Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg husket knapt noe av hva folk sa på ungdomsskolen, selv om jeg var mobbeoffer og hadde et selvmordsforsøk på den tida. Den eneste som taper på å henge seg opp i dette, er deg. Ungdommer sier og gjør mye dumt, det holder jeg faktisk ikke over mennesker 20 år etter. Én hendelse sier minimalt om hvem de er i dag.

Anonymkode: 4fbd2...acd

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Snerosa skrev (2 timer siden):

Gnager heldigvis ikke så mye på det, men blir irritert hver gang jeg møter på henne ja. Vet jo at det egentlig ikke handler om meg, men om hennes eget selvbilde når hun skriver slik. En form for makt-dominanse. Men likevel er det utrolig stygt å skrive noe slikt til andre, og man må jo ha en skrue løs om man skriver noe sånt som følger en resten av livet?

Hun skriver da vel ikke slik nå, hun skrev det én gang da hun var 16.

Du lever i fortiden. Det er ikke sunt for deg her og nå.

Anonymkode: 31351...36b

• Liker 2
Skrevet
Snerosa skrev (10 timer siden):

Da håper jeg du sa unnskyld for alt det dumme du sa i årene da du forsto bedre 😊😊

Nei, jeg har ikke det. Jeg har null kontakt med de jeg gikk på ungdomsskolen med, altså null, jeg vet ikke engang hvordan de ser ut. Har ikke vært i den bygda på snart 25 år😄

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hun skriver 16 i tråden. En 16-åring vet bedre.

Anonymkode: 39939...e53

Gutten var 16. Den nye kjæresten var 1 år eldre enn ts, dvs 14-15.  

• Liker 1
Skrevet

Hun var ondskapsfull da, hun er nok like ondskapsfull i dag. Det er ikke vanlig å si til andre at de bør ta selvmord når man er tenåring, så de som skriver slike ting i denne tråden ("jeg sa mye rart da jeg var tenåring ...") burde ta et skikkelig godt blikk på seg selv. Du gjør rett i unngå henne.

Hvis hun virkelig hadde endret seg, hadde du fått en uforbeholden unnskyldning.

Anonymkode: 177dc...e0f

• Liker 1
  • Nyttig 6
Skrevet

Min mobber på ungdomsskolen, som gjorde at jeg utviklet angst, ekstremt dårlig selvbilde og hadde det grusomt på skolen, endte opp som vernepleier på skolen til barna mine. Jeg syns det var grusomt å sitte i møte med henne. 

Anonymkode: 5b01f...5c9

• Hjerte 6
Skrevet
Knirke skrev (23 timer siden):

Ehm… Nei.

Håper ikke det går folk rundt og dveler over hva jeg sa/skrev da jeg var tenåring, for det var mye dumt! 

Jeg sa og gjorde sikkert også mye dumt da jeg var tenåring, men ondskapsfull det var jeg IKKE. Det var ikke vanlig å oppfordre folk til å ta livet sitt nei. Skjønner godt at TS fortsatt blir uvel av denne damen.

Anonymkode: 80080...935

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hun var ondskapsfull da, hun er nok like ondskapsfull i dag.

Anonymkode: 177dc...e0f

Nei, det er ikke sikkert. 

Min mobber på ungdomsskolen, som gjorde at jeg utviklet angst, ekstremt dårlig selvbilde og hadde det grusomt på skolen, endte opp som vernepleier på skolen til barna mine. Jeg syns det var grusomt å sitte i møte med henne. 

Anonymkode: 5b01f...5c9

Jeg skjønner at du har vonde følelser for henne, men gjør noe noe galt mot deg eller barna dine i voksen alder da?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg antar at ingen av dere som svarer i tråden med at «jammen de var jo bare barn/tenåringer», har opplevd lignende eller blitt mobbet? 
Det bare skinner igjennom at dere forstår jo ikke.

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Det kan like gjerne ha vært eks’en din som skrev det, har du tenkt på det? Bare for å være ekkel og unngå å få skylden.

Anonymkode: 546eb...1b8

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Man kan da vel ikke noe for hva man føler? Jeg tror TS bare får en slik reaksjon av å se denne dama uten at hun evt kan styre det. Blir jo som en slags «traume» man ikke glemmer. 

Anonymkode: e1d3c...d8b

• Liker 2
Skrevet
Peanut skrev (1 time siden):

Jeg antar at ingen av dere som svarer i tråden med at «jammen de var jo bare barn/tenåringer», har opplevd lignende eller blitt mobbet? 

Å joda, og det gjorde kjempevondt. Den gang, da jeg var 13-14-15 år gammel. Men jeg tror virkelig ikke at noen av de jentene i dag er psykopatiske bitcher som jeg ikke klarer å forholde meg til. Tar en kaffe med flere av dem med ujevne mellomrom.

• Liker 2
Skrevet
Mezzosoprena skrev (1 time siden):

Å joda, og det gjorde kjempevondt. Den gang, da jeg var 13-14-15 år gammel. Men jeg tror virkelig ikke at noen av de jentene i dag er psykopatiske bitcher som jeg ikke klarer å forholde meg til. Tar en kaffe med flere av dem med ujevne mellomrom.

Bra for deg da. Jeg har ikke sett noen av dem siden vgs. Selv om man blir voksen så er det noe fundamentalt galt i hodet om man som barn låser en inne i et bomberom for at du skal dø der inne. 

• Hjerte 2
Skrevet
Mezzosoprena skrev (På 15.7.2025 den 16.38):

Akkurat det er det ganske mange som kan gjøre jo - ungdommer er noen ordentlige grusomme mennesker, men heldigvis finnes det ikke så mange grusomme voksne.

Når en kvinne blir drept hvert tiende minutt av partner eller et nært familiemedlem...og dette er kun en brøkdel av alt det med vold og drap som skjer daglig. Så jeg tror det finnes en del grusomme voksne.

Anonymkode: 986a5...2ff

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Når en kvinne blir drept hvert tiende minutt av partner eller et nært familiemedlem...og dette er kun en brøkdel av alt det med vold og drap som skjer daglig. Så jeg tror det finnes en del grusomme voksne.

Anonymkode: 986a5...2ff

Jeg har ALDRI sagt at det ikke finnes grusomme voksne!

Skrevet
Peanut skrev (15 timer siden):

Mange i tråden sier de har blitt mobbet. Spørsmålet er: Er det noen mobbere som leser denne tråden? Svaret er sannsynligvis nei, fordi ingen tror de har vært mobbere selv. Man tror ikke at det man sa og gjorde i tenårene kunne såre noen og gi dem varige mén. 

Spør damen som skrev selvmordsmeldingen om hun i det hele tatt husker det. Jeg tipper nei.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Knirke skrev (6 timer siden):

Mange i tråden sier de har blitt mobbet. Spørsmålet er: Er det noen mobbere som leser denne tråden? Svaret er sannsynligvis nei, fordi ingen tror de har vært mobbere selv. Man tror ikke at det man sa og gjorde i tenårene kunne såre noen og gi dem varige mén. 

Spør damen som skrev selvmordsmeldingen om hun i det hele tatt husker det. Jeg tipper nei.

Kun dem som faktisk sier unnskyld, har jo forstått hvordan de var, men de aller fleste… 

• Hjerte 1
Skrevet
Peanut skrev (22 timer siden):

Man er for gammel når man er 16 til at man kan fraskrive seg ansvar altså... Jeg lurer på om de "vokste det fra seg" 

Anonymkode: e3d75...476

• Nyttig 1
Skrevet
Peanut skrev (22 timer siden):

Ja, jeg ble mobbet, og utsatt for veldig ondskapsfulle ting. 

Men jeg tror på at mennesker kan vokse opp, folk bør ikke holdes ansvarlig resten av livet sitt for handlinger de gjorde som barn. 

Peanut skrev (20 timer siden):

Bra for deg da. Jeg har ikke sett noen av dem siden vgs. Selv om man blir voksen så er det noe fundamentalt galt i hodet om man som barn låser en inne i et bomberom for at du skal dø der inne. 

Jeg har ikke kontakt med de som mobbet meg, men ser de innimellom på butikker og slikt. For meg er de som fremmede, jeg hilser ikke på de for vi kjenner ikke hverandre, men jeg ser heller ikke stygt på dem. Hva gagner det meg å gå rundt å se stygt på folk 20 år senere? 

Peanut skrev (14 minutter siden):

Kun dem som faktisk sier unnskyld, har jo forstått hvordan de var, men de aller fleste… 

Ønsker du at dine mobbere skal ta kontakt med deg for å be om unnskyldning nå? For det gjør ikke jeg... 

Anonymkode: 4d435...0e9

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

folk bør ikke holdes ansvarlig resten av livet sitt for handlinger de gjorde som barn. 

Jeg har ikke kontakt med de som mobbet meg, men ser de innimellom på butikker og slikt. For meg er de som fremmede, jeg hilser ikke på de for vi kjenner ikke hverandre, men jeg ser heller ikke stygt på dem. Hva gagner det meg å gå rundt å se stygt på folk 20 år senere? 

Ønsker du at dine mobbere skal ta kontakt med deg for å be om unnskyldning nå? For det gjør ikke jeg... 

Anonymkode: 4d435...0e9

Det første vil jeg si kommer an på alvorlighetsgraden. 

Jeg ser ingen, har ikke gjort det siden jeg gikk ut av vgs. Har i tillegg flyttet passelig langt vekke. 

Ikke vil jeg ha unnskyldning heller, den vil ikke være verdt noe fra de personene. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...