AnonymBruker Skrevet 15. juli #1 Skrevet 15. juli Jeg er i overgangsalder for fullt. Har de siste 4 årene ligget ganske bom fast på 82 kg. Har klart ned til 79, og vært litt på 83 denne tiden. For to uker siden var jeg plutselig på 79kg. Pga trøbbel med mage, bestemte jeg meg for å kutte mest mulig gluten og laktose for en periode. Så har spist hver dag : kyllingwraps - philadelphia ost, to salat blader, 2 cherry tomater og kylling i skiver. Salat- variert fra dag til dag. Men salat bønnemix, kylling, mais, tomat, litt raspet ost ol. dette er frokost og lunsj Til middag, ingting, om jeg har spist litt ekstra stor salat. ellers har det vært fisk kylling eller biff. Små porsjoner. Dressinger etc er det nesten ingenting av. Drikke har vært en poweking uten sukker, ikke daglig men ofte. Max en. Kaffe, vann, fun saft, litt laktosefri melk. og har spist mengder med vannmelon jeg er nå på 82,5kg på to uker fra 79,3kg ved start. hvorfor er det sånn og hva skal jeg gjøre? Anonymkode: a971a...ad1
AnonymBruker Skrevet 15. juli #2 Skrevet 15. juli Trenger du gå så mye mer ned, da? Er du overvektig? Du må regne ut hvor mange kcal det er i det du spiser og hvor mye kcal du trenger for å ligge ca 500 kcal i underskudd per dag. Trener du? Det kan være det å stramme opp litt er bedre enn å gå ned de siste par kiloene. Anonymkode: a9cd3...396
AnonymBruker Skrevet 15. juli #3 Skrevet 15. juli AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Trenger du gå så mye mer ned, da? Er du overvektig? Du må regne ut hvor mange kcal det er i det du spiser og hvor mye kcal du trenger for å ligge ca 500 kcal i underskudd per dag. Trener du? Det kan være det å stramme opp litt er bedre enn å gå ned de siste par kiloene. Anonymkode: a9cd3...396 Ja jeg bør ned til 70. Har for mye fett på magen. Bukfett. Anonymkode: a971a...ad1
AnonymBruker Skrevet 15. juli #5 Skrevet 15. juli Det er utrolig hvor lite mat man trenger. Det er en grunn til at 70 % av Norges voksne befolkning (og stadig flere barn) sliter med overvekt. Du lager deg ganske kompliserte måltider og har åpenbart mye tid til overs? Hvor mange skritt går du daglig? Om jeg er inaktiv en dag, så har jeg trolig ikke behov for mer enn 3, max 4 brødskiver (165 cm/62 kg). Anonymkode: 6e0bc...647 3
pennyless Skrevet 15. juli #6 Skrevet 15. juli Prøv lavkarbo, jeg gikk fra 85kg til 65kg på 2mnd. Ingen alkohol da. Bare vann og kaffe. Jeg kan skrive opp måltider for deg hvis du vil.
AnonymBruker Skrevet 15. juli #7 Skrevet 15. juli pennyless skrev (5 minutter siden): Prøv lavkarbo, jeg gikk fra 85kg til 65kg på 2mnd. Ingen alkohol da. Bare vann og kaffe. Jeg kan skrive opp måltider for deg hvis du vil. Ja takk Anonymkode: 01082...01a
AnonymBruker Skrevet 15. juli #8 Skrevet 15. juli Jeg stusser litt over fokuset ditt, hvor du oppgir helt nøyaktig mengde på antall tomater, og salatblader, men ikke noe mengde på det som er kaloririkt, ei heller noe om tilbehør til middagen. Du sier heller ikke noe om hvordan du veier deg. Når du sier du plutselig var på 79, hvor lenge siden var det du hadde veid deg da? Hvor ofte har du veid deg etterpå? 3kg opp på to uker er ikke mye sannsynlig med mindre du spiser store mengder som du ikke oppgir. Mest sannsynlig er det enten mye vann, naturlig endring i forhold til syklus, eller at en av målingene er unøyaktige. Anonymkode: b9d53...27b 3
AnonymBruker Skrevet 16. juli #9 Skrevet 16. juli pennyless skrev (19 timer siden): Prøv lavkarbo, jeg gikk fra 85kg til 65kg på 2mnd. Ingen alkohol da. Bare vann og kaffe. Jeg kan skrive opp måltider for deg hvis du vil. Jeg vil også få måltider Samme problem. 50 år. Gikk ned 13 kilo for 1 år siden. Etter det har det stått stille. Anonymkode: 23e63...fe0
AnonymBruker Skrevet 16. juli #10 Skrevet 16. juli Er 55 år og gikk (ganske enkelt) ned 15 kg i fjor vinter. Telte kalorier og trente. Lå på mye proteiner og grønnsaker hver dag, inntok 1200 kcal daglig og de første ukene hadde jeg også en dag i uka hvor jeg spiste det jeg ville. Da jeg tok bort den dagen, gikk jeg ned kjapt. Gikk mange turer i ulendt terreng med mange bakker. Trente også styrke. Har holdt vekta siden da, men jeg kan ikke skeie ut for mye. Veier meg torsdag og mandag, og justerer uka ut i fra det jeg veier mandager. Skal veie under 61 kg hver torsdag, det er mitt mål og det har jeg klart i mer enn ett år nå. MYE mer vanskelig å gå ned etter jeg fylte 50 og kom i overgangsalderen enn det var tidligere. Men kondisjonstrening er gull, det merker jeg godt på alle måter. Bli skikkelig svett og andpusten fire ganger i uka. Anonymkode: 87766...1c0 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli #11 Skrevet 17. juli Mindre karbohydrater og mer aktivitet. Anonymkode: 343f6...6e7
pennyless Skrevet 18. juli #12 Skrevet 18. juli AnonymBruker skrev (På 16.7.2025 den 11.14): Jeg vil også få måltider Samme problem. 50 år. Gikk ned 13 kilo for 1 år siden. Etter det har det stått stille. Anonymkode: 23e63...fe0 Frokost: Egg og bacon, fire skiver bacon, ett egg, på ei skive av fullkornsbrød eller uten. Det mindre du spiser, det mer går du ned. Lunsj: Vannmelon, blåbær, serranoskinke, 80% sjokolade. Middag: Salat: Stekt kylling eller bacon, salat, paprika, agurk, hvitløksaus, stekt spinat ,pinjekjerner eller avokado. Kveldsmat: Jordbær med krem. Lag kremen med fløte og sukrin. Husk, ingen alkohol eller brus. 😊🥰
pennyless Skrevet 18. juli #13 Skrevet 18. juli pennyless skrev (Akkurat nå): Frokost: Egg og bacon, fire skiver bacon, ett egg, på ei skive av fullkornsbrød eller uten. Det mindre du spiser, det mer går du ned. Lunsj: Vannmelon, blåbær, serranoskinke, 80% sjokolade. Middag: Salat: Stekt kylling eller bacon, salat, paprika, agurk, hvitløksaus, stekt spinat ,pinjekjerner eller avokado. Kveldsmat: Jordbær med krem. Lag kremen med fløte og sukrin. Husk, ingen alkohol eller brus. 😊🥰 Du blir mett skal jeg love deg.😄❤️
pennyless Skrevet 18. juli #14 Skrevet 18. juli pennyless skrev (8 minutter siden): Du blir mett skal jeg love deg.😄❤️ Spis disse måltidene kl 8 12 4 og 8
AnonymBruker Skrevet 18. juli #15 Skrevet 18. juli pennyless skrev (1 time siden): Frokost: Egg og bacon, fire skiver bacon, ett egg, på ei skive av fullkornsbrød eller uten. Det mindre du spiser, det mer går du ned. Lunsj: Vannmelon, blåbær, serranoskinke, 80% sjokolade. Middag: Salat: Stekt kylling eller bacon, salat, paprika, agurk, hvitløksaus, stekt spinat ,pinjekjerner eller avokado. Kveldsmat: Jordbær med krem. Lag kremen med fløte og sukrin. Husk, ingen alkohol eller brus. 😊🥰 Jeg spiser frokost på jobb siden jeg starter kl 6. Å steke egg og bacon om morgenen når jeg drar fra hjem kl 5 blir vanskelig 🙈 Anonymkode: 23e63...fe0
AnonymBruker Skrevet 18. juli #16 Skrevet 18. juli AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg spiser frokost på jobb siden jeg starter kl 6. Å steke egg og bacon om morgenen når jeg drar fra hjem kl 5 blir vanskelig 🙈 Anonymkode: 23e63...fe0 2 kokte egg og serranoskinke da 👍🏻 Anonymkode: cdb56...e4c
AnonymBruker Skrevet 18. juli #17 Skrevet 18. juli AnonymBruker skrev (39 minutter siden): 2 kokte egg og serranoskinke da 👍🏻 Anonymkode: cdb56...e4c Takk. Og kanskje ett knekkebrød? Anonymkode: 23e63...fe0
AnonymBruker Skrevet 18. juli #18 Skrevet 18. juli pennyless skrev (7 timer siden): Frokost: Egg og bacon, fire skiver bacon, ett egg, på ei skive av fullkornsbrød eller uten. Det mindre du spiser, det mer går du ned. Lunsj: Vannmelon, blåbær, serranoskinke, 80% sjokolade. Middag: Salat: Stekt kylling eller bacon, salat, paprika, agurk, hvitløksaus, stekt spinat ,pinjekjerner eller avokado. Kveldsmat: Jordbær med krem. Lag kremen med fløte og sukrin. Husk, ingen alkohol eller brus. 😊🥰 Ingen fisk eller melkeprodukter (bortsett fra kremfløte) ? Anonymkode: 788a9...36a
AnonymBruker Skrevet 18. juli #19 Skrevet 18. juli Hvis du ikke veier det du spiser av og til for å få litt oversikt, vil du bli overrasket hvor mye ting veier og hvor mange kalorier du får i deg. En halv vannmelon kan fort ha 200 kalorier, så det kan være helt uskyldige ting som velter lasset mellom underskudd og vedlikehold. Anonymkode: cea1b...595 1
pennyless Skrevet 18. juli #20 Skrevet 18. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Ingen fisk eller melkeprodukter (bortsett fra kremfløte) ? Anonymkode: 788a9...36a Nei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå