AnonymBruker Skrevet 15. juli #1 Skrevet 15. juli Hei. Har en 80% stilling og har sagt flere ganger til sjefen at jeg ønsker oppøke i min faste stilling. Nå ligger det plutselig ute en 100% stilling uten at jeg har fått beskjed. Har jeg rett på oppøke eller må jeg søke på den stillingen som alle andre? Anonymkode: f1d06...243
AnonymBruker Skrevet 15. juli #2 Skrevet 15. juli AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hei. Har en 80% stilling og har sagt flere ganger til sjefen at jeg ønsker oppøke i min faste stilling. Nå ligger det plutselig ute en 100% stilling uten at jeg har fått beskjed. Har jeg rett på oppøke eller må jeg søke på den stillingen som alle andre? Anonymkode: f1d06...243 Det er litt vanskelig å si uten å vite noe mer om stillingen. Hos oss hadde du måttet søke på stillingen, men blitt prioritert foran andre søkere om du oppfylte alle krav i stillingen. Anonymkode: 0874b...4e5
AnonymBruker Skrevet 15. juli #3 Skrevet 15. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er litt vanskelig å si uten å vite noe mer om stillingen. Hos oss hadde du måttet søke på stillingen, men blitt prioritert foran andre søkere om du oppfylte alle krav i stillingen. Anonymkode: 0874b...4e5 Det er en helsefagarbeider-stilling, samme som jeg er ansatt som. Så fyller alle kravene, bare at jeg ønsker oppøke fra 80% til 100%. Får nesten høre med sjefen da. Anonymkode: f1d06...243
AnonymBruker Skrevet 15. juli #4 Skrevet 15. juli Ingenting som heter å oppøke. Snakk med sjefen, men du har ikke nor krav om høyere stilling. Anonymkode: 28633...a67 5 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli #5 Skrevet 15. juli Søk på stillingen. Lykke til:-) Anonymkode: e6961...011
AnonymBruker Skrevet 15. juli #6 Skrevet 15. juli Har du sykefravær, TS? Eller planer om barn/flere barn? Det er frustrerende å ansette /øke stillingen til folk som uansett ikke kommer på jobb. Anonymkode: 4e792...40b 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli #8 Skrevet 15. juli AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Hei. Har en 80% stilling og har sagt flere ganger til sjefen at jeg ønsker oppøke i min faste stilling. Nå ligger det plutselig ute en 100% stilling uten at jeg har fått beskjed. Har jeg rett på oppøke eller må jeg søke på den stillingen som alle andre? Anonymkode: f1d06...243 110% sikkert at du ikke har rett til å oppøke, da det ikke er noe. Generelt så har man ikke rett på en høyere stillingsprosent. Du har heller ingen krav på å få beskjed når det kommer ut nye stillinger der du jobber, det må du holde deg oppdatert på selv. Du må søke stillingen som alle andre, men det kan være at interne søkere har et fortrinn. Anonymkode: 8dac4...61a 3
AnonymBruker Skrevet 15. juli #9 Skrevet 15. juli AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Har du sykefravær, TS? Eller planer om barn/flere barn? Det er frustrerende å ansette /øke stillingen til folk som uansett ikke kommer på jobb. Anonymkode: 4e792...40b Nei nesten ikke sykefravær. Ingen planer om flere barn som jeg vet om vertfall. Anonymkode: f1d06...243
AnonymBruker Skrevet 15. juli #10 Skrevet 15. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): 110% sikkert at du ikke har rett til å oppøke, da det ikke er noe. Generelt så har man ikke rett på en høyere stillingsprosent. Du har heller ingen krav på å få beskjed når det kommer ut nye stillinger der du jobber, det må du holde deg oppdatert på selv. Du må søke stillingen som alle andre, men det kan være at interne søkere har et fortrinn. Anonymkode: 8dac4...61a Jeg har aldri fått klage på jobben jeg gjør, heller det at jeg er en flink og motivert person. Så at sjefen ikke tilbyr meg mer stilling blir jeg litt skuffet over, men ja kan søke som alle andre da. Anonymkode: f1d06...243
AnonymBruker Skrevet 15. juli #11 Skrevet 15. juli AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Har du sykefravær, TS? Eller planer om barn/flere barn? Det er frustrerende å ansette /øke stillingen til folk som uansett ikke kommer på jobb. Anonymkode: 4e792...40b Klar avsporing. TS lurer på rettigheter ifm. det å øke stilling, ikke hvor frustrerende det er med fraværende arbeidstakere. Anonymkode: 8dac4...61a 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli #12 Skrevet 15. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har aldri fått klage på jobben jeg gjør, heller det at jeg er en flink og motivert person. Så at sjefen ikke tilbyr meg mer stilling blir jeg litt skuffet over, men ja kan søke som alle andre da. Anonymkode: f1d06...243 Det er en annen sak. Hva du håper på og blir skuffet over er en ting, hva du har rett på er en annen. Her ble du skuffet over noe som du ikke har rett på. Det er selvsagt innenfor, men det vil bare si at sjefen ikke var så vennlig mot deg. Ingen her kan si hva grunnen til akkurat det er, men min egen sjef hadde neppe tatt hensyn til et slikt ønske, med mindre han anså meg som perfekt for den nye stillingen. Til det er vi rett og slett for mange ansatte under samme leder, men det vil jo variere fra sted til sted, og person til person. Det er kjedelig når man ikke har rett på eller krav på noe man ønsker, men det finnes andre måter å sikre seg mest mulig informasjon - som å følge med på utlyste stillinger. Der jeg jobber har vi internt utlyste stillinger i en egen portal. Anonymkode: 8dac4...61a
Brunello Skrevet 15. juli #13 Skrevet 15. juli AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har aldri fått klage på jobben jeg gjør, heller det at jeg er en flink og motivert person. Så at sjefen ikke tilbyr meg mer stilling blir jeg litt skuffet over, men ja kan søke som alle andre da. Anonymkode: f1d06...243 Regner med at dette er det offentlige. Leder har ikke lov å tilby deg stillingen etter det jeg har forstått.
AnonymBruker Skrevet 15. juli #14 Skrevet 15. juli Mange vil raskt rope om kameraderi om du får en nyutlyst stilling, hvis det dreier seg om det offentlige. Bare en tanke. Det er også en del regler som må følges ved offentlige anskaffelser - uten at jeg vet om det dreier seg om det her. Anonymkode: 8dac4...61a
AnonymBruker Skrevet 15. juli #15 Skrevet 15. juli Oppøke er ikke ett ord, så slutt å bruke det. Du må søke på stillingen og kreve fortrinnsrett i søknaden dersom du oppfyller kravene for dette. Dvs du må være fast ansatt og inneha nødvendige kvalifikasjoner. Anonymkode: 5575e...030 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli #16 Skrevet 15. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Mange vil raskt rope om kameraderi om du får en nyutlyst stilling, hvis det dreier seg om det offentlige. Bare en tanke. Det er også en del regler som må følges ved offentlige anskaffelser - uten at jeg vet om det dreier seg om det her. Anonymkode: 8dac4...61a ansettelser* doh! Anonymkode: 8dac4...61a
Ghostwalker Skrevet 15. juli #17 Skrevet 15. juli AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg har aldri fått klage på jobben jeg gjør, heller det at jeg er en flink og motivert person. Så at sjefen ikke tilbyr meg mer stilling blir jeg litt skuffet over, men ja kan søke som alle andre da. Anonymkode: f1d06...243 Ingen grunn til å være skuffet, kan være flere årsaker til at sjefen ikke tilbyr deg det. Kan være så enkelt som at sjefen tror du er fornøyd med din nåværende stilling og %.
Fighter83 Skrevet 15. juli #18 Skrevet 15. juli AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Hei. Har en 80% stilling og har sagt flere ganger til sjefen at jeg ønsker oppøke i min faste stilling. Nå ligger det plutselig ute en 100% stilling uten at jeg har fått beskjed. Har jeg rett på oppøke eller må jeg søke på den stillingen som alle andre? Anonymkode: f1d06...243 Som flere sier: søk på stillingen selv om du jobber i en 80 % stilling der pr nå.
AnonymBruker Skrevet 15. juli #19 Skrevet 15. juli Oppøke er kanskje feil ord. Det er bare det at flere av mine kollegaer har gitt beskjed til sjefen tidligere om å øke stillingen sin, uten problemer. Derfor tenkte jeg at jeg kunne gjøre det samme. Anonymkode: f1d06...243
AnonymBruker Skrevet 15. juli #20 Skrevet 15. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Oppøke er kanskje feil ord. Det er bare det at flere av mine kollegaer har gitt beskjed til sjefen tidligere om å øke stillingen sin, uten problemer. Derfor tenkte jeg at jeg kunne gjøre det samme. Anonymkode: f1d06...243 Ikke bare kanskje. Oppøke er ikke et ord. Nei, det fungerer ikke slik du beskriver, det vil si, det er ikke noe du har rett på. Anonymkode: 8dac4...61a 2 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå