Gå til innhold

Dere som tar flysetet bakover på allerede trange fly

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er bare noen som ikke har evne å bry seg om andre. Fikk varm kaffe over meg pga slike folk foran meg. Når det er servering skulle alle skjønt at de ikke drar sete ned. Reist masse til usa å det er greit å kunne ta sete ned å sove osv. Men korte reiser og små fly kan folk ta mye mere hensyn. 

Anonymkode: d79f1...fa7

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg var 5 måneder på vei med nr to, hadde storebror på 1 år på fanget og passasjeren foran lente seg bakover.

Totalt hensynsløst. Burde vært en regel at man ikke kan lene stolen bakover dersom det sitter barn på fanget bak deg. På lik linje som at føttene holdes under stolen.

Anonymkode: 1a5d8...56b

Helt ærlig mener jeg regelen heller burde dreid seg om barn på fanget. Barn på fly, HER begynner vi virkelig å snakke om hensynsløst.

Joda, det er lov med baby og barn på fly, men det er jaggu ikke å vise hensyn. Akkurat som med benplassen.

Jeg ser ikke helt den store fordelen, eller ulempen, med å kunne lene setet noe bakover, eller at vedkommende foran meg gjør det. Etter et par minutter så er det glemt for min del.

Anonymkode: 236b3...1dc

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg forstår ikke at dette er noe folk reagerer på, jeg har flydd MYE gjennom livet, og jeg har aldri tenkt over at den foran meg har lagt ned setet. Jeg har heller ikke tenkt at det er ufint av meg om jeg gjør det. 

Anonymkode: b9b8c...1a6

Ah der kom klassikeren hvordan er det et problem for deg når det ikke er et problem for meg. :) 

Når du ikke har tenkt over at den foran har lagt ned setet, er du ikke bygget sånn at du får vondt og ikke kan røre deg når de gjør det. Derfor tenker du heller ikke over at det kan være det for den bak. Men man bør ha lest nok om det til å vite at det er tilfelle. 

Anonymkode: 024c5...f0b

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (2 minutter siden):

Er det da også ok at jeg har behov for ø røske litt i flysetet foran og presse knærne opp i det med jevne mellomrom?

Den taktikken fungerer gull. 

Jeg hadde to mødre med et barn foran meg sist vi fløy (langdistanse). Barnet satt i midten og la ned setet, satte seg så opp og spilte spill. Hva er poenget med å legge ned setet når du likevel ikke lener deg bakover? Mødrene reagerte overhode ikke. 

Jeg måtte si fra og de tok opp seteryggen. 

Anonymkode: d080c...e43

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er bare noen som ikke har evne å bry seg om andre. Fikk varm kaffe over meg pga slike folk foran meg. Når det er servering skulle alle skjønt at de ikke drar sete ned. Reist masse til usa å det er greit å kunne ta sete ned å sove osv. Men korte reiser og små fly kan folk ta mye mere hensyn. 

Anonymkode: d79f1...fa7

Før var det mye vanligere at kabinpersonalet ba folk rette opp setene under servering. Dessverre blitt mer eller mindre slutt på det. Selv når de ser at jeg ikke får plass til å ta ned brettet, sier de ingenting. Og at de serverer varm drikke i åpne kopper er en gåte, det er jo direkte farlig. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (7 minutter siden):

Er det da også ok at jeg har behov for ø røske litt i flysetet foran og presse knærne opp i det med jevne mellomrom?

Jeg har opplevd at folk skuler olmt på meg mellom setene når de kjenner knærne mine i seteryggen, etter at DE har presset setet inn i dem... 

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Røske i setet foran? Øh.

Det er snakk om å bruke setet slik det er tenkt brukt, slik det er konstruert for å brukes. Ikke rive og røske i setet, eller presse noe oppi det.

Sunn fornuft gikk åpenbart ut vinduet, noe ømt tema?

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg får ekstreme smerter i korsryggen av å sitte rett opp og ned. Smerten stråler ned til føttene og jeg vil slite med å gå etterpå. På flyplassen så er det mye gåing, og man starter som oftest med en trapp så fort man går av flyet. Så nei, det er ikke bare å legg seg ned å hvile. Selv på korte flyturer innenlands så må jeg legge ned setet for å ikke ødelegge ryggen. Det tar dager med hvile, å ligge rett ut hele dagen, for å få ryggen bra igjen. Jeg må knaske parlagin forte hele ferien etter en kort flyreise. Hvis jeg ikke får lagt ned setet så er smertene så intense at selv smertestillende ikke vil funke.

Hvis du er så stor eller lang at du ikke har plass, så får du betale for et sete med bedre plass. Gjerrige folk skal for pokker ikke få ødelegge min kropp og ferie! 

Setene har en funksjon som er til for å brukes!! 

Anonymkode: 640d8...2fe

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg får ekstreme smerter i korsryggen av å sitte rett opp og ned. Smerten stråler ned til føttene og jeg vil slite med å gå etterpå. På flyplassen så er det mye gåing, og man starter som oftest med en trapp så fort man går av flyet. Så nei, det er ikke bare å legg seg ned å hvile. Selv på korte flyturer innenlands så må jeg legge ned setet for å ikke ødelegge ryggen. Det tar dager med hvile, å ligge rett ut hele dagen, for å få ryggen bra igjen. Jeg må knaske parlagin forte hele ferien etter en kort flyreise. Hvis jeg ikke får lagt ned setet så er smertene så intense at selv smertestillende ikke vil funke.

Hvis du er så stor eller lang at du ikke har plass, så får du betale for et sete med bedre plass. Gjerrige folk skal for pokker ikke få ødelegge min kropp og ferie! 

Vel, da bør du velge bakerste sete! Det kan legges bak uten at du plager andre med din helse. Pjuske folk trenger heller ikke tro at de har rett til å ødeleggelse for andres ferie heller. Vi er mange som har vondt i kroppen, men tar hensyn likevel. Ja; det er faktisk en mulighet man har, det også! 

Anonymkode: 65432...0f3

• Liker 18
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Jeg var 5 måneder på vei med nr to, hadde storebror på 1 år på fanget og passasjeren foran lente seg bakover.

Totalt hensynsløst. Burde vært en regel at man ikke kan lene stolen bakover dersom det sitter barn på fanget bak deg. På lik linje som at føttene holdes under stolen.

Anonymkode: 1a5d8...56b

Jeg syntes du er total hensynsløs, som forventer at alle andre skal ta hensyn til din kulemage og 1 åring. I såfall burde det også vært en regel på at hvis man er gravid må man kjøpe 2 seter (siden man i prinsipp er 2 personer) og at barn som ikke kan sitte i eget sete ikke kan fly.

Like dumt ikke sant? 

Hvis alle legger ned setene sine så blir det lik plass for alle. Du kan ikke forvente at andre skal droppe funksjoner de både har betalt for å har rett til og bruke for å behage deg.

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vel, da bør du velge bakerste sete! Det kan legges bak uten at du plager andre med din helse. Pjuske folk trenger heller ikke tro at de har rett til å ødeleggelse for andres ferie heller. Vi er mange som har vondt i kroppen, men tar hensyn likevel. Ja; det er faktisk en mulighet man har, det også! 

Les siste setningen jeg skrev du.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Røske i setet foran? Øh.

Det er snakk om å bruke setet slik det er tenkt brukt, slik det er konstruert for å brukes. Ikke rive og røske i setet, eller presse noe oppi det.

Sunn fornuft gikk åpenbart ut vinduet, noe ømt tema?

Hva med de som presser noe ned, dvs setet inn knærne på den bak? Er du tilhenger av å stoppe når du kjenner knærne til den bak, eller presser du hardere ned mens du sender sure blikk bakover?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Les siste setningen jeg skrev du.

Hva får deg til å tro at jeg ikke har lest siste setning? 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har problemer med det ene beinet mitt, som gjør at jeg får intense smerter når noen drar ned setet, og jeg sitter fast, og klarer ikke å bevege beinet mitt. Dette må jeg også ta smertestillende tabletter for. Men det tenker ikke du på. Det er gjerrige mennesker og dine ryggplager det handler om. Hele innlegget ditt skriker «jeg ser kun meg selv og mine egne behov, andre mennesker eksisterer ikke.»

Jeg betaler ca halvparten av gangene jeg flyr for bedre plass. Hvorfor kan ikke du også gjøre det?

Anonymkode: 76a8b...0d9

• Liker 13
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er 182 høy, selvom det ikke blir mer benplass av å legge setet bak så kan man lage mer plass ved å vri kroppen. Så ja, jeg tar alltid setet bak og kommer til å fortsette med det.

Klag til flyselskapet 

Anonymkode: 48fdd...719

Prøv å være 195cm, det er et mareritt om setene med ekstra beinplass er allerede booket.

Anonymkode: 692e6...137

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Jeg forstår ikke at dette er noe folk reagerer på, jeg har flydd MYE gjennom livet, og jeg har aldri tenkt over at den foran meg har lagt ned setet. Jeg har heller ikke tenkt at det er ufint av meg om jeg gjør det. 

Anonymkode: b9b8c...1a6

Helt enig. 

Anonymkode: 360c4...a28

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg er bitte liten, så på buss og tog må jeg alltid bruke fotbøylen, ellers blir jeg sittende og dingle med beina hele veien. Om du da sitter foran meg og legger ned setet, får du også finne deg i at jeg sitter med knærne i ryggen din. Om jeg flytter beina får jeg vondt i hoftene og korsryggen av å ikke har støtte, samt at jeg prøver å strekke meg for å nå ned til gulvet, som i lengden kan gi meg hodepine. Jeg bruker også bare en funksjon som setet allerede har, og det er lov å bruke, om du ikke liker det er det ditt problem. Eller er det kanskje ikke fullt så enkelt når det rammer deg?

Anonymkode: 1cc0b...9c6

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Jeg har også behov for en bedre vinkel på setet, men jeg gjør det ikke av hensyn til den bak. Kort og godt. På samme måte som jeg heller ikke sniker foran andre i køen på butikken, selv om det neppe er direkte straffbart eller skadelig. Og den siste setningen din er så typisk "skal du bo i blokk må du tåle at jeg bråker"-tankegang. Verden hadde blitt et bedre sted hvis folk tenkte mer på andres komfort og mindre på sin egen. 

Er du så perfekt som du selv prøver å fremstille deg, så er du unntaket ikke regelen. 
Hver og en som har behov til å ta setet bakover, gjør dette, når de vil og hvis de vil. 

Anonymkode: b2175...6af

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er du så perfekt som du selv prøver å fremstille deg, så er du unntaket ikke regelen. 
Hver og en som har behov til å ta setet bakover, gjør dette, når de vil og hvis de vil. 

Anonymkode: b2175...6af

Heldigvis ikke, jeg opplever at folk legger setet ned sjeldnere enn før. Så det er flere som har lært seg å ta hensyn etter hvert, selv om det ikke hjelper så mye akkurat de gangene man får setet i fanget.

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Det bakerste setet på fly kan ikke legges ned i det hele tatt. 

Anonymkode: 4dea9...56e

• Liker 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...