AnonymBruker Skrevet 15. juli #1 Skrevet 15. juli Ja, jeg vet det er Kina-bil, og jeg er med det automatisk skeptisk, men... Jeg skal ha ny elbil om litt, og liker det jeg har sett av den så langt. Den har 10! års garanti, god plass, helt ok rekkevidde, 4hjulstrekk, går bra, er i premiumklassen, og er (i mine øyne) meget pen å se på både innvendig og utvendig, og lader ekstremt raskt. Pluss at den ikke er så galt priset til premium å være. Jeg så Bjørn Nyland teste den, og han skrøt veldig. Men så er den Kinesisk da.. Med alt det negative det kan innebære. Jeg har tidligere sagt jeg ikke skal ha Kinesisk elbil, men denne gjør at jeg er villig til å gå fra den lovnaden til meg selv. 😄 Noen som har prøvd den allerede? Er Zeekr et merke som kan forsvinne igjen like fort som det kom? Kan man risikere å stå igjen med en bil som ikke er verdt noen ting? Anonymkode: 20907...720
AnonymBruker Skrevet 15. juli #2 Skrevet 15. juli Vær bare klar over at all data om hva du foretar deg i bilen blir sendt til Kina. Det sier jeg på generelt grunnlag uten å kjenne denne bilen spesielt. Dessuten er det politisk vanskelig å støtte et diktatur som til de grader overkjører menneskerettighetene. Anonymkode: 4d0f3...cfe 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli #3 Skrevet 15. juli Zeekr har et godt image i Kina og lager veldig respektable biler. Om du kan gjenforene ditt verdensbilde med å kjøpe kinesisk kan derimot ingen andre enn du selv avgjøre. Anonymkode: 497e9...f90
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:00 #4 Skrevet tirsdag kl 16:00 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vær bare klar over at all data om hva du foretar deg i bilen blir sendt til Kina. Det sier jeg på generelt grunnlag uten å kjenne denne bilen spesielt. Dessuten er det politisk vanskelig å støtte et diktatur som til de grader overkjører menneskerettighetene. Anonymkode: 4d0f3...cfe Jeg er klar over dette, og er en av grunnene til at jeg tidligere har sagt at jeg ikke vil ha kinabil. Huff, dette er litt vanskelig. Jeg er redd vi ikke kommer utenom kinesiske biler, hvis man vil ha noe som er "up to date". Men det sitter definitivt langt inne. Anonymkode: 20907...720
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:01 #5 Skrevet tirsdag kl 16:01 AnonymBruker skrev (1 time siden): Zeekr har et godt image i Kina og lager veldig respektable biler. Om du kan gjenforene ditt verdensbilde med å kjøpe kinesisk kan derimot ingen andre enn du selv avgjøre. Anonymkode: 497e9...f90 Godt å høre at det er et solid merke i Kina da, og at sjansen for at merket vil bestå i fremtiden. Mendet siste der er selvfølgelig en utfordring. Anonymkode: 20907...720
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 09:43 #6 Skrevet onsdag kl 09:43 Det er dessverre et Geely produkt, så du må regne med mye rart.. Masse feil med teknologi, app som ikke fungerer slik den skal, speil som ikke går ut, dører som ofte sliter med å åpne seg ved typ 20 minus (Tok noen forsøk ja), svært dårlig kartsystem som er standard (Mente vi skulle ankomme med nesten 20%, vi ankom med 2%...) Ikke spesiell effektiv, denne superservicen de snakker om gjelder vel kun første eier og da må all service være tatt på deres verksted (kun 14 planlagt i hele Norge pr nå). Synes det er rart at bilen får dårligere score av NCAP enn det en nesten 7 år gammel Model 3 base RWD gjør... Bilen trenger bedre tuning på wattpedal i lave hastigheter og stability system ved ujevnt underlag på svingete veier. Men, en fin og god bil som jeg er glad jeg har fått kjørt endel, men jeg ville aldri i verden kjøpt den selv. Anonymkode: 1dc9e...387
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 21:40 #7 Skrevet onsdag kl 21:40 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Det er dessverre et Geely produkt, så du må regne med mye rart.. Masse feil med teknologi, app som ikke fungerer slik den skal, speil som ikke går ut, dører som ofte sliter med å åpne seg ved typ 20 minus (Tok noen forsøk ja), svært dårlig kartsystem som er standard (Mente vi skulle ankomme med nesten 20%, vi ankom med 2%...) Ikke spesiell effektiv, denne superservicen de snakker om gjelder vel kun første eier og da må all service være tatt på deres verksted (kun 14 planlagt i hele Norge pr nå). Synes det er rart at bilen får dårligere score av NCAP enn det en nesten 7 år gammel Model 3 base RWD gjør... Bilen trenger bedre tuning på wattpedal i lave hastigheter og stability system ved ujevnt underlag på svingete veier. Men, en fin og god bil som jeg er glad jeg har fått kjørt endel, men jeg ville aldri i verden kjøpt den selv. Anonymkode: 1dc9e...387 Hvor finner jeg denne NCAP-testen? Det var jo ikke positivt, at den ikke har toppscore der. Det er negativt hvis det kun er 14 merkeverksteder i landet. Da blir det nærmeste meg ca 18-20 mil unna, etter det jeg har funnet ut. Det er i overkant langt å kjøre for reklamasjon, og service. Men det skal bli spennende å prøvekjøre den. Den får mye skryt i de testene jeg har sett av den. Jeg synes det er en flott bil, så den må sjekkes nærmere. Takk for at du deler din erfaring. Anonymkode: 20907...720
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 23:15 #8 Skrevet onsdag kl 23:15 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvor finner jeg denne NCAP-testen? Det var jo ikke positivt, at den ikke har toppscore der. Det er negativt hvis det kun er 14 merkeverksteder i landet. Da blir det nærmeste meg ca 18-20 mil unna, etter det jeg har funnet ut. Det er i overkant langt å kjøre for reklamasjon, og service. Men det skal bli spennende å prøvekjøre den. Den får mye skryt i de testene jeg har sett av den. Jeg synes det er en flott bil, så den må sjekkes nærmere. Takk for at du deler din erfaring. Anonymkode: 20907...720 Den fikk 5-stjerner, slik 80% av nye biler får, men totalscore er lavere enn selv gamle model 3. Verkstedene kommer nok med tiden, men hvor lang tid tar det tro? Merk at det er flere som sliter med nettforbindelsen i bilen, walk-away fungerer ikke 100%, så det er en del barnesykdommer, men en fin og god bil å kjøre ellers 👍 Med tanke på alt som kommer fra Kina inn til Norge de neste årene så blir restverdien svææært spennende Anonymkode: 1dc9e...387
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 08:07 #9 Skrevet torsdag kl 08:07 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Den fikk 5-stjerner, slik 80% av nye biler får, men totalscore er lavere enn selv gamle model 3. Verkstedene kommer nok med tiden, men hvor lang tid tar det tro? Merk at det er flere som sliter med nettforbindelsen i bilen, walk-away fungerer ikke 100%, så det er en del barnesykdommer, men en fin og god bil å kjøre ellers 👍 Med tanke på alt som kommer fra Kina inn til Norge de neste årene så blir restverdien svææært spennende Anonymkode: 1dc9e...387 Ja, barnesykdommer er vel dessverre et problem på mange. Ekstra irriterende kan det jo bli hvis man må kjøre 18-20 mil for å få dem utbedret. Restverdien på elbil har vist seg å være skremmende uansett merke, det har jeg smertelig fått erfare selv, med den jeg har nå. Ser også Xpeng kommer med ny G9. Hva er nytt og utbedret på denne tro? Har du noe oversikt på det også? Anonymkode: 20907...720
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 08:30 #11 Skrevet torsdag kl 08:30 Sander33 skrev (19 minutter siden): Lykke til! Takk Anonymkode: 20907...720
Sander33 Skrevet torsdag kl 08:37 #12 Skrevet torsdag kl 08:37 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Takk Anonymkode: 20907...720 Jeg mente sånn som i at at du trengte litt lykke. Hatt elbil siden 2011. Prøvd mye. Feilet noe. Men vet hva som funker, og skal ikke ha noe annet. Så lykke til. Helt nye Long wheelbase Y med 6 seter i P utgave ville jeg valgt. Ikke mulig å bestille enda.
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 10:09 #13 Skrevet torsdag kl 10:09 Sander33 skrev (1 time siden): Jeg mente sånn som i at at du trengte litt lykke. Hatt elbil siden 2011. Prøvd mye. Feilet noe. Men vet hva som funker, og skal ikke ha noe annet. Så lykke til. Helt nye Long wheelbase Y med 6 seter i P utgave ville jeg valgt. Ikke mulig å bestille enda. Jeg skjønte hva du mente. 😉 Tesla utgår for min del. Anonymkode: 20907...720
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå