Snerosa Skrevet tirsdag kl 14:28 #1 Skrevet tirsdag kl 14:28 Først og fremst, jeg kommer fra en liten plass med omlag 8000 innbyggere. Her er det litt sånn; alle kjenner alle og alle har meninger og fordommer mot alle. Da jeg var 13/14 var jeg kjæreste med en fyr jeg var stormforelska i. Han var min aller første kjæreste, og jeg husker at jeg var nok noe naiv og så på livet som et eventyr. Husker jeg fikk sjokk og ble helt knust den dagen han plutselig slo opp, fordi jeg var ikke "bra nok". Skal si gutter på 16 år på den tida ikke hadde lært seg å oppføre seg helt enda.. Så dette ble jo også min første kjærlighetssorg. Det gikk ikke mange dager før denne 16-åringen fikk seg ny dame, som da var året eldre enn meg. Jeg følte jeg ikke hadde noe jeg skulle sagt, for han var jo "ferdig" med meg. Jeg levde videre i ro med vennene mine, og prøvde unngå både han og denne nye dama. Dette var på tiden det var populært med msn-messenger, og jeg var jo venn med både eksen og den nye kjæresten der. Var ikke så jeg chattet noe særlig med de, og jeg skulle jo sikkert ha sletta de. Jeg bare tenkte vell ikke at de ville meg noe vondt. Plutselig en dag tikket det inn en melding med "Hei!" fra den nye dama. Jeg svarte høflig hei tilbake. Deretter fikk jeg meldingen "hadde jeg vært deg hadde jeg tatt s*lvm*rd".... Jeg husker jeg fikk helt utrolig sjokk, og også en indre skam fordi jeg følte meg på mange måter verdiløs. Jeg følte de så noe i meg som de ikke likte, og om jeg sa det til flere så var det mulig det ikke ble tatt godt imot men at flere kunne begynne mobbe meg på den måten. Disse meldingene ble derfor ikke lagret, og jeg sa ikke ifra til noen voksne eller andre venner om dette. Nå er dette 20 år siden, men jeg ser fortsatt den "nye dama til eksen" både på sentrum, på butikken, på kino osv. Jeg vet vi har felles bekjente. Jeg klarer ikke la være å se stygt på henne hver gang jeg ser henne, for jeg blir helt kvalm av det hun skrev til meg da vi var tenåringer. Noe jeg derimot reagerer på, er at hun den dag i dag jobber som vernepleier/hjelpepleier for psykisk utviklingshemmede som bor i bolig. Hun var en stygg og ekkel mobber som tenåring, men har viet sitt voksne liv til å hjelpe folk som sliter. Make it make sense?? 7
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 14:31 #2 Skrevet tirsdag kl 14:31 Snerosa skrev (1 minutt siden): Noe jeg derimot reagerer på, er at hun den dag i dag jobber som vernepleier/hjelpepleier for psykisk utviklingshemmede som bor i bolig. Hun var en stygg og ekkel mobber som tenåring, men har viet sitt voksne liv til å hjelpe folk som sliter. Make it make sense?? Du vet vel at folk kan forandre seg? Fra barn til voksen? At hun var slik før, betyr ikke at hun er slik nå. Jeg synes at det er mer spesielt at du velger å se stygt på henne når du møter henne over 20 år etterpå. Anonymkode: ae068...bf9 19 1 4
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 14:34 #3 Skrevet tirsdag kl 14:34 Snerosa skrev (5 minutter siden): Nå er dette 20 år siden, men jeg ser fortsatt den "nye dama til eksen" både på sentrum, på butikken, på kino osv. Jeg vet vi har felles bekjente. Jeg klarer ikke la være å se stygt på henne hver gang jeg ser henne, for jeg blir helt kvalm av det hun skrev til meg da vi var tenåringer. Noe jeg derimot reagerer på, er at hun den dag i dag jobber som vernepleier/hjelpepleier for psykisk utviklingshemmede som bor i bolig. Hun var en stygg og ekkel mobber som tenåring, men har viet sitt voksne liv til å hjelpe folk som sliter. Make it make sense?? Men å gnage på idiotisk oppførsel som skjedde når folk var 16 år make sense? Anonymkode: 3383b...166 9 1 6
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 14:34 #4 Skrevet tirsdag kl 14:34 Jeg hadde vært skeptisk til henne. Man går ikke fra å være helt idiot til å være super bare fordi man blir voksen. Anonymkode: 5716c...b81 12 6
Mezzosoprena Skrevet tirsdag kl 14:38 #5 Skrevet tirsdag kl 14:38 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg hadde vært skeptisk til henne. Man går ikke fra å være helt idiot til å være super bare fordi man blir voksen. Anonymkode: 5716c...b81 Akkurat det er det ganske mange som kan gjøre jo - ungdommer er noen ordentlige grusomme mennesker, men heldigvis finnes det ikke så mange grusomme voksne. 5 2
Mezzosoprena Skrevet tirsdag kl 14:39 #6 Skrevet tirsdag kl 14:39 Snerosa skrev (10 minutter siden): Først og fremst, jeg kommer fra en liten plass med omlag 8000 innbyggere. Her er det litt sånn; alle kjenner alle og alle har meninger og fordommer mot alle. Da jeg var 13/14 var jeg kjæreste med en fyr jeg var stormforelska i. Han var min aller første kjæreste, og jeg husker at jeg var nok noe naiv og så på livet som et eventyr. Husker jeg fikk sjokk og ble helt knust den dagen han plutselig slo opp, fordi jeg var ikke "bra nok". Skal si gutter på 16 år på den tida ikke hadde lært seg å oppføre seg helt enda.. Så dette ble jo også min første kjærlighetssorg. Det gikk ikke mange dager før denne 16-åringen fikk seg ny dame, som da var året eldre enn meg. Jeg følte jeg ikke hadde noe jeg skulle sagt, for han var jo "ferdig" med meg. Jeg levde videre i ro med vennene mine, og prøvde unngå både han og denne nye dama. Dette var på tiden det var populært med msn-messenger, og jeg var jo venn med både eksen og den nye kjæresten der. Var ikke så jeg chattet noe særlig med de, og jeg skulle jo sikkert ha sletta de. Jeg bare tenkte vell ikke at de ville meg noe vondt. Plutselig en dag tikket det inn en melding med "Hei!" fra den nye dama. Jeg svarte høflig hei tilbake. Deretter fikk jeg meldingen "hadde jeg vært deg hadde jeg tatt s*lvm*rd".... Jeg husker jeg fikk helt utrolig sjokk, og også en indre skam fordi jeg følte meg på mange måter verdiløs. Jeg følte de så noe i meg som de ikke likte, og om jeg sa det til flere så var det mulig det ikke ble tatt godt imot men at flere kunne begynne mobbe meg på den måten. Disse meldingene ble derfor ikke lagret, og jeg sa ikke ifra til noen voksne eller andre venner om dette. Nå er dette 20 år siden, men jeg ser fortsatt den "nye dama til eksen" både på sentrum, på butikken, på kino osv. Jeg vet vi har felles bekjente. Jeg klarer ikke la være å se stygt på henne hver gang jeg ser henne, for jeg blir helt kvalm av det hun skrev til meg da vi var tenåringer. Noe jeg derimot reagerer på, er at hun den dag i dag jobber som vernepleier/hjelpepleier for psykisk utviklingshemmede som bor i bolig. Hun var en stygg og ekkel mobber som tenåring, men har viet sitt voksne liv til å hjelpe folk som sliter. Make it make sense?? Dette er det nok på tide å legge bak seg 😉 4 3
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 14:45 #7 Skrevet tirsdag kl 14:45 Mezzosoprena skrev (6 minutter siden): Akkurat det er det ganske mange som kan gjøre jo - ungdommer er noen ordentlige grusomme mennesker, men heldigvis finnes det ikke så mange grusomme voksne. Det finnes ekstremt mange grusomme voksne. Hva mener du? Anonymkode: 39939...e53 5 1
Mezzosoprena Skrevet tirsdag kl 14:47 #8 Skrevet tirsdag kl 14:47 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det finnes ekstremt mange grusomme voksne. Hva mener du? Anonymkode: 39939...e53 Sa jeg at de ikke finnes? Nei, jeg sa at det er fullstendig normalt at grusomme ungdommer kan bli ikke-grusomme voksne. Det kan dessuten hende at de fantastiske ungdommene også blir grusomme voksne. Poenget er at det ikke finnes noen fasit, og det er kanskje litt i overkant barnslig å være sur på "den nye dama til eksen" fra da du var 16 år hvis hun ikke har gjort noe som helst siden den gangen! 1
Snerosa Skrevet tirsdag kl 14:50 Forfatter #9 Skrevet tirsdag kl 14:50 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Men å gnage på idiotisk oppførsel som skjedde når folk var 16 år make sense? Anonymkode: 3383b...166 Gnager heldigvis ikke så mye på det, men blir irritert hver gang jeg møter på henne ja. Vet jo at det egentlig ikke handler om meg, men om hennes eget selvbilde når hun skriver slik. En form for makt-dominanse. Men likevel er det utrolig stygt å skrive noe slikt til andre, og man må jo ha en skrue løs om man skriver noe sånt som følger en resten av livet? 3
Snerosa Skrevet tirsdag kl 14:53 Forfatter #10 Skrevet tirsdag kl 14:53 Mezzosoprena skrev (2 minutter siden): Sa jeg at de ikke finnes? Nei, jeg sa at det er fullstendig normalt at grusomme ungdommer kan bli ikke-grusomme voksne. Det kan dessuten hende at de fantastiske ungdommene også blir grusomme voksne. Poenget er at det ikke finnes noen fasit, og det er kanskje litt i overkant barnslig å være sur på "den nye dama til eksen" fra da du var 16 år hvis hun ikke har gjort noe som helst siden den gangen! Barnslig å bli sur på noen som skrev noe slikt til meg for 20 år siden mener du? Slike ting setter seg i ryggmargen, og det er en ganske alvorlig ting å si til noen uansett alder. Sier man slik til noen må man jo ha en skrue løs - noe psykisk som ikke stemmer. Jeg fryktet at folk som sier slikt til andre har en form for psykopati, og da står jeg vell ikke å smiler til denne personen når jeg møter på henne på butikken i årene etterpå? 3 2
Mezzosoprena Skrevet tirsdag kl 14:56 #11 Skrevet tirsdag kl 14:56 Snerosa skrev (1 minutt siden): Barnslig å bli sur på noen som skrev noe slikt til meg for 20 år siden mener du? Slike ting setter seg i ryggmargen, og det er en ganske alvorlig ting å si til noen uansett alder. Sier man slik til noen må man jo ha en skrue løs - noe psykisk som ikke stemmer. Jeg fryktet at folk som sier slikt til andre har en form for psykopati, og da står jeg vell ikke å smiler til denne personen når jeg møter på henne på butikken i årene etterpå? Ja, det synes jeg faktisk er utrolig barnslig! Jeg sier ikke at det er riktig å gjøre slike ting, men det var likevel ungdommen, som gjorde dette - ikke den voksne dama du møter på butikken! Og selvfølgelig må man kaste rundt seg med diagnoser! Jeg tenker at ungdomstida er en diagnose i seg selv jeg, og tenker det er like mye diagnose involvert hvis man ikke har klart å legge det fra seg etter 20 (!!) år! 3 1 4
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 14:58 #12 Skrevet tirsdag kl 14:58 Mezzosoprena skrev (9 minutter siden): Sa jeg at de ikke finnes? Nei, jeg sa at det er fullstendig normalt at grusomme ungdommer kan bli ikke-grusomme voksne. Det kan dessuten hende at de fantastiske ungdommene også blir grusomme voksne. Poenget er at det ikke finnes noen fasit, og det er kanskje litt i overkant barnslig å være sur på "den nye dama til eksen" fra da du var 16 år hvis hun ikke har gjort noe som helst siden den gangen! Det er ikke vanlig å be folk om å begå selvmord. 16-åringer vet bedre. Anonymkode: 39939...e53 7 3
Mezzosoprena Skrevet tirsdag kl 15:03 #13 Skrevet tirsdag kl 15:03 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er ikke vanlig å be folk om å begå selvmord. 16-åringer vet bedre. Anonymkode: 39939...e53 Jeg sa verken at det er vanlig eller at det er ok å gjøre det. 3
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 15:07 #14 Skrevet tirsdag kl 15:07 Wow, snakk om å overreagere. 20 år senere! Ungdom sier mye dumt. Hun var 14-15 år Anonymkode: 969e5...209 4 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 15:56 #15 Skrevet tirsdag kl 15:56 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Wow, snakk om å overreagere. 20 år senere! Ungdom sier mye dumt. Hun var 14-15 år Anonymkode: 969e5...209 Hun skriver 16 i tråden. En 16-åring vet bedre. Anonymkode: 39939...e53 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 15:57 #16 Skrevet tirsdag kl 15:57 Snerosa skrev (1 time siden): Det gikk ikke mange dager før denne 16-åringen fikk seg ny dame, som da var året eldre enn meg AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hun skriver 16 i tråden. En 16-åring vet bedre. Anonymkode: 39939...e53 ... Anonymkode: 969e5...209
Knirke Skrevet tirsdag kl 16:28 #17 Skrevet tirsdag kl 16:28 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Hun skriver 16 i tråden. En 16-åring vet bedre. Anonymkode: 39939...e53 Ehm… Nei. Håper ikke det går folk rundt og dveler over hva jeg sa/skrev da jeg var tenåring, for det var mye dumt! 1 3
Snerosa Skrevet tirsdag kl 17:33 Forfatter #18 Skrevet tirsdag kl 17:33 Knirke skrev (1 time siden): Ehm… Nei. Håper ikke det går folk rundt og dveler over hva jeg sa/skrev da jeg var tenåring, for det var mye dumt! Da håper jeg du sa unnskyld for alt det dumme du sa i årene da du forsto bedre 😊😊 2
Snerosa Skrevet tirsdag kl 17:34 Forfatter #19 Skrevet tirsdag kl 17:34 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Wow, snakk om å overreagere. 20 år senere! Ungdom sier mye dumt. Hun var 14-15 år Anonymkode: 969e5...209 Overreagere?
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 17:40 #20 Skrevet tirsdag kl 17:40 Ts, ukentlig opprettes det slike tråder. Svaret er det samme, de var barn da dette skjedde. Det som bøe sagt og gjort i barndom- og tenårene legger man bak seg. Det sier sitt om seg at du fortsatt 'ser stygt' på henne for noe som skjedde for 20 - tyve år siden. Ganske skremmemde å tenke på at du bruker slik energi på det faktisk. Anonymkode: fb1be...cb8 3 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå