AnonymBruker Skrevet 15. juli #1 Skrevet 15. juli Jeg kjøpte et saunateppe fra en dansk nettbutikk (bandasjeshop.no) for 2350 kr, og hentet det 16. juni. Betalte ca 700 for toll. Det er egentlig 30 dagers bytterett. Glidelåsen var ikke sydd skikkelig. Så glidelåsene er ødelagt ved begge armer, og feste er løsnet i trådene . Altså kantene ved glidelåsen. Så teppe kan brukes men det har mistet litt effekten og jeg må være forsiktig når jeg bruker det. Butikken tilbyr meg bare 150 kr i prisavslag, noe jeg synes er altfor lite og nesten litt hånlig. Jeg orker ikke å diskutere mer med dem, og har heller ikke lyst til å svare på tilbudet. Problemet er at jeg ikke ønsker å sende teppet tilbake til Danmark fordi: Det blir dyrt med toll og frakt. Jeg vil helst slippe alt det styrer. Hva ville dere gjort i en slik situasjon? Setter stor pris på alle råd og erfaringer! Anonymkode: 34981...980
Evot_i_skogen Skrevet 15. juli #2 Skrevet 15. juli (endret) Jeg ville sendt en hendvendelse til det danske forbrukerrådet og spurt om hjelp/støtte: https://taenk.dk/ Eventuelt prøvd med en facebook melding på siden deres hvis de har (altså legge inn en kommentar, ofte så tas det mer seriøst hvis det er synlig for mange potensielle kunder).. Og forresten, frakt tilbake inkludert toll også videre skal butikken dekke siden det er feil på produktet. Dette er nok det danske forbrukerrådet helt enig i. Har du hørt med butikken om de er villig til å betale dette? Eller er det bare 150 kroner og det er det de tilbyr? Også hadde jeg enten prøvd meg på å fikse glidelåsen/teppe selv eller tatt det med til en skredder (gjerne en som har erfaring med ting som seil og båtkalesjer). Vil nok koste noen hundrelapper, men billigere enn å kjøpe nytt 😁 Endret 15. juli av Evot_i_skogen 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli #3 Skrevet 15. juli AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg kjøpte et saunateppe fra en dansk nettbutikk (bandasjeshop.no) for 2350 kr, og hentet det 16. juni. Betalte ca 700 for toll. Det er egentlig 30 dagers bytterett. Glidelåsen var ikke sydd skikkelig. Så glidelåsene er ødelagt ved begge armer, og feste er løsnet i trådene . Altså kantene ved glidelåsen. Så teppe kan brukes men det har mistet litt effekten og jeg må være forsiktig når jeg bruker det. Butikken tilbyr meg bare 150 kr i prisavslag, noe jeg synes er altfor lite og nesten litt hånlig. Jeg orker ikke å diskutere mer med dem, og har heller ikke lyst til å svare på tilbudet. Problemet er at jeg ikke ønsker å sende teppet tilbake til Danmark fordi: Det blir dyrt med toll og frakt. Jeg vil helst slippe alt det styrer. Hva ville dere gjort i en slik situasjon? Setter stor pris på alle råd og erfaringer! Anonymkode: 34981...980 Gå innom en skomaker, så syr han/hun det for deg. De har kraftige maskiner og solid tråd. Koster sikkert ikke all verden heller. Anonymkode: 00fe8...77b
AnonymBruker Skrevet 15. juli #4 Skrevet 15. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Gå innom en skomaker, så syr han/hun det for deg. De har kraftige maskiner og solid tråd. Koster sikkert ikke all verden heller. Anonymkode: 00fe8...77b Det er veldig ødelagt, innmaten går ut av det og det frynser seg. Anonymkode: 34981...980
AnonymBruker Skrevet 15. juli #5 Skrevet 15. juli Evot_i_skogen skrev (4 minutter siden): Jeg ville sendt en hendvendelse til det danske forbrukerrådet og spurt om hjelp/støtte: https://taenk.dk/ Eventuelt prøvd med en facebook melding på siden deres hvis de har (altså legge inn en kommentar, ofte så tas det mer seriøst hvis det er synlig for mange potensielle kunder).. Og forresten, frakt tilbake inkludert toll også videre skal butikken dekke siden det er feil på produktet. Dette er nok det danske forbrukerrådet helt enig i. Har du hørt med butikken om de er villig til å betale dette? Eller er det bare 150 kroner og det er det de tilbyr? Også hadde jeg enten prøvd meg på å fikse glidelåsen/teppe selv eller tatt det med til en skredder (gjerne en som har erfaring med ting som seil og båtkalesjer). Vil nok koste noen hundrelapper, men billigere enn å kjøpe nytt 😁 Skjedde med en dampmaskin på comforth også at det var en sprekk i vannbegeret inni. De sendte en ny uten problemer. Men bandasjeshop.no var vanskelig. Anonymkode: 34981...980
AnonymBruker Skrevet 15. juli #6 Skrevet 15. juli Ja, hva ville jeg gjort? Jeg ville nok ført det på kontoen for læring om ulempene ved å ikke handle lokalt, og så holde meg til lokale fysiske butikker så langt som mulig, eller i hvert fall norske nettbutikker. Ofte er det vel litt billigere utenlands, men det blir jo ikke noe billigere allikevel når du får produkter du ikke kan bruke, eller som raskt går i stykker, og mangler muligheter til å få returnert varene kostnadsfritt. Når det koster kunden penger å benytte returrett og garanti, da er det best å styre unna. Anonymkode: 94bb5...623 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli #7 Skrevet 15. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, hva ville jeg gjort? Jeg ville nok ført det på kontoen for læring om ulempene ved å ikke handle lokalt, og så holde meg til lokale fysiske butikker så langt som mulig, eller i hvert fall norske nettbutikker. Ofte er det vel litt billigere utenlands, men det blir jo ikke noe billigere allikevel når du får produkter du ikke kan bruke, eller som raskt går i stykker, og mangler muligheter til å få returnert varene kostnadsfritt. Når det koster kunden penger å benytte returrett og garanti, da er det best å styre unna. Anonymkode: 94bb5...623 Enig. Jeg gir blaffen i å svare dem. Kunne tatt imot de 150 kronene de tilbyr men jeg synes det var for dårlig når sømmene er helt ødelagte. Det er dette teppet. Det er nok av dårlig kvalitet. https://bandasjeshop.no/shop/badstuteppe-med-infrarod-varme/?gad_source=1&gad_campaignid=20620946598&gbraid=0AAAAApxXCG7kAN1zf0gq-hwgN8Y_AlllX&gclid=CjwKCAjwi-DBBhA5EiwAXOHsGXxsyiJz0B3KJIFQjP_b8USI2FEYHcgZmAvvSun7XGu5eajn0sR5fRoC8ugQAvD_BwE Anonymkode: 34981...980
AnonymBruker Skrevet 15. juli #8 Skrevet 15. juli AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Jeg kjøpte et saunateppe fra en dansk nettbutikk (bandasjeshop.no) for 2350 kr, og hentet det 16. juni. Betalte ca 700 for toll. Det er egentlig 30 dagers bytterett. Glidelåsen var ikke sydd skikkelig. Så glidelåsene er ødelagt ved begge armer, og feste er løsnet i trådene . Altså kantene ved glidelåsen. Så teppe kan brukes men det har mistet litt effekten og jeg må være forsiktig når jeg bruker det. Butikken tilbyr meg bare 150 kr i prisavslag, noe jeg synes er altfor lite og nesten litt hånlig. Jeg orker ikke å diskutere mer med dem, og har heller ikke lyst til å svare på tilbudet. Problemet er at jeg ikke ønsker å sende teppet tilbake til Danmark fordi: Det blir dyrt med toll og frakt. Jeg vil helst slippe alt det styrer. Hva ville dere gjort i en slik situasjon? Setter stor pris på alle råd og erfaringer! Anonymkode: 34981...980 Ring, ikke skriv, Forbrukerrådet. Skriver du kan det lett gå mange uker før du får svar, og svarene er meget sparsommelige, slik at du må ringe om du vil ha mer utfyllende svar. Anonymkode: 4b9a5...094 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli #9 Skrevet 15. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Enig. Jeg gir blaffen i å svare dem. Kunne tatt imot de 150 kronene de tilbyr men jeg synes det var for dårlig når sømmene er helt ødelagte. Det er dette teppet. Det er nok av dårlig kvalitet. https://bandasjeshop.no/shop/badstuteppe-med-infrarod-varme/?gad_source=1&gad_campaignid=20620946598&gbraid=0AAAAApxXCG7kAN1zf0gq-hwgN8Y_AlllX&gclid=CjwKCAjwi-DBBhA5EiwAXOHsGXxsyiJz0B3KJIFQjP_b8USI2FEYHcgZmAvvSun7XGu5eajn0sR5fRoC8ugQAvD_BwE Anonymkode: 34981...980 Skjer det noe mer og du har tatt import kr. 150 så kan de avvise deg med at du ikke har reklamasjonsrett videre. Det samme kan de gjøre dersom du ikke fortsetter dialogen. Men vil du bruke et elektrisk teppe, der tingene fungerer så dårlig? Hva om du blir «grillet» og får brannsår, elektrisk støt? Nettbutikken virker høyst tvilsom, det samme gjør teppet. Hvordan betalte du? Anonymkode: 4b9a5...094 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli #10 Skrevet 15. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Skjer det noe mer og du har tatt import kr. 150 så kan de avvise deg med at du ikke har reklamasjonsrett videre. Det samme kan de gjøre dersom du ikke fortsetter dialogen. Men vil du bruke et elektrisk teppe, der tingene fungerer så dårlig? Hva om du blir «grillet» og får brannsår, elektrisk støt? Nettbutikken virker høyst tvilsom, det samme gjør teppet. Hvordan betalte du? Anonymkode: 4b9a5...094 Jeg betalte via klarna . Kommer aldri til å kjøpe noe mer fra bandasjeshop.no etter dette. Jeg tror det er dårlig kvalitet i teppe Ja. Anonymkode: 34981...980
AnonymBruker Skrevet 15. juli #11 Skrevet 15. juli AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Skjer det noe mer og du har tatt import kr. 150 så kan de avvise deg med at du ikke har reklamasjonsrett videre. Det samme kan de gjøre dersom du ikke fortsetter dialogen. Men vil du bruke et elektrisk teppe, der tingene fungerer så dårlig? Hva om du blir «grillet» og får brannsår, elektrisk støt? Nettbutikken virker høyst tvilsom, det samme gjør teppet. Hvordan betalte du? Anonymkode: 4b9a5...094 Begynte å tenke : når det er så dårlig sydd kan det være annet som er farlig med teppe som gir fare for elektrisk støt, brann, brannsår osv ? Anonymkode: 34981...980 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli #12 Skrevet 15. juli AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg betalte via klarna . Kommer aldri til å kjøpe noe mer fra bandasjeshop.no etter dette. Jeg tror det er dårlig kvalitet i teppe Ja. Anonymkode: 34981...980 Dumt. Hadde du betalt med kredittkort, kunne du skrevet reklamasjon på kortet. Derfor folk ikke skal bruke Klarna. AnonymBruker skrev (3 timer siden): Begynte å tenke : når det er så dårlig sydd kan det være annet som er farlig med teppe som gir fare for elektrisk støt, brann, brannsår osv ? Anonymkode: 34981...980 tenker det samme. Et elektrisk produkt som er så dårlig, er bare dårlig. Du kunne vel fått en bedre produkt på Temu? I hvert fall et billigere produkt. Anonymkode: 4b9a5...094 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli #13 Skrevet 15. juli Dette er jo grunn til å heve/reklamere på kjøpet. 150 kr? Glem det, du skal ha ny matte, og de kan sende deg returlapp for det ødelagete produktet når de sender matten. https://www.forbrukereuropa.no Anonymkode: 282b5...1e7 1 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli #14 Skrevet 15. juli Trustpilot er et fint sted å legge igjen en tilbakemelding. Jeg ville dog svart dem først og sagt at jeg sender produktet tilbake fordi det er ødelagt, og at jeg ønsker pengene tilbake. Så kan du bruke pengene dine på noe annet lurt, av bedre kvalitet. Anonymkode: 2587d...15a 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli #15 Skrevet 16. juli AnonymBruker skrev (7 timer siden): Trustpilot er et fint sted å legge igjen en tilbakemelding. Jeg ville dog svart dem først og sagt at jeg sender produktet tilbake fordi det er ødelagt, og at jeg ønsker pengene tilbake. Så kan du bruke pengene dine på noe annet lurt, av bedre kvalitet. Anonymkode: 2587d...15a Jeg svarte firmaet slik: Beklager , men jeg er engstelig for å bruke produktet. Når sømmene er såpass dårlige på et sauna- teppe så tenker jeg på det elektriske. Jeg ser at jeg mottok teppe i posten den 16 juni. Ca en måned siden. Det er ødelagte sømmer ved glidelåsene på begge armene. Glidelås er ødelagt. Jeg angrer desverre dette kjøpet. Anonymkode: 34981...980
AnonymBruker Skrevet 16. juli #16 Skrevet 16. juli AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg svarte firmaet slik: Beklager , men jeg er engstelig for å bruke produktet. Når sømmene er såpass dårlige på et sauna- teppe så tenker jeg på det elektriske. Jeg ser at jeg mottok teppe i posten den 16 juni. Ca en måned siden. Det er ødelagte sømmer ved glidelåsene på begge armene. Glidelås er ødelagt. Jeg angrer desverre dette kjøpet. Anonymkode: 34981...980 Svar firmaet slik: "Produktet har åpenbart en vesentlig mangel, og jeg krever enten nytt produkt eller pengene tilbake. Hvis dette ikke imøtekommes tar jeg saken videre til Forbrukerrådet." Anonymkode: 282b5...1e7 2
AnonymBruker Skrevet 16. juli #17 Skrevet 16. juli AnonymBruker skrev (4 timer siden): Svar firmaet slik: "Produktet har åpenbart en vesentlig mangel, og jeg krever enten nytt produkt eller pengene tilbake. Hvis dette ikke imøtekommes tar jeg saken videre til Forbrukerrådet." Anonymkode: 282b5...1e7 Takk for råd. Jeg venter på svar. De har ikke svart meg ennå. Anonymkode: 34981...980
AnonymBruker Skrevet 25. juli #18 Skrevet 25. juli AnonymBruker skrev (På 16.7.2025 den 10.53): Svar firmaet slik: "Produktet har åpenbart en vesentlig mangel, og jeg krever enten nytt produkt eller pengene tilbake. Hvis dette ikke imøtekommes tar jeg saken videre til Forbrukerrådet." Anonymkode: 282b5...1e7 Det virker som om dette firmaet er litt vanskelig. Forbruker Europa sjekker saken. Jeg kan ikke bruke saunateppe for jeg ser at det er for farlig. Anonymkode: 34981...980
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå