AnonymBruker Skrevet 15. juli #1 Skrevet 15. juli Noen som kan anbefale effektiv flyttbar air-condition som er enkel å bruke, ikke for dyr og uten for mye bråk? Vi holder på å få ødelagt ferien av "fin"-vær og netter som koker bort. Anonymkode: a3c96...79c
AnonymBruker Skrevet 15. juli #2 Skrevet 15. juli Hvis du skal ha en som både er effektiv og enkel å montere så bør du se på Mini Split modeller, det er samme prinsippet som varmepumpe med en ytterdel og en innerdel. Disse er beregnet på campingvogner og bobiler men de fungerer også bra på små soverom. https://www.proshop.no/Varmepumper/Qlima-MS-AC-5002-Mini-Split-Aircondition/3173322 https://www.netonnet.no/art/hjem-fritid/klima-varme/portabel-aircondition/andersson-arc-2-6-mobile/1032936.11256/ Husk at de ikke tåler regn særlig godt så hvis det kommer en regnskur så må ytterdelen dekkes til eller så må den inn. Anonymkode: 1482a...fb7 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli #3 Skrevet 15. juli AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvis du skal ha en som både er effektiv og enkel å montere så bør du se på Mini Split modeller, det er samme prinsippet som varmepumpe med en ytterdel og en innerdel. Disse er beregnet på campingvogner og bobiler men de fungerer også bra på små soverom. https://www.proshop.no/Varmepumper/Qlima-MS-AC-5002-Mini-Split-Aircondition/3173322 https://www.netonnet.no/art/hjem-fritid/klima-varme/portabel-aircondition/andersson-arc-2-6-mobile/1032936.11256/ Husk at de ikke tåler regn særlig godt så hvis det kommer en regnskur så må ytterdelen dekkes til eller så må den inn. Anonymkode: 1482a...fb7 Vi kan ikke installere noe da vi ikke er i egen bolig. Vi har og problemer med varmen hjemme, der jeg gjerne skulle funnet noe vi kan bruke nå og kan bruke videre til varme netter, sommerstid, hjemme og ha med på nye ferier. Om sånt fins da 🤭 Ts Anonymkode: a3c96...79c
AnonymBruker Skrevet 15. juli #4 Skrevet 15. juli kjøpte den dyreste på netonet.(ca. 4 år siden) Kjent merke. med en slange som man kan feste inni lufteventil. Men den bråka så mye at jeg bytta den etter noen få dager og fikk igjen pengene. Anonymkode: f7b32...c6d
AnonymBruker Skrevet 15. juli #5 Skrevet 15. juli AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Vi kan ikke installere noe da vi ikke er i egen bolig. Vi har og problemer med varmen hjemme, der jeg gjerne skulle funnet noe vi kan bruke nå og kan bruke videre til varme netter, sommerstid, hjemme og ha med på nye ferier. Om sånt fins da 🤭 Ts Anonymkode: a3c96...79c Det er ingen permanent installering med disse, utedelen med kompressor henges ut av vinduet og det følger med braketter. Er ikke nødvendig å montere skruer i veggene, bore i veggene, lage hull eller slike ting. Vet ikke hva du mener med å ha med på ferie men hvis det er snakk om campingvogn eller bobil så er disse ypperlig, hvis du er ute etter noe som får plass i kofferten så tror jeg ikke det finnes. Anonymkode: 1482a...fb7 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli #6 Skrevet 15. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): kjøpte den dyreste på netonet.(ca. 4 år siden) Kjent merke. med en slange som man kan feste inni lufteventil. Men den bråka så mye at jeg bytta den etter noen få dager og fikk igjen pengene. Anonymkode: f7b32...c6d Ja disse frittstående modellen der man må ha en slange ut av et vindu eller ventil er verken effektive eller stillegående. Problemet er at kompressoren er innendørs og den produserer både støy og varme, dessuten så flytter de den varme luften innendørs ut og det betyr at det blir undertrykk i boligen som igjen fører til at varm luft utenfra trekkes inn. Anonymkode: 1482a...fb7 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli #7 Skrevet 15. juli Jeg har en sånn Det er ikke mye motorlyd, men det er lyd av luft som blåser. For meg er det et must på varme sommerdager. Anonymkode: 3c706...692
AnonymBruker Skrevet 15. juli #8 Skrevet 15. juli Har fra Jula. Anslut sin. Kjører bare slangen ut av vinduet og har vinduet åpent akkurat nok til den. Ikke helt optimalt, men kjøler ned som søren. Er jo flyttbar, men tung og bråker litt, men gull verdt nå! Anonymkode: 6c836...81c
AnonymBruker Skrevet 16. juli #9 Skrevet 16. juli Jeg kjøpte denne for et par år siden: https://www.haus-luft.no/v20portabelaircondition/ Det er en del lyd av den, men ikke mer enn at jeg klarer å sove selv om den står på hele natten. Den holder soverommet mitt på 16 kvm godt og kjølig. I disse dager når det er 25-30 grader ute er det som å gå inn i et kjøleskap på soverommet. Helt fantastisk! På dager hvor det er varmt på dagen, men kommer ned i rundt 15 grader på natten så kjører jeg den bare et par timer før jeg legger meg, men skrur den av om natten. Når det kommer til montering har jeg et stort uttrekkbart rør som jeg stikker ut av vinduet (går akkurat når vinduet er på barnesikring). Det fulgte med ulike ting for å tette resten av vinduet, men jeg likte ikke disse, så jeg har laget min egen løsning. Jeg har hengt opp en kork på hver side av vinduet (hvit krok på hvit vinduskarm, så kan henge året rundt uten at jeg legger noe særlig merke til det). Jeg har videre et gammelt pledd som jeg klippet hull i slik at jeg kan henge det opp på krokene og jeg kan pakke det litt rundt røret slik at den stenger litt for at den varme luften kommer rett inn igjen. Sikkert ikke den beste løsningen, men det fungerer fint i praksis og var den minst inngripende løsningen jeg fant. Anonymkode: 98406...c3a
AnonymBruker Skrevet 16. juli #10 Skrevet 16. juli Hva er diameteren på røret som må ut gjennom vinduet? Om vinduet må stå åpent vil jo det slippe inn mye varme, så høres litt bakvendt ut. Anonymkode: 990f2...540
AnonymBruker Skrevet 16. juli #11 Skrevet 16. juli AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hva er diameteren på røret som må ut gjennom vinduet? Om vinduet må stå åpent vil jo det slippe inn mye varme, så høres litt bakvendt ut. Anonymkode: 990f2...540 Det finnes jo løsninger på det problemet. Anonymkode: 3c706...692
PITTY Skrevet 16. juli #12 Skrevet 16. juli (endret) En mobil AC med slange ut må nødvendigvis bråke litt. Kommer du bare ikke utenom. Jeg har for så vidt lagd meg egen løsning.. - en helt normal AC med slange ut, tetter til åpning i vinduet så godt som mulig. Som normalt. - + 1stk. mega diameter gulvstående vifte som står plassert ca halvmetern forut for ACén. Da kan jeg gå ned på styrke og støy fra AC, men kjøre full rulle på vifta, som suger til seg kjølingen fra ACén.. Selv nå om dagen har jeg nesten rim i håret når jeg våkner om morgenen.. Endret 16. juli av PITTY
AnonymBruker Skrevet 16. juli #13 Skrevet 16. juli AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Hva er diameteren på røret som må ut gjennom vinduet? Om vinduet må stå åpent vil jo det slippe inn mye varme, så høres litt bakvendt ut. Anonymkode: 990f2...540 Da bruker man en sånn: https://www.jula.no/catalog/bygg-og-maling/oppvarming-og-ventilasjon/kaldluft/klimaanlegg/vindustetning-for-kilmaanlegg-023605/ Anonymkode: c951e...a33 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå