde det det koster på hver kuvert i gave. Om det da ikke er nær familie, det er noe annet. Det har jeg aldri hørt. Men man vet jo ikke i hva man får servert i bryllup i dag😅 Taco, koldtbord, eller 5-retters liksom. Er det ikke viktigere at de man inviterer gir det de makter eller kjøper noe fra ønskelisten? Det bunner vel ned i relasjoner og økonomi? Anonymkode: bb6f5...1b9 6
TomKrus Skrevet 15. juli #20 Skrevet 15. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det har jeg aldri hørt. Men man vet jo ikke i hva man får servert i bryllup i dag😅 Taco, koldtbord, eller 5-retters liksom. Er det ikke viktigere at de man inviterer gir det de makter eller kjøper noe fra ønskelisten? Det bunner vel ned i relasjoner og økonomi? Anonymkode: bb6f5...1b9 Tipper at i dag ligger dette omtrent på ca 1000 kroner per person om man har dette på hotell eller lignende. Bare å google det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå