AnonymBruker Skrevet 15. juli #1 Skrevet 15. juli Leste en artikkel om at man ikke burde lade elbil i tordenvær - greit nok. Men i går kom det plutselig lyn og torden uten at det var meldt (jada, skjønner at det er mulig 🙃). Men da bør man kanskje ikke lade annet enn når man er hjemme og passer på og kan ta ut ledningen? (var visst ikke trygt nok å bare stoppe ladingen med appen). Hva er vanlig praksis? Anonymkode: 0f44c...5ec
NakenPanda Skrevet 15. juli #2 Skrevet 15. juli Stop ladning dra ut kabelen og legg den på plass, done.
HMK Skrevet 15. juli #3 Skrevet 15. juli Hvis jeg ikke er hjemme er heller ikke bilen hjemme. #matematikk 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli #4 Skrevet 15. juli Frykten for lyn og torden er overdrevet, særlig om man har et nyere nettanlegg. Jeg drar ikke ut noe. Mindre elektronikk står med finvern, grovvern får holde for resten. Anonymkode: 66c41...532 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli #5 Skrevet 15. juli HMK skrev (Akkurat nå): Hvis jeg ikke er hjemme er heller ikke bilen hjemme. #matematikk Så du og bilen er i grunn ett? Jeg drar faktisk vekk fra bilen fra tid til annen, og bruker den kun til transport (av meg, en kropp, som har evne til å dra vekk fra bilen). Matematikk! Anonymkode: 66c41...532
AnonymBruker Skrevet 15. juli #6 Skrevet 15. juli Lader kun når jeg er i nærheten av bilen . Anonymkode: 15d15...20e
Mardina Skrevet 15. juli #7 Skrevet 15. juli Jeg lader ikke elbilen min, når jeg ikke er hjemme nei. Vet jeg at det er meldt lyn og torden, så lader jeg ikke i den perioden det skal foregå. Jeg klarer fint å planlegge ladingen. Stort sett lader jeg hjemme over natten. Det fungerer greit 😊
AnonymBruker Skrevet 15. juli #8 Skrevet 15. juli HMK skrev (4 minutter siden): Hvis jeg ikke er hjemme er heller ikke bilen hjemme. #matematikk Men jeg har en elsykkel jeg bruker når jeg ikke er hjemme også, og får ikke med meg bilen i sykkelvesken. #Matematikk. Anonymkode: 0f44c...5ec
TBL12 Skrevet 15. juli #9 Skrevet 15. juli AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Leste en artikkel om at man ikke burde lade elbil i tordenvær - greit nok. Men i går kom det plutselig lyn og torden uten at det var meldt (jada, skjønner at det er mulig 🙃). Men da bør man kanskje ikke lade annet enn når man er hjemme og passer på og kan ta ut ledningen? (var visst ikke trygt nok å bare stoppe ladingen med appen). Hva er vanlig praksis? Anonymkode: 0f44c...5ec Har kjørt elektrisk lenge, bruker ikke sette bilen til lading selv om jeg reiser bort. Risiko for at lynnedslag skal gjøre skade på elektrisk anlegg er større i områder med strømkabler i luften, enn der kablene er grad ned.
HMK Skrevet 15. juli #10 Skrevet 15. juli AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Så du og bilen er i grunn ett? Jeg drar faktisk vekk fra bilen fra tid til annen, og bruker den kun til transport (av meg, en kropp, som har evne til å dra vekk fra bilen). Matematikk! Anonymkode: 66c41...532 Jeg kan ikke dra noe sted uten bilen. Bor flere mil fra nærmeste dagligvare, skole, barnehage osv Og 6-7 mil til nærmeste by. Går lange turer med hundene, men kjører til turområdet, for ellers må jeg gå langs tungt trafikkert landevei i 80-sona. Og det er ikke så trivelig for meg eller hundene. Jeg kjører rundt 35 000 km i året. Så ja. Det skulle vel være et gjennomsnitt på 9 mil hver dag. Så om vi ikke er ett er vi mye sammen, elbilen og jeg.
AnonymBruker Skrevet 15. juli #11 Skrevet 15. juli Jeg lader om natten og da kan forsåvidt det samme skje, ja. Anonymkode: b4723...b6b 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli #12 Skrevet 15. juli Ja den står alltid i laderen når den er parkert hjemme Anonymkode: ff37c...6db
AnonymBruker Skrevet 16. juli #13 Skrevet 16. juli Ja, klart jeg lader når det er billigst, også om natten. Anonymkode: 0dd26...083
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå