Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Skal ha mensen imorgen, jeg har 2 barn fra før og trodde egentlig livmortappen var så ødelagt man ikke kunne kjenne, men har så mange symptomber at jeg bare kjente for gøy, har hatt både festeblødning og ømme bryst(og før dere sier test, etter så mange svangerskap kjenner jeg kroppen min og testen blir aldri positiv før etter ikm, selv med symptomber som oppkast osv). Ja, så tilbake til toppen. Den er flatet ut og LUKKET!! Noe den vanligvis ALDRI er før mensen. Noen som har erfaringer? Dette er så spennende. Har prøvd 3 år på nr 3, og egentlig gitt opp og slått meg til ro med to.

Anonymkode: 076e6...cfa

AnonymBruker
Skrevet

Om du har hat festeblødning og mens imorgen.. hvorfor ikke ta en test idag? 

Vet du ikke ville ha der svaret..men vet egentlig hva du spør om?

Anonymkode: 212f6...09a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Om du har hat festeblødning og mens imorgen.. hvorfor ikke ta en test idag? 

Vet du ikke ville ha der svaret..men vet egentlig hva du spør om?

Anonymkode: 212f6...09a

HCG skilles dessverre veldig sent ut i urinen min, så er helt meningsløst teste. har 2 friske barn og 2 spontan abort hvor jeg testa meg i hjel, og har aldri testet positivt før dagen etter forventet mensen. Så venter og ser om mensen kommer imorgen. Til tross for kasta opp flere dager før positiv test med ene. Spurt vel egentlig som jeg skrev over om noen har erfaring med dette med livmortappen :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

HCG skilles dessverre veldig sent ut i urinen min, så er helt meningsløst teste. har 2 friske barn og 2 spontan abort hvor jeg testa meg i hjel, og har aldri testet positivt før dagen etter forventet mensen. Så venter og ser om mensen kommer imorgen. Til tross for kasta opp flere dager før positiv test med ene. Spurt vel egentlig som jeg skrev over om noen har erfaring med dette med livmortappen :)

Er du kjent med livmor tappen din? 

En lukket livmortapp betyr at åpningen inn til livmoren (mormunnen) er lukket, noe som er normalt i perioder utenom menstruasjon og eggløsning. Livmortappen, eller portio, er den nederste delen av livmorhalsen som stikker inn i skjeden. Konsistensen og plasseringen kan endre seg gjennom menstruasjonssyklusen, og den kan føles hard og lukket før og etter eggløsning, mens den blir mykere og mer åpen rundt eggløsning. 

AnonymBruker
Skrevet
mommyaka skrev (Akkurat nå):

Er du kjent med livmor tappen din? 

En lukket livmortapp betyr at åpningen inn til livmoren (mormunnen) er lukket, noe som er normalt i perioder utenom menstruasjon og eggløsning. Livmortappen, eller portio, er den nederste delen av livmorhalsen som stikker inn i skjeden. Konsistensen og plasseringen kan endre seg gjennom menstruasjonssyklusen, og den kan føles hard og lukket før og etter eggløsning, mens den blir mykere og mer åpen rundt eggløsning. 

Ja, men pleier være hardere og mer åpen dagene før og i mensen, den er ikke hard nå men lukket men flatet ut. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, men pleier være hardere og mer åpen dagene før og i mensen, den er ikke hard nå men lukket men flatet ut. 

Da er det bare vente noen dager så se 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kjent på livmortappen min i over et år nå (prøver på barn) og min livmortapp er alltid hard og lukket før mens. Det har den vært uansett om jeg har vært gravid eller ikke. Er det ikke hormonene rundt eggløsning som gjør at livmortappen blir myk og åpen noen få dager i syklusen? Også er den lukket ellers? Er kroppen sin måte å beskytte seg mot bakterier har jeg forstått.

Slik er det hos meg ihvertfall. :)

Anonymkode: ad083...da7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har kjent på livmortappen min i over et år nå (prøver på barn) og min livmortapp er alltid hard og lukket før mens. Det har den vært uansett om jeg har vært gravid eller ikke. Er det ikke hormonene rundt eggløsning som gjør at livmortappen blir myk og åpen noen få dager i syklusen? Også er den lukket ellers? Er kroppen sin måte å beskytte seg mot bakterier har jeg forstått.

Slik er det hos meg ihvertfall. :)

Anonymkode: ad083...da7

Det som er forskjellen fra «vanlig « lukket nå er at den ikke er hard men flatet ut hmm. Blir spennende se 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...